Gå til innhold

til dere som har sluttet å amme om natten

Anbefalte innlegg

vi skal nattavvenne henne nå i helga, pappaen skal få ta henne mens jeg ligger på gjesterommet. Er det noen som har noen tips jeg kan gi han? Føler bare på meg at han evt går og bærer på henne hele natta, og det kan han jo ikke gjøre.

Fortsetter under...

Vi avvente gutten vår da han var 7,5 mnd. Spiste frem til da en gang per natt. Jeg hadde grudd meg veldig da jeg trodde det skulle bli en hard kamp (han er veldig sta det lille gullet vårt)....-men det gikk over all forventning.

Første natt våknet han til "vanlig" tid, fikk vann...drakk litt og lå og småsutret ca 1 time før han sovnet. Vi tok han ikke opp og han gråt heller ikke. 2. natt våknet han 3 ganger og sovnet igjen etter å ha fått smokken. 3. og 4. natt sov han 12 timer i strekk. Og da var det gjort!

Tilby vann. Ikke ta henne opp om hun bare sutrer. Prøve å gi smokken og gå. Ikke kos (da kan de fortsette å våkne for å få kosen), bare roe og trøste. Si at nå er det natt og du må sove lille venn. Vær konsekvent og ikke gi opp selv om det tar lengre tid enn dere hadde tenkt.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...