Anonym bruker Skrevet 15. juni 2006 #1 Skrevet 15. juni 2006 Hvor tidlig tror dere at barn merker at folk har drukket alkohol, eller at ting ikke er som det skal?
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2006 #2 Skrevet 16. juni 2006 Det merker de med en gang. De merker jo fort om du er bekymret eller redd. Det gjør de jo fra fødselen av. Er jo ikke sikkert at barnet reagerer negativt på det hvis ikke dere bekymrer dere veldig for det. Men hvis han er ufin i fylla er det nok store muligheter for at det ikke er så positivt.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2006 #3 Skrevet 16. juni 2006 Det merker de nok tidlig. merker jo at den som drikker plutselig forrandrer personlighet. Barna bør skånes for sånt. i vår situasjon er det farfar som drikker. kommer vi med barna å han drikker så tar vi ungene med å går. dette gjelder oxo vist vi feks er innvitert på middag ell. farmor har fått beskjed om at vi vil gjøre det å at vi helst ser at hun heller ringer å gir oss beskjed så vi slipper å kjøre bom tur. hadde tidligere dårlig samvittighet oven for svigemor da vi flere gang snudde i døra å hun hadde stått lenge å styrt med maten, men innså til slutt at det er barna mine det gjelder å svigemor har jo fått beskjed om at vi snur i døra..
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2006 #4 Skrevet 16. juni 2006 Dere kunne jo tatt med svigermor og maten
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2006 #5 Skrevet 16. juni 2006 Vi har også et enkelt prinsipp: alkohol og barn hører ikke sammen, så hvis morfar drikker mens vi er på besøk så kommer vi ikke, eller vi drar hvis han begynner å drikke mens vi er der. Heldigvis er han ikke kommet så langt i alkoholmisbruket sitt enda, men den dagen kommer nok. Vet at han lyver om drikkingen sin, så jeg spør mamma om han har drukket før jeg ringer til han, vil heller ikke snakke med han når han har drukket. Alkohol er skadelig for barn, gjør barn utrygge!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2006 #6 Skrevet 16. juni 2006 Bare litt nyskjerrig, Hva sier dere til barna som har gledet seg til å være hos mormor og morfar når dere snur i døra? At morfar drikker osv? Og hvor gamle er barna? Jeg regner med dere snakker om personer som drikker så mye at de blir brisne/fulle og ikke bare tar et glass til maten? Vanskelige balanseganger dette syntes jeg..
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2006 #7 Skrevet 16. juni 2006 Vi har hatt det slik faktisk, at mormor er dagmamma, og morfar drikker mye. Men han har faktisk klart å holdt seg edru de timene de er nede hos dem (3,5 t pr dag). Barna mine er 2,5 år. Dersom vi har kommet uanmeldt, og morfar har vært full, så snur vi og sier til barna at morfar er trøtt og trenger å sove. I tillegg så er morfar gammel (hvilket som han er 73 år!) Det som er så rart, er at vi har bedt fastlegen om hjelp til kanskje noe antibus (eller hva det heter). Men vi får beskjed om at det er altfor sent å hjelpe han, så da fortsetter han som før. Morfar drikker MYE! Vi bor dessverre i samme hus også... Hilsen HI
Gjest Skrevet 20. juni 2006 #8 Skrevet 20. juni 2006 Huff så slitsomt. Og jeg synes virkelig at dere skal ta kontakt med en annen lege. Stakkars, det må jo være noe som kan hjelpe, dere alle. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå