Gå til innhold

lekker fostervann?

Anbefalte innlegg

Det føles som om jeg lekker, men når jeg går på do er det ingenting der. Så da lekker jeg kanskje ikke likevel. Har hatt mye utflod, men det er ikke noe av det der heller - bare følelsen av at jeg lekker altså.... Det er så slitsomt å måtte gå og bekymre seg for noe som faktisk ikke skjer!!!! Skal være alene på jobb til klokken 12, så jeg får ikke sjangs til å løpe på do hele tiden heller (jobber i butikk). Phui! Mulig det blir en kort arbeidsdag i dag.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5369354-lekker-fostervann/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring føden. De kan raskt finne ut om du lekker fostervann. Det fikk jeg beskjed om av min fastlege siste kontroll da jeg lurte på det selv. Legen min sa også at hun tvilte på at jeg gjorde det, siden magen vokser så jevnt og fint. Men er du usikker, så ring føden! Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5369354-lekker-fostervann/#findComment-5369598
Del på andre sider

Jeg har lekket fostervann i over en uke nå, og du skal i allefall merke at du blir våt. Væsken skal ikke se ut som utflod, men være tynn og klar. Det lukter søtt og litt kvalmt - ikke syrlig som urin. Første gangen kom det ganske mye slik at jeg trodde at vannet gikk. Vi dro på fødeavdelingen og der ble jeg undersøkt grundig. Målte hjertelyden til baby og ri-aktivitet, deretter gynekologisk undersøkelse og ultralyd hvor de faktisk målte hvor mye vann den hadde igjen. Hodet til babyen min var skikkelig godt festet nederst i bekkenet og den hadde masse vann igjen så vi ble sendt hjem med beskjed om å komme tilbake hvis det kom mer. Etter det har jeg lekket litt hver dag, typisk når baby rører mye på seg eller jeg nyser eller skifter stilling, men bare noen dråper om gangen. Legen min sier at jeg ikke skal bry meg om det når det er så lite, men hvis det er såpass at jeg blir våt nedover lårene og gjennom buksa må jeg ringe føden. Ellers har jeg blitt undersøkt jevnlig for å se om baby har det fint og om det kjennes ut som den har nok vann. Vi lager nytt fostervann temmelig fort.

Hvis du er bekymret ville jeg kontktet fødeavdelingen. Hvis det kommer fostervann, vil de i allefall forsikre seg om at hodet er festet skikkelig, at babyen har det fint og at den har nok vann igjen. Et tips: De ber om å få se truse eller bind - de vil kjenne på det og se på konsistens og lukt. Jeg brukte ikke bind og jeg nektet å vise fram trusa mi, syntes det var så flaut liksom.. ;-) Så det kan jo være greit å ta på et bind i noen timer så har de et utgangspunkt for å undersøke deg.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5369354-lekker-fostervann/#findComment-5369921
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...