RockMama Skrevet 16. juni 2006 #1 Skrevet 16. juni 2006 Idag er det Norwegian Wood i Oslo - jeg ELSKER Turboneger, og de spiller siste konserten idag (sikkert kl 21/22 til 23/24) Har mulighet for billett. Kan taxi opp dit, og hjem igjen hvis krise...(dyrt, men..) Problem - snuppa (6 mnd)legger seg ikke på kvelden lenger! I tre dager nå har hun holdt det gående til 22.30 før jeg har klart å 'lure' hun i søvn med amming. Hun er ikke sur, bare våken og trøtt (hadde et innlegg her i går om det) - ganske blid egentlig. Leker og står i. Hva gjør jeg i kveld? Jeg ammer mye, men hun får ett grøtmåltid med fruktmos og vann kl 18.00. Kanskje hun godtar ett grøtmåltid til mens jeg er borte? Hjelp samvittigheten min - skal jeg ringe mormoren?
Huldretuss Skrevet 16. juni 2006 #2 Skrevet 16. juni 2006 Ja, ring mormor å gå på konsert - med god samvittighet! :-)
Luca Skrevet 16. juni 2006 #3 Skrevet 16. juni 2006 Ja, her hadde jeg også gått. Hvis i tilegg hun er blid, er det vel ikke noe problem for mormor heller. Det er jo ikke mange timene det er snakk om, så hvis hun ikke får henne til å sove så er hun vel våken og blid når du kommer hjem da:-) Jeg legger lillesnupp her kl 1900, og hun våkner ikke for pupp før 2-3-tida. Så jeg har vært ute og spist jeg etter leggetid, og hvis hun da våkner er det ikke krise. Men jeg drikker ikke da, venter til ammetiden er ferdig:-)
RockMama Skrevet 16. juni 2006 Forfatter #4 Skrevet 16. juni 2006 Nei, jeg drikker ikke. Det jeg er redd for er at hun skal lage trøbbel og blir hylete når hun ikke har tilgang på puppen... Er vel bare redd for å sette hele verden i sving 'bare' fordi jeg vil på en konsert. Mamma må dra hit og..ja.... jeg er blitt hønemor.. hehe.. Sambo skal dit i hele dag på alle konsertene, vet jeg blir så lei meg at tårene kommer hvis han kommer hjem og sier de spilte bra
Expat Skrevet 16. juni 2006 #5 Skrevet 16. juni 2006 Vet du, pøbelbarna har en tendens til å være "ever so good" når mormorer er sjefen. Det er til å bli gal i knotten av. Hvem vet, kanskje de lærte et knep eller to med oss Dessuten har de jo sovet på natten i den siste tiden. Ring du!
Luca Skrevet 16. juni 2006 #6 Skrevet 16. juni 2006 Så lenge det bare er moren din du setter i sving, går det vel bra:-) Men kjenner følelsen ja, og jeg hadde kanskje følt det samme hvis det hadde vært svigermor jeg måtte ha spurt. Trodde ikke pappaen var der jeg, men hvis han skal på konserter i tillegg så er det ekstra ille å sitte hjemme. Nå de er såpass store(min er 5 mnd) så de er ikke SÅ avhengig av puppen for å roe seg heller, og hun er nok mere vill når du er der fordi du lukter mat. Og er det krise, så er du jo ikke mer enn en taxitur unna.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 16. juni 2006 #7 Skrevet 16. juni 2006 når sover hun siste luren? er det ikke mulig å ta henne opp tidligere, og dermed kanskje få henne i seng tidligere?
RockMama Skrevet 16. juni 2006 Forfatter #8 Skrevet 16. juni 2006 Hmm, siste våkner hun kl 16 ca. Og vi prøver å legge hun 19 - 19.30.. Men da tror hun tydeligvis at det bare en en lur til, for hun våkner etter tre kvarter og holder på til elleve igjen Søte lille.. Rart, for en mnd's tid siden sov hun fra 19.00 til 07.00. Men DA satt jeg bare hjemme i sofaen, hehe.. Har sendt mld. til mamma, håper hun kan - herlighet tenkte jeg, lille vennen sulter jo ikke ihjæl om jeg er borte fra 20 til 23.. Jeg må lære meg å slappe av
RockMama Skrevet 16. juni 2006 Forfatter #9 Skrevet 16. juni 2006 Åh, Luca og Expat ++ - dere er så snille
Ranveig R Skrevet 16. juni 2006 #10 Skrevet 16. juni 2006 Dra du! Du kan amme før du drar. Så lenge jente (sannsynlegvis) er blid, vil nok ei mormor kose seg som barnevakt sjølv om det kanskje blir seint før snuppa di legg seg. Og jenta vil sikkert ha litt meir graut utpå kvelden. Guten vår (snart 9 mnd) har hatt noko søvnproblem i det siste, og akkurat derfor "dumpa" vi han hos mamma og pappa i går... Vi *måtte* få litt søvn. Dei synest det er kjempekjekt å passe han, søvn eller ikkje. For øvrig søv desse små ofte bedre på overnatting hos besteforeldre enn dei gjer heime (guten vår sov visst 6t i strekk i natt sa mamma, det pleier å vere 3...) Dra ut og kos deg du. Blir det aldeles krise får du berre ta taxi heim att. Kos deg på konsert )
Mulle :) Skrevet 16. juni 2006 #11 Skrevet 16. juni 2006 Dra og kos deg... Din mor kan jo prøve og gi henne litt vann eller melk på flaske/ kopp hvis det skulle være krise... Jenten min sov alltid lengre hos mormor og morfar en her hjemme... Så det går nok veldig fint.. Kos deg og nyt det.. Og skulle hun slå seg vrang så reiser du hjem igjen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå