Gå til innhold

Gruer meg faktisk litt til...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

...å være på skolen den siste tiden før permisjon med kjempediger mage! Vet at dette er ganske teit, jeg har jo planlagt graviditeten, men når jeg ser størrelsen på magen til folk som er mellom uke 30 og 40 må jeg bare inrømme at jeg gruer meg litt til jeg selv blir så stor. Ikke misforstå, synes store mager er flott, det er bare når det gjelder det å gå på skolen blant mange folk som sikkert synes jeg er for ung til at det var noe vits å bli planlagt gravid osv. Jeg studerer et sted med overtall av gutter, tror knapt jeg har sett noen gravide jenter på skolen før i det hele tatt.

Man skal jo ikke bry seg om hva andre tenker, osv.osv, men jeg føler at det er lettere sagt enn gjort. Håper det føles anderledes når jeg kommer så langt ut i svangerskapet! Nå er jeg i 9. uke, og magen er fraværende. Jeg gleder meg jo til den kommer, for all del, bare kanskje ikke til den er på sitt største...Hjemme er det bare moro med stor mage, da omgir man seg jo med folk som synes graviditeten bare er stas! Hvis dere skjønner hva jeg mener...

Hvordan opplever dere andre dette?

Fortsetter under...

vettu... jeg er lita og slank... ikke uvanlig., men er en av de som står foran på klassebilde... Jeg er 2 mnd på vei... og jeg har faktisk begynt å få litt mage... og vettuhva!? jeg er såååå stolt.... jeg vil så gjerne vise den frem, men ser litt teit ut, for den er ikke så stor... venninne mine har lagt merke til at jeg har begynt å få mage... de tar på den og koser:) jeg synes det er kjempekoselig! jeg selv er bare 18 år... og går stolt og forteller at jeg er gravid.. har du tenkt over at når du forteller det til folk, så kikker de automatisk på magen din? hehe.. synes det er gøy... derfor er det litt synd at den vokser så sakte...

eneste jeg kan si er at du skal være stolt, vise hvor seriøst du tar livet siden du har planlagt det...

mage er gøy! synes det er dumt at jeg blir høygravid om vinteren, da kommer det digre jakker osv.. og magen vil synes mindre... hehe..

Hos meg var magen nærmest flat helt til 5-6 måned, og så poppet den liksom ut. Er vant til få sånne fårete, vitende glis fra folk på skolen, og vet at det blir mer av det når jeg begynner til høsten og er 9 måneder gravid og fødeklar. Synes det er bare underholdende, jeg. De aller fleste er blitt så ualminnelig hyggelige, nysgjerrige og interesserte, så problemet her i gården er mer det at alle vil bare snakke om magen, babyen og spedbarnstiden. Ikke vær bekymret - folk synes bare det er stas, og de få idiotene på skolen noen negative holdninger kan du jo glatt overse!

Ja, det kan jo bli anderledes enn jeg ser for meg, kanskje folk er mer interesserte enn jeg tror...? Skal du virkelig tilbake på skolen i August, bare for noen uker før den lille vil ut? Jeg har termin mot slutten av januar 07, og slipper derfor å være på skolen de siste 4 ukene før termin, det synes jeg er litt deilig.

Annonse

Ja, må nok det. Har tenkt å fortsette å studere dette året uten å ta permisjon, så jeg håper på en lett fødsel, slik at jeg kan være tilbake snarest. Vet ikke hvordan det blir - er førstegangsfødende, og kjenner ikke til livet med spedbarn, men studere i år er jeg helt nødt til.

Ja, man får som oftest til det man vil få til, så det går sikkert bra! Etter å ha lest litt her inne virker det som en del går på skoler hvor det går fint å ha med babyen, evt at skolen legger til rette for amming osv. Dette tror jeg ville vært helt uaktuelt på min skole, kan i hvert fall ikke tenke meg at de hadde gjort noe slikt. Jeg tenker å være borte et semester, og heller se om jeg kan ta 1-2 fag mens jeg er hjemme med den lille. Etter det tar pappan permisjon, så jeg kan fortsette på studiene. Tror denne løsningen kommer til å fungere for oss, men man vet jo aldri da. Vår første også, så det er ikke så lett å vite hvordan det blir!

hei! Er flere som gruer seg litt her ja..jeg er 18 år og har ett år igjen før jeg er ferdigutdannet..pappan har ikke begynt i jobb enda (begynner fra sommern) så han har ikke rett til så mye..men heldigvis kan han bestemme ferier selv og skla ta ut 5 uker etter ungen er føtd og passe på den og etter det skal svigermor passe ungen det siste halvåret..har termin i slutten av januar..er 9 uker på vei nå..har ikke fått noe serlig mage enda en liten en men stoore pupper! non andre som har fått det? fra før har jeg ganske store (c cup) og må nå gå opp til d cup!! synes det er alt for stort men men..gruer meg litt til å gå med stor mage men det jeg synes er verst er alle komentarene folk føler de kan si bare fordi du er gravid!!! som feks å se rundt deg og bare kjenne og kommentere! andre som har opplevd mye av det? pappan gleder seg mye og har begynt å pusse opp..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...