Gå til innhold

Oktober: Etter hvilken uke bør man ikke fly?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Vi planlegger muligens en uke eller to til syden i løpet av sommeren. Da er jeg i uke 27-28-29. Er det noen andre som har flydd da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hørt at man skal holde seg unna flying ca en mnd før termin.

Dette pga at det kan bli litt kinkig å styre med fødsel oppi lufta.

Hvis du må fly, må du ha med jordmor.

 

Jeg skal fly masse i sommer og da er jeg ca i uke 29/30 på siste flyturen. Jeg bekymrer meg ikke. Du burde bruke støttestrømper siden du skal fly så langt. Tror jeg også skal kjøpe det selv om jeg bare skal fly i Norge.

 

God tur, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere bør sjekke med hver enkelt flyselskap da de kan ha forskjellige regler....men de fleste lar deg ikke fly dersom det er mindre enn en mnd til termin i allefall..

:-)

 

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer fra selskap til selskap. Sjekket med Lufthansa og der var det inntil uke 36. Tror det er ganske vanlig. Skal fly masse i sommer men kommer til å bruke støttestrømper osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de fleste fly selskap tillater flyvning fram til uke 36, forrige svangerskap fløy jeg til filipinnee i uke 33 og landet på gardermoen på dagen uke 36 igjen gikk så fint så. husk dokumentasjon på termin evt at du er frisk og uten fare for komplikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de fleste flyselskap setter grensen ved uke 36.

 

Jeg skal på ferie og ut og fly når jeg er i uke 26-27-28, det er overhodet ikke noe problem. Flyselskapet (Norwegian) ville at jeg tok med en legeerklæring på hvor langt jeg var på vei, og at ingenting var til hinder for at jeg kunne fly. Og det fikk jeg uten diskusjon :)

 

Jeg ville definitivt reist hvis jeg var deg - kjedelig å gå hjemme hele sommeren!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...