Gå til innhold

1. legeknotroll?!


2barns mamma i juli-08??

Anbefalte innlegg

Når er det "vanlig" å bestille seg legekontroll for første gang når en du har testet positiv?? :o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tror det er rundt uke 10-12,men er ikke sikker.du kan jo ringe og høre med legen. selv fikk jeg time i min 12 uke,men jeg mistet lørdagen og timen var på mandagen etter. er nå gravid igjen....tvi tvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sååå seint!??!! *ler*

 

lyst til å ringe å bestille meg time nå jeg... :)

(får jo ikke time akkurat idag da men om noen uker....

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er pålagt å ta blodprøver av deg på første kontrollen. Denne blodprøven kan derimot ikke taes før 12-16 svangerskapsuke. Det er derfor ikke nødvendig å gå til legen for første kontroll før du er 12 uker + på vei. :)

 

Ingunn

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er kun 4+4 i dag, har vært hos legen pga småblødninger og tidligere sa. Fikk ny time for vanlig kontroll og blodprøver om 3 uker. Da er jeg bare 7 uker på vei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos legen for første gang da jeg var ca 10 uker på vei, og alle blodprøver ble tatt..

 

Var ingen som sa at det var for tidlig? Jeg fikk høre at det var et fint tidspunkt å komme på jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på første svangerskapskontroll når jeg var 10 uker på veg. Da tok de alle blodprøver.

 

Men da jeg ringte sa hun at jeg ikke trengte å komme til første kontroll før uke 10-11.

 

Virker lenge,men tiden går fort:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på 1 kontroll da jeg var 8+ ett eller annet, og da tok de alle blodprøver. Var på ny kontroll i dag, er 11+6. Syns du bare skal ringe og si hvor langt du er kommen, så setter de opp en time etter hva som er vanlig hos legen du går til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mitt første legebesøk i dag! Er 6 uker i dag. Ble tatt godt i mot. Tok blodprøve og leverte urinprøve. Ble veid og de tok blodtrykk. Fikk svangerskapskortet som skal følge meg videre. Nå skal jeg bestille time hos jordmor om 1 mnd og så lege igjen etter 2mnd. Dette gikk helt fint, ingen som sa at jeg kom for tidlig! Er litt usikker på termin så jeg blir sendt på ul etter hvert... Det blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var til legen i uke 7, trengte sykemelding for svangerskapskvalme... Gå når du føler for det du! Husk at det går bra også uten at legene har målt og veid deg. :) Hvis du er usikker på noe så kjøp deg noen bøker, der får du ofte vite det du trenger å vite. Kan anbefale Gro Nylander, Mamma for første gang.

 

Du bør ha vært innom en tur før ultralyd (uke 17-18) slik at legen/jordmor får ordnet time til deg på sykehuset. Kan ofte være litt ventetid der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jeg var hos legne når jeg var 5+4, da tok de alle nødvendige blodprøver, veide meg og tok blodtrykket, fikk også svangerskapspapiret som skal følge meg hele veien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg ringte fastlegen min så fort jeg testet positivt, og var hos hennei går (5+0 i går) - hun tok i alle fall endel blodprøver av meg og en en underlivssjekk. Skal tilbake om en måned :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...