Gå til innhold

07-oktober, 08-oktober og alle andre som vi snakke om livets små og store hendelser..(",)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei !

Lette etter forrige tråd, men starter like godt en ny.

I dag skal jeg til Ikea igjen, har fått oppdrag av en veninne som bor langt nord, og der har de jo ikke Ikea stakkars..Så kan det jo hende at jeg ramler over et par småting til meg selv også..Hehe har fått feriepenger, og de sitter selvsagt løst..

I kveld skal vi grille hos naboen, og i morgen blir det seiltur hvis solen skinner, er bare såå glad i fjorden....

Håper det går bedre med dere begge to, at ikke rygg og bekken tar helt overhånd..

Klemmer frameg ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei!

Joda her er det bare bra.. var hos lege¨n i dag og han anbefalte meg 100%sykemelding etter at jeg hadde forklart alt sammen.. så da kan jeg bare slappe av som han sa..Har også snakka med jobben og forklart alt om bra og dårlige dager,og vi har nå en lett og hyggelig tone og ingen er sinte eller grinete..

Så jeg kan for første gang på veldig lenge virkelig nyte å være hjemme i sola.. med god samvittighet mht til jobb og lege..

som han sa: grunnen til at du føler deg bedre innimellom er jo nettop fordi du tar det med ro.. så ikke noe gambling her.. fortalte det og på jobb .. deilig å være ferdig med det.. puust ;)

nå har jeg liggi stabla opp på puter for å få sol bak på beina-ikke lett det der med mage, he he ;)

sommer klem fra en letta bolle med bein på;)

Skrevet

Forresten Oktobermamma;)

Du skrev noe om sånne stikke smerter i et belte over magen her om dagen?? Nå har jeg det også.. kjennes ut som om noen river i stykker muskelfibrene / underhuden i magen.(og det er jo akkurat det som skjer antagelig,hi hi). hmm.. ikke godt ..

så vi er sikkert normale;)

Skrevet

Hei hei !

Veldig bra at du er videre sykemeld, ikke bra at du er syk selvsagt, men at du ikke tenker på å presse deg tilbake på jobb..Det er som legen sier, grunnen til at du føler deg bedre er jo nettopp for at du slapper mer av..

Jeg var innom jobben i går, og kollegane mine (spesielt sjefen) har en del trøbbel på sakene etter meg, ting har ikke helt gått som jeg trodde, ikke vår feil men gjerne forsinket innbetaling i forhold til overtagelsesdag etc. Sjefen min stakkars har brukt masse tid, spesielt på et salg jeg har hatt...Men han er utrolig nok like blid, jeg bare setter sånn pris på han nå..Men det hjelper jo selvsagt ikke særlig på denne samvittigheten min...Var helt på gråten da jeg dro fra jobb i går, tenkte herregud jeg er jo frisk nok til å jobbe nå...Men så er det nok som legen din sier, det er gjerne fordi enn slapper av, hehe jeg må høre på legen DIN jeg også..:-) Må bare prøve å huske hvor sliten jeg var da jeg gikk ut i sm..Ikke så enkelt det her, må jo tenke økonomi også..

Mens du har jo skikkelige smerter og må ikke engang tenke på å jobbe igjen..Når det gjelder sånne plager, kan du riskikere at det ikke blir bra igjen etter fødselen hvis du ikke tar det med ro når kroppen sier ifra..

Hehe jeg må le litt, tror vi er ganske like, vi blir sikkert å angre etterpå når vi er blå under øynene p.g.a. nattevåk, da tenker vi nok hvorfor nøt vi ikke bare denne tiden før fødselen, med smerter men med god samvittighet og ga f.. i jobben ???

Dette ble langt du , nyt godfølelesen, nå skal ikke jeg klusse det til her..Igjen slapp av, kos deg i solen og ha

GOD SAMVITTIGHET!!

Klem klem

Jeg stikker ut i solen selv nå;-)

Skrevet

hallais;)

Jeg må alltid smile og bli i godt humør av innleggene og mailer fra deg ;)

Nei , legen min er nok ikke så dum ..

Husk at hvis du går tilbake på jobb nå så kan jeg nesten vedde på at det går en uke eller mindre, så er du enda mer utkjørt enn før du ble sykemeldt!!!

det er ikke verdt det kjære venn;)

HUsk : sliten og smerter er jo bare forskjellige symptomer på at kroppen sier stopp.. det ene er ikke mer eller mindre verdt å ta det med ro for.. så slapp av med god samvittighet du og..

;)

I kveld drar kjæresten på no kick off greier.. blir borte itl i morra.. så jeg skal til ei venninne og skravle;)

Stoor klem og fin fredagskveld;)

Skrevet

Heisann jenter! Ser dere diskuterer sykemelding/være på jobb..

Jeg var sykemeldt da jeg ble gravid, og det har jeg vært helt til 1.juni, da fant jeg ut at det var så kjedelig å gå hjemme, og jeg var da egentlig i så god form nå, at jeg ville prøve meg i aktiv.

Som sagt så gjort: legen sa jeg ikke fikk gå hver dag, og ikke hele dager. Så jeg har gått 2-4 timer annenhver dag, i 2 uker, og har nå snakket med lege igjen og fått full sykemelding igjen!! Etter 14 dager...

*haha* Joda, var i god form jeg , bare jeg fikk loffe hjemme og legge meg på soffan når det passet meg!!!

Jeg ble dødssliten,vondt i bena,et bekken som kverker alt som heter nattesøvn- og fyttirakkeren!!!!! - begynte å sove på sofaen på dagtid og gadd nesten ikke snakke til 6-åringen vår, stakkar!!

Nei!!! Nå holder jeg meg hjemme til permisjonen er over neste høst!!

Vi skal kose oss med at jeg er gravid, både mor,far og storesøster!!

Skrevet

Hei og velkommen eyleen!

Koselig med enda en som har termin rundt den tiden vi har ;)

Ja, jeg tror også det er lurt å lytte til kroppen og det er akkurat slik du beskriver jeg redd det ville blitt om jeg gikk tilbake på jobb.. så ejg skal la være.. har bestemt meg for det nå..og har jo fått tatt praten med jobben også så jeg føler det går bra der og ..

deilig;)

Men du da? Hvor gammel er du ? hvor i landet bor du ?

nysgjerrig jeg se.. he he;)

Jeg er 29 år og bor i Moss..

Klem ;)

Skrevet

Heisan alle sammen! BLir med på denne tråden,jeg, har jo chattet litt med 7.okt før:) BLir mamma 10.okt, så jeg er rett i hælene på dere!

Så jeg ville bare si til 7.okt at prøv å nyte at du har blitt 100%,det er en grunn til det... Jeg får litt dårlig samvittighet for jobben, men med en gang jeg prøver meg på noen stunt så er ryggenog bekkenet helt på trynet, s¨å det er jo bare ro som hjelper!!

Har akkurat vært i Bergen en tur (vi er begge bergensere), og har kost oss med å hilse på masse venner. Mann og barn var på Akvariet en hel dag, de kom strålende fornøyd hjem med Brann t-skjorter, body til babyen og en Brann CD. Har en liten tulle på 4,5 år som synger "byen e Bergen" av full hals:) HRMMMMMMMMMMMMFFFFFFFFFFFF sier nå jeg:)

Nå skal jeg nyte sommeren i Oslo, som er min første, og det er bare helt nydelig:)

Skrevet

Hei og velkommen til deg også Prinsivente;)

Koseloig at du vil være med oss;)

Her går det i "Hei MOssegutter gå nå til kamp.. " så denne ungen blir nok nødt til å være med på kamer fra han er ganske liten ja.. koselig med søndagsturer på bortekamp da.. fin anledning til å gjøre noe sammen;)

Ha en fin dag :=)

Klem

Skrevet

Hei, jeg er 34 og bor like utenfor Levanger, og på ultralydbildet er det en liten "tut"hehe.

Får visst ikke bruk for alle jenteklærne som ligger på loftet!! Skal snart begynne å skylle de opp nå, og få de ut av huset! Har et par venninner som også skal ha, men ikke før ved juletider, og de vil ikke vite hva de får.. sukk.. de tar sånn plass..

Her i huset er det fotballfri sone - og det er deilig!!

Joda det hender hvert jubelår at vi ser noen av storkampene til rbk, men thats it!!

Nei nå skal jeg sannelig rive meg løs, jenta vår er 6 i dag, det kan jo hende vi får besøk, selv om vi ikke skal feire før om et par dager..

Skrevet

Hei hei jenter (",)

Morsomt, da er vi jo en hel gjeng her med termin, 03. 05. 07. 08.10.oktober..Spennede dette..Jeg først, men ender kanskje sist hehe..

Nå er vi på vei på båttur,ville bare stikke innom og hilse på..

Ha det fint så lenge..

Skrevet

Hei :o)

Sniker meg inn til dere jeg og. Har termin 12.okt, så jeg er sist av dere, men fødte 16 dager før termin sist, så en vet aldri... kanskje jeg blir først??

Er 27 år, fra Gjøvik. Sitter her på jobb og kjeder meg... Ville mye heller vært ute i sola! En båttur høres supert ut! Men da må vi kjøpe oss båt først... Har ei jente på 2 år fra før og i følge UL venter vi ei lita prinsesse til :o) Mine søstre har bare gutter, så det er bra med noen jenter og :o)

Snakkes da, kanskje?

Skrevet

Hei hei !

Ja, nå er vi mange med ganske lik termin ja.. morro;)

Jeg kommer ikke over hvor deilig det er at det endelig er SOMMER;)

Må nok legge meg og soel meg litt etterpå;)

Velkommen du og Mammamø..

Klemmer til alle ;)

Skrevet

Hei ja jenter...Nå er jeg tilbake...

Ålright med nytt tråd og såå morsomt at flere har termin i starten av oktober:-))

Var på bursdagsfeiringen til denne sønnen til venninna mi som ble 3 år igår (i Oslo)...det var kjempekoselig...dem hadde leid en lokale, slet litt med å sitte på hard stol...men kunne jo ikke være der såå altfor lenge...derfor dro jeg en halv time seinere men hadde det kjempegøy:))

Ellers er det ikke mye nytt-- svigermor kommer fra USA i starten av august for eldste barnebarnet hennes gifter seg (dattera til svigerinna mi)...blir hos oss en heeel måned ...lurer på åssen det skal gå siden hun er så pirkete... :_(

Er litt usikker på hvordan formen min vil være om 1½ måned uansett og om jeg vil være i stand til å være tilstede på bryllupet...svigerinna & familien er ganske spesiell, hun er jo eldste søstra til mannen min (min mann er yngst i familien, og eneste broren til 5 søstre) men denne damen (eldste søsteren hans) har nesten ingen kontakt med oss..hun vil bestemme saker og ting hjemme hos oss noe verken jeg eller min mann liker og noe hun ikke får lov til, derfor misliker hun oss - og spesielt meg...For alt er min feil og jeg har tatt broren hennes ifra henne (hahaha) merkeligste saker finner hun på hele tiden for å skape problemer mellom min mann og foreldrene hans som da bor i USA og tror på alt hun sier siden hun er eldst....heldigvis har sånne saker aldri ødelagt noe imellom oss, men det er ofte spent uro...

Ellers så sliter jeg med leggkramper for tiden i tillegg til bekkenet da...skal til JM imrn og skal nevne det.. kan hende at jeg har lav kalsiummengde i blodet eller saltmangel...ber JM gi meg en time hos legen om nødvendig, så får vi se---for dette er utooolig slitsomt...

Møtte ei barndomsvenninne i samme slengen igår før bursdagsfeiringen -- hadde ikke møtt henne på lenge så det var kjempekoselig det også..

eller så nyter jeg været hver dag, deilig med sola...idag er det litt overskyet her men ellers så er det varmt..

Ønsker dere en kjempefin søndagsettermiddag:))

Klemmer fra meg;)

Skrevet

sitter og surfer igjen, siden resten av heimen ser på fotball:)

Uff, 8.okt, svigerfamilie høres krevende ut:) Skal svigermor bo hjemme hos dere en hel mnd? Du får utnytte din gravide status, vi begynner jo sikkert å bli svære i august,etterhvert:) Har heldigvis verdens beste svigermor/familie, sliter mer med min egen mor til tider! Akkurat vært en uke i Bergen på besøk, og det krever sin kvinne... Avogtil er jeg veldig glad for at jeg har flyttet over fjellet... FÅr bare unngå å bli sånn selv,tenker jeg:)

Har ikke introdusert meg så veldig, haddde Mari1274 som nick før, endret nå som vi har sett at vi får en liten gutt:)

Jeg har en jente på 4,5 fra før, "ny" mann, vi giftet oss for 3 uker siden,men har vært sammen en stund. Har termin 10.okt, har bekkenløsning så det holder, og er sykemeldt ut svangerskapet:( Er i grunnen ganske kjedelig å være hjemme hele tiden, litt deiligere nå som det er sol og sommer:) Som bergenser er jeg jo ikke bortskjemt med å ha det så varmt, og så lite regn, så det er kjempedeilig:)

Tror vi på denne tråden er litt spredd, jeg skal føde på Ullevål, forhåpentligvis rundt termin, gikk to dager over med førstemann:)

Skrevet

Hei hei !

Velkommen til nye, da ser det ut som jeg og mamma mø venter jente, mens dere andre venter gutt..Det er ganske mange rundt oss som er gravide nå¨, kollega og venner, alle jeg kjenner venter gutt..Selfølgelig bare tilfeldigheter :-)

Stakkars deg 8.okt. må være kjipt å ha en så manipulerende svigersøster, virker utrolig sjalu og kranglete..Du får sette henne på plass der det trengs, sant noen ganger kan det lønne seg å holde kjeft og tenke det er hun som har problemer..

Ser ut som vi bor litt spredt ja..En liten intro:

Jeg bor i Sandvika, har en sønn på 14 år fra et tidligere forhold (pappan er død). Har vært gift i et år med verdens snilleste mann, jobber som eiendomsmegler, er sykemeldt 100 %.Termin 03.okt og venter (iflg.UL) en jente !!(",)

Det har vært en deilig avslappende helg; besøk, båttur, og fotball med sønnen i dag..

I morres tenke jeg; tenkt det er to sommerferier til jeg skal tilbake i jobb igjen..Synes det er en deilig tid å være hjemme. Leser litt, trener, skal lære om Kroatsia (skal på ferie dit i juli), mediterer litt og har tenk å trene yoga (for gravide ) før fødselen...Har også planer om å ta et malerkurs, det må bli etter sommerferien..

Klem til dere alle :-)

Skrevet

Siden jeg har termin 7. oktober, så slenger jeg meg med her også...

Oktobermamma - hvor(dan) skal du trene yoga for gravide? Er det et treningssenter som har spesielt opplegg, eller skal du gjøre det alene/på egenhånd? Jeg har aldri trent yoga da, men noe aktivt må jeg forsøke å gjøre... Kan det kombineres med bekkenløsning? Jeg begynner å bli redd for at alle musklene i kroppen vil forsvinne etter å ha ligget på sofaen i noen måneder...og så vil kanskje yoga virke avstressende.

Er dere mye plaget med kynnere for tiden? Jeg har fått beskjed om å ta det fullstendig med ro den siste uken, og begynner å bli litt lei. Kan ikke reise noe sted før jeg får bekreftet at det har roet seg når jeg skal til legen på onsdag. Og nå skal kanskje kjæresten min til USA i ferien, mens jeg må bli hjemme!

Jeg har vel i grunnen vært litt deppa den siste tiden - ser at folk avtaler å treffes, mens jeg har kjempelyst men er ikke i form til det.. Jeg er i grunnen litt sliten av å være så fokusert på meg selv, så jeg skal prøve å skjerpe meg...

Skrevet

hei hei Dennis 28!

Jeg var på vanlig yoga forrige uke, jeg trener i helsestudio,så jeg dro bare på en vanlig yogatime, vi var bare en 5-6 personer der..Men etter timen kom instruktøren bort til meg irritert og sa "hvorfor sa du ikke at du er gravid "?? Det er flere øvelser du ikke kan ta..

Jeg spurte hvorfor, hun sa noen øvelser presset man for mye mot mage...Spurte ikke så mye mer siden hun var så j...sur..

Snakket med noen andre og de at det kanskje kommer Yoga kurs for gravide til høsten, sikkert tilpasset oss, og med pusteøvelser til fødselen kan jeg tenke meg..

Har ellers tenkt å kjøpte en DVD og trene hjemme...

Ellers jobber jo 7.okotber som instruktør, så hun svarer deg nok hvis hun ser dette..

Kjedelig at du må holde deg i ro..Er det pga. kynnerne ?

Har hatt litt jeg også, tror det er kynnere ..Vondt og stram i magen,

på en måte magekniper som varer en stund, magen blir steinhard..

Men jeg har bare opplevd det noen ganger.

Bor du i nærheten av Oslo ?

Skrevet

Uffda Dennis28, det høres ikke greit ut nei!!

Men vet du.. noen gnanger trenger man å tenke litt på bare seg og synes litt synd på seg selv.. bare man kommer ut ac\v det igjen..

Jeg har bekken løsning selv og har fått beskjed om at jeg kan sykle , svømme .. av fysio .. (jeg er instruktør på treningssenter på kvelden og vant til mye treneing) Nå får jeg ikke lov å gå noe særlig.( blir gåen av en handletur). Men trener hver dag og får fysio hver dag .

Du kan trene yoga, men rolig.. en god huskeregel er :

Tren, men STOPP hvis du får vondt, eller har vondt etter at du har trent;)

Forhør deg på treningssenteret.. hva de anbefaler.. kanskje d har egne timer for gravide.. men det er ikke alle de heller som er bar for gravide, så du må netsen bare føle deg fram.. vondt=stopp!!

Yoga er supert uansett gravid eller ikke.. særlig den meditative delen av det ;) Det kan alle gjøre og er sunt for kropp , sjel og baby;)

lykke til;) Fint å se du fant tråden ..

Håper du føler deg bedre,

Jeg sender deg en god tanke og en kjempe klem ;)KLEM;)

Skrevet

PS: Det er helt riktig som

og ashtanga Yoga( heftig yoga) skal ikke gravide trene..Men meditativ Yoga, rolig med mest pust og fokus vendt innover er bare bra.. men ikke alle byer har dette.. Treningssentere har som regel ashtanga eller fitness yoga.. og det skal vi altså ikke trene nå;)

se på nett da vel om du finner yogakurs i området.. Oslo har de i hvertfall , vet jeg .. men når de starer kurs på høsten vet jeg ikke , ikke hvoe heller;)

Lykke til.. Hvs du har bekkenløsn. må du i hvertfall trene på et vis.. ;)

Komem seg opp og uta v sofaen.. jeg er 100% sykemeldt selv.. men trener hver dag .. MÅ det .. vent til kynnerne er borte da selvsagt og spør legen eller jordmora;)

Skrevet

Hei igjen dere...

Kjenner meg litt igjen i deg Dennis; er jo sm selv og plaget av endel ting(bekkenløsning bl.a) som gjør at jeg er lite i bevegelse...heldigvis har jeg innimellom avtalt å møte venninner og kollegaer innimellom samt søsken som gjør at jeg har kommet meg litt ut...

Skulle gjerne ha trent litt men får ikke lov til mye...har så vodt begynt litt sykling hos fysio, men intet annet!!

Ellers er det mye bevegelser i magen for tiden synes jeg; men det er bare bra...vet hvor fortvilet jeg var den ene uka for noen uker siden da jeg kjente babyen såå lite (ler litt) :))

Vi skal pusse opp badet nå, det er jammen på tide spes. nå som svigermor kommer snart hehe...yes jenter hun blir hos oss hele august ser det ut som for hos den andre familien er det forberedelser på gang og de har heller ikke plass:( Men men; jeg får ta det som det kommer...håper på det beste...når det gjelder svigerinna mi så vet hun at vi ikke bryr oss om det hun driver med, men hadde vært veldig ålright om hun brydde seg om sine saker og lot andre være i fred...for som nevnt tidligere så skaper det spenning mellom min mann og hans foreldre innimellom--og han er verdens snilleste person---han kunne ha sluppet det!!!

vel, fliser og dusjkabinett er bestilt (såå s---- dyrt det er, men har jo pusset opp en hel bad tidligere...vet jo egentlig det)... flisene får vi snart og dusjkabinett er på plass iløpet av en ukes tid..blir deilig med nytt bad:))

Skal opp tidlig imorgen; skal først til fysio også rett til jm..gleder meg til å høre babyens hjertelyd igjen:))

Snakkes:-))

Til dere nye; jeg bor i Buskerud (Ringerike), er 27 år og venter en gutt sa jordmor på UL;-)

Skrevet

Dere virker så koselige! Ble i bedre humør med en gang jeg! Skal til fysioterapeuten i morgen igjen, så jeg håper hun kan motivere meg til å trene og gjøre øvelser hver dag. Jeg er så plaget av bekkenløsningen at alt gjør vondt, men så begynte jeg å tenke på at det blir grusomt å trene etter fødselen hvis alle muskler forsvinner...

Etter forrige behnadlingstime ble jeg litt frustrert. Alt hun gjør nå er å trykke på punkter bak, på hoftene og på lårene som gjør dødsvondt! Vanntrening står jeg forresten på venteliste for (instruktøren er visst syk).

Vi skal prøve å se på bil denne uken. Må jo bil med plass til barnevogn. Det blir nok en Avensis eller Passat, men vi vet ikke helt om det blir stasjonsvogn. Jeg og samboer føler oss ikke så etablerte ennå, selv om vi blir jo det med hus og snart unge.. Men jeg gleder meg til ordentlig bil! Det blir spennende å prøvekjøre! Den nye Passaten er veldig fin, men vi har hørt så mye bra om Avensisen at vi vil prøvekjøre en slik også.

Jeg gleder meg slik til å ha bil med aircondition at jeg nesten ikke holder ut å vente...

(Bor i Drammen, 28 år, første barn..)

Skrevet

Hei jenter, åssen står det til med dere??

Jeg var på kontroll hos jm igår, alt er bra og hørte på babyens hjertelyd igjen:-)) Såå gøy:) Hører ellers at magen vokser veldig bra...den er jo stor så....hehehe

Fikk en time på lab idag for å ta noen prøver i.fb.m leggkramper...det kan hende at jeg har jernmangel el.l....får et svar iløpet av en uke...jm sa at det er ikke sikkert at jeg har mineral- eller vitaminmangel, noen sliter bare veldig mye med leggkramper under svangerskapet...hmm

Hva annet skjer på deres side??

Veldig stille på BIM om dagen...håper alle har det bra:)

Klemz

Skrevet

Hællæ(som vi sier i Østfold) ;)

Hvordan blir det i morgen jenter ? 8 oktober og oktobermamma

Blir et noe tro?

Jeg er klar i hvertfall,,, Men dersom det må utsettes er dt bare å si i fra så tar vi det en annen gang...

Hvis ikke må vi finne et tidspukt og sted..Noen forslg?? Eller hadde dere glemt det ? he he ..Kanskej det er jeg som tar feil onsdag eller? Var det neste? Ble usikker jeg nå;)

Klem ,)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...