Anonym bruker Skrevet 16. juni 2006 #1 Skrevet 16. juni 2006 Var inne på sykehuset igår for kirurgisk abort, valgte det foran medisinsk fordi jeg rett og slett ikke ville være bevisst det som skjedde.. Visste ikke hvordan jeg kom til å takle å måtte "føde" ved en eventuell medisinsk abort. Men så skjedde da det som gjorde meg jævlig opprørt for å se det mildt.. Fikk en modningspille jeg skulle føre opp i skjeden kvelden i forveien, dette gjorde jeg da som beskrivelsen sa. Sto også at man kunne få litt smerter, som ved en mens, og litt blødninger som ved en spontan abort. Men hvordan skal jeg vite hva slags blødninger det er da, når jeg aldri har hatt en SA? Hvertfall, våknet i 3 tida på natta med uutholdelige smerter i magen. Tok to paracet så det letta litt og la meg til å sove igjen. Våknet igjen klokka 6 av at jeg blødde.. Trodde det var normalt, helt til jeg kom meg på do.. Der formelig rant det i strie strømmer! Ble sittende der LENGE, kunne ikke reise meg engang.. Tilslutt roet det seg litt, og jeg fikk vekt typen og tatt meg en dusj.. Var nesten på tur på sykehuset da det satte igang igjen, og denne gangen ko mdet store klumper! Kommer aldri til å glemme den følelsen.. Fikk tilslutt på meg klær og fikk dratt på sykehuset. Kom dit og måtte såklart sitte og vente. Prøvde å forklare at jeg blødde MYE så jeg skulle hatt ei seng, men jeg måtte vente.. Endte jo såklart med at jeg blødde gjennom alt av klær! Æsj.. Fikk tilslutt ei seng, og lurte på om dette var normalt. Jada sa de, bare bra at du blør.. Ingen andre på rommet blødde, så jeg syntes det var liltt ekkelt.. Lå lenge og ventet på å få komme inn til utskrapninga, kjente det kom mer klumper i melllomtida. Fikk tilslutt vist fram dette til en sykesøster. Oi var svaret jeg fikk.. Da det endelilg ble min tur bar det rett på UL først.. Var visst ikke helt normalt det som hadde skjedd med meg. Dessverre så var det igjen litt rester så jeg måtte ha utskrapning.. Følte meg så tom etterpå, har ikke ord! Valgte kirurgisk for jeg trodde det skulle bli mer skånsomt psykisk, men det ble jo værre enn noe annet! Sorry for lang og rotete historie, måtte bare høre om noen andre har opplevd det samme? Døm meg de som vil, dere kjenner ikke bakgrunnen for denne aborten.. Håper bare ingen slipper å oppleve dette.. Var null informasjon fra sykehuset etterpå, sitter igjen med så mange ubesvarte spørsmål.. Abort er jo en tøff påkjenning i seg selv, og sllike opplevelser gjør det ikke akkurat bedre!
Vampen og Engelen Luca Skrevet 16. juni 2006 #2 Skrevet 16. juni 2006 Hmmm, jeg hadde bare en bitteliten blødning etter den pillen.. Litt blod på papiret, og ingen smerter. Kjedelig at du har hatt en så vanskelig opplevelse, og rart at sykehuset ikke ga deg bedre oppfølging..:/
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2006 #3 Skrevet 16. juni 2006 Dette synes jeg høres rart ut. Mulig du ville ha mistet den likevel. Tok selv kirurgisk abort for et års tid siden og fikk ingen piller jeg skulle ta hjemme. Bare en modningspille som skulle virke i to timer mens jeg lå i ei seng på sykehuset (i pillerus etter beroligende) så narkose og når jeg våkna blødde jeg bittelitt, men det gikk over dagen etter. Hvilket sykehus var dette og hva slags pille hadde de gitt deg, lurer jeg på...? Den eneste negative opplevelsen fra sykehuset sin side er når sykepleieren lurte på hvorfor jeg gråt etterpå.. (jeez, hva tror du frøken..?) men skjønner nå at dette var en drømmeopplevelse i forhold til denne uproffe behandliga du fikk..
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 16. juni 2006 #4 Skrevet 16. juni 2006 Herregud.... elendig behandling du fikk. Nesten verdt å klage på skriftlig. Hvilket sykehus var dette her?? Den gangen jeg tok abort blødde jeg ingenting når jeg tok disse pillene... Men folk reagerer jo forskjellig. Men dette her høres jo helt ekstremt ut. Fikk du vite hva som skjedde eller? Bortsett fra at du aborterte selv etter de pillene...iallefall nesten alt. Hva sa de til at du blødde så mye??? Uff, håper du slipper å oppleve noe sånnt igjen....
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2006 #5 Skrevet 16. juni 2006 Var på en avd. av sykehuset innlandet.. Vil helst være litt anonym nå, hvis dere skjønner;) Pillen het Cytotec eller noe lilgnende, de andre jeg lå på rom med hadde og fått den samme, men ingen av de blødde. Var jo på gyn. undersøkelse ei uke i forveien, og der sa de ikke noe om at noe kunne være galt, har ikke hatt noen problemer i svangerskapet ellers.. Null info fra sykepleiere eller noe, og jeg var så sjokkert og lei meg at jeg glemte å spørre i fortvilelsen.. Aborten var ingen lett avgjørelse i seg selv, også får man den opplevelsen. Huff!! Eneste sykepleieren sa da jeg lå i senga meg masse klumper mellom bena var "oi", også bar det rett på ultralyd.. De virket ganske stressa en stund der, så jeg tror ikke dette var normalt. Var jo for å slippe å føle det selv at jeg valgte kirurgisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå