Gå til innhold

Hva slags klær trenger man i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Gutten min er 1,5 år når han begynner i barnehagen og hva slags klær trenger han?

Og hvilke utedresser er best? Bør han han flere?

Lurer litt på hva jeg bør tenke på egentlig...

(vet at spørsmålet sikkert har vært oppe før, men søkefunksjonen på disse sidene er så dårlige)

Fortsetter under...

Gutten min har regnklær, dress, skift av inneklær og shorts i barnehagen. Da føler jeg at han er forbredt til hva slags vær det skulle være. Jeg tenkte ikke så mye på merket da jeg kjøpte dress til ham. Jeg kjøpte vinterdress med avtagbart for sånn at når det ble vår så pakka vi bort innerforet og gutten bruker dressen ennå. Han har kun en dress i barnehagen, men vi har også en dress hjemme. Den hjemme var en billigdress kjøpt på Sparkjøp. Ellers så har han drikkeflaske (til utebruk på varme dager) og et teppe til vogna. Det var vel det han har i barnehagen for tida tror jeg.

Tobias har alltid et skift liggende, med strømpebukse, sokker, body, genser/jakke og bukse. Han har en utedress (Reimatec - anbefales!), regntøy, syvest, støvler, vintersko, lettere joggesko og sandaler nå i varmere tider og lue + solhatt om sommeren.

Vi har bare en utedress, det har holdt for oss. Tar den med hjem av og til om helgene for å vaske den. Anbefaler Reimatec, denne har vi vært veldig fornøyd med. Er lett og god for barnet å ha på seg, vindtett, vanntett og ikke klam - veldig viktig at det er behagelig for barnet i og med at de er mye ute i bhg.

Om vinteren/høsten er det greit å bruke ullbody/strømpebukse siden dette holder på varmen også om det blir vått.

Fleece dresser og ellers joggedresser er veldig greit å ha masse av, for de er veldig greie å bruke inne i bhg. Mye og behagelige å ha på og å bevge seg i + greie å ha under utedressen.

Anbefaler også å kjøpe ullue med hals til vinteren da han slipper å bli kald nedover nakken.

du bør huske å merke alle klærne til barnet ditt. jeg jobber i barnehage, og det er utrolig mange som ikke merker klær. og har vi 10 barn som bruker samme størrelse, er det umulig å vite hvem som eier hva, i hvertfall av sokker og strømpebukser. markmaster.no har billige merkelapper, billig å bestille på nett og lette å stryke på . jeg bruker de på min datters klær

Annonse

ang merking av klær så fins det merkepenner (kjøp penn og ikke tusj) til klær å få kjøpt (hør på bokhandel el sybutikk el.l. jeg merket med navn på alle vaskeanmerkingslapper i tøyet.

ellers kan det bestilles strykbare navnelapper og klistremerker med navn på (til harde ting) på www.navnelapper.no.

strykelappene har jeg kun brukt til sokker ol, der det ikke er noe annet inni til å skrive på med penn.

klistrelappene er fine til flasker, matboks, og andre harde ting eller ting som ikke kan strykes på.

ellers hør med barnehagen om dere kan ha en brukt vogn stående der til at barnet kan sove ute i, dersom barnet er vant med å sove ute.

(vi kjøpte en kjempebillig kombivogn på finn.no til å ha stående kun i barnehagen). Så slipper man å dra på vognen frem og tilbake.

Praktiske klær som er lette å få av og på!! Jeg jobber selv i barnehage, og det er slit med upraktiske klær... Spesielt når man skal stå å kle på 10-15 barn.¨

Om vinteren:

- Votter som ikke detter av

- Varme vanntette sko

- Ekstra skift

- Kuldekrem

- Lue, sånn med hals på

- Ullgenser

- Ullbukse

- Ullsokker

Ja, det er det jeg kommer på i farta

Sommeren:

- Shorts

- T-skjorte

- Regntøy

- Solkrem

- Ekstra skift

- Solhatt

Kommer ikke på mer i farta :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...