Anonym bruker Skrevet 16. juni 2006 #1 Del Skrevet 16. juni 2006 Har dere bestemt hvor mange barn dere skal ha? Er dere enig med partneren deres? Her i huset er vi ikke helt enig, vi har en av hver nå, og jeg ønsker meg (i alle fall) en til. Føler meg overhodet ikke ferdig! Tror han er innstilt på det også, men av og til ymter han frempå om at han er ganske fornøyd slik som det er nå. Kan hende det hadde vært annerledes om vi hadde to av samme kjønn? Han er redd vi ikke skal få overskudd til hvert enkelt av barna, og jeg må også si at jeg bekymrer meg litt for at eldstemann skal bli "glemt" hvis det kommer ennå en baby i huset. Eldste er forholdsvis krevende, og søker konstant oppmerksomhet og å være i sentrum. Hvis det kommer ennå et barn kan det jo hende at det blir ennå mer "vent litt" og "ikke akkurat nå", og at eldste blir ennå mer krevende. Ikke vet jeg, kanskje noen av dere vet? Føler at vi gir den oppmerksomheten vi kan, og at det akkurat nå er veldig slitsomt, men allikevel klarer jeg ikke å slå fra meg tanken om en til. Har dere som har mange/få barn noen god begrunnelse for det, eller har det bare blitt sånn? Hva er fordeler og ulemper med få og mange barn? Hvordan skal man klare å være en god forelder til 3-4 barn? Får man virkelig tid til hver enkelt av dem, eller blir de bare "en i mengden"? Ikke minst; har man anledning til å dyrke forholdet og få litt tid for seg selv, eller handler alt utelukkende om barn?Hadde vært fint å få noen innspill rundt dette, for det er noe jeg tenker en del på (selv om det ikke er aktuelt å få et barn til nå). Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5369471-for-og-imot-mange-barn/
mamma til nr 2 :-) Skrevet 16. juni 2006 #2 Del Skrevet 16. juni 2006 Akkurat sånn har vi det her i huset også. Vi venter barn nr 2 nå og etter det er han fornøyd, mens jeg kunne tenkt meg en til da. Men når jeg hører hva min mann sier og tenker meg litt om så er jeg neimen ikke sikker lenger... Det er jo så kos og alt dette her med de små, men de er jo ikke alltid små, de vokser jo til og alle krever sitt. Og man skal jo ha tid til å følge hver enkelt opp, kjøre på fotball treninger og diverse og det er jo ikke alltid så lett å få tid til alt når man er i full jobb begge to. Og for ikke snakke om plassen i bilen når man skal på ferie. 3 er trangt å ha i baksetet med krangling og hei hvor det går... Nei, jeg tror jeg har ombestemt jeg. To er akkurat passe for oss :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5369471-for-og-imot-mange-barn/#findComment-5371052
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå