Gå til innhold

April: når "planlegger" dere neste baby???


lilleputt

Anbefalte innlegg

vanskelig å planlegge når vi ikke vet når mensen kommer...

men vi lurer litt på å ha to tette.. kanskje forsøke etter at barnet mitt er blitt 6- 10 mnd.. noe deromkring...kanskje neste svangerskap også blir litt "lettere", dvs går litt raskere nå som jeg kan more meg sammen med den lille sønnen min....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har ikke planlagt noe,men jeg har jo lyst....

Jeg kunne godt tenkt meg 2 tette,har fra før en gutt på snart 7 år.

Men desverre vil ikke sambo ha flere,han vil faktisk sterilisere seg,han har ei datter fra før også(som bor fullt hos oss),og vil absolutt ikke ha flere.... (så da har vi sånn sett 3 til sammen....)

Syns det er veldig trist at vi ikke har samme ønske :-( Jeg har alltid ønsket meg 3 barn,på en måte har vi jo det,men det blir ikke helt det samme når jeg ikke har gått gravid,født og opplevd baby-tiden med den ene.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ømsker ikke flere barn.. Har 2 stk no.. Men sambo vil ha fler.. Men no har jeg hat 2 svangerskap med sv.forgiftning så jeg orker ikke tanken på ett til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg har og lyst på to tette... Skulle helst begynt å prøve fra hun er 6mnd... Men har en eksamen igjen på skolen, og føler at jeg må være i jobb før jeg kan få en unge til... Så jeg blir pent nødt til å vente=(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal absolutt ikke ha to tette og (ei badehette) haha dårlig humor nå så seint!

 

For min del vil jeg nyte mini alene til han er minst 3 år før vi skal ha en til. Orker ikke tanken på å gå gravid med en baby i hus, og heller ikke å få en nyfødt, med en liten 2 åring som stabber omkring og vil opp til mamma som ikke kan fordi den nye babyen skal ha mat...

 

De leker fint sammen etterhvert dersom det er 3-4 år mellom også!

Det første året leker de jo ikke noe særlig sammen uansett...

 

Nei, jeg vil nyte begge to i fred og ro!

Og en ting til... kroppen skal være ordentlig tilbake til "normalen" før jeg strekker den ut igjen! har tro på at dersom man bare lar kroppen være stor med ekstra kilo, så er de vanskligere å få bort til slutt..

 

Men lykke til til dere som ønsker det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2 tette! 2 jenter på hhv 18 mnd og 2 mnd, og det er ganske slitsomt må jeg bare innrømme.... Selv om det ikke var planlagt, og jeg er super sliten i perioder, er jeg veldig glad for at de er så tette. Tenk på hvor mye glede de får av hverandre framover! I tillegg er eldstemann for liten til å bli sjalu. Hadde det vært et år til mellom dem hadde det nok ikke vært så greit....

 

Anbefaler det, men vær klar over at det blir en tøff periode samt at du bør sørge for å ha nettverk rundt deg slik at du får litt avlastning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kristoffer var ikke planlagt, og jeg må si at han egentlig kom i "verst tenkelige" periode. Samboeren min holder på å bygge hus, (så han ser vi ikke mye) og jeg måtte ta pause i utdanninga mi, men shitt au. Har fått verdens deiligste unge:-) Men nå må jeg bli ferdigutdannet, og vi må få ferdig hus, stall og garasje før det blir flere. Så jeg ser for meg at det fort kan gå 5 år før nr 2 kommer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha mange barn;) Så kan vel ikke vente aaaaaalt for lenge? hehe

MEn jeg skal iallefall bli ferdig på skolen jeg går på..kan ikke være gravid 3 ganger på samme skole:P hahah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke tenke meg flere barn jeg, og heller ikke mannen min. Vi har mer enn nok med en for øyeblikket. Hvis det skulle bli fler blir det lenge i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper også å få to tette, dvs at det blir ca 1.5-2 år mellom dem. på den måten vil de få stor glede av hverandre senere håper jeg også begynner jeg og bli så pass gammel at det kan være greit og bli ferdig....

men HALLO, det sier jeg nå, jenta mi er bare to mnd, det kan jo være jeg ombestemmer meg når ho blir litt større øg krever litt mer..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to ganske tette, en på 2,5 år og fikk en til 12 april..synes det er en fin aldersforskjell! Storebror er veldig flink og hjelpsom, og klarer veldig mye selv. Det er jo slitsomt...begge er jo krevende på hver sin måte... Men søsken er utrolig bra å ha, og da er det bra å kunne få ha gleden av hverandre underveis også, at det ikke er altfor stor aldersforskjell...

Akkurat NÅ tror jeg ikke jeg orker tanken på ENDA en liten (det holder med TO bleiebarn!!!)...ikke med det første...men jeg savner vel en baby når minstejenta plutselig ikke er baby lenger....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig er jeg fornøyd med de to jeg har. Er akkurat 3 år imellom de og det går ihvertfall veldig greit. Storebror klarer masse selv og sluttet med bleie rett før lillesøster ble født så det var jo veldig greit. Ingen sjalusi foreløpig (bank i bordet) så vi får håpe det holder seg slik. Så får vi se hva hormonene sier når lillesøster er blitt 2 år...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil ogsaa ha to tette. Men maa vente til han er ca 1 aar tenker jeg foer vi begynner aa proeve. Maa sikre meg at vi faar full pott paa permisjonspengene ogsaa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er heldigvis enig om at vi har nok med de to vi har, det er 3 år mellom. Eldste er sjalu og alt går ut over med. Han er verdens snilleste med lillesøster....

 

Syns det er slitsomt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Planlegger ikke noen fler med det første, vil bli ferdig med utdannelsen(to år som lærling gjenstår) og kan ikke begynne på d før til august 2007 så da vil hun være nesten 16 mnd når jeg begynner og 3 år og 4 mnd når jeg er ferdig og så vil jeg gjerne jobbe litt og opparbeide litt bedre økonomi(på min side, sambo tjener greit) Så blir nok 4-5 år mellom eldste og eventuelt neste, da vil sambo være 30-31 og jeg 22-23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...