Andromeda Skrevet 15. juni 2006 #1 Skrevet 15. juni 2006 Brukte Colgate for barn, men så fikk jeg nyss om at det var et eller annet giftig stoff i tannkremen, hva slags tannkrem skal man betrakte som trygg? Man vet jo ikke hva alle navnene på innholdsbetegnelsen betyr engang. Forrvirret? Ja, det er jeg. Vil jo det beste for nurkene.
kokka Skrevet 16. juni 2006 #2 Skrevet 16. juni 2006 Jeg har da fått høre at jeg kan bruke hvilken som helst tannkrem. Det er jo så små mengder de skal ha alikevel. Har ikke hørt om det gifige stoffet. Det hender at jeg bruker vanlig "voksen" tannkrem til mitt barn.
libro2 Skrevet 16. juni 2006 #3 Skrevet 16. juni 2006 pratet med tannpleier da minsten var på 8 mnd kontroll. hun sa at man kan bruke den samme som oss voksne, men at det skal være så lite at det knapt synes. for "voksen"tannkremen skummer mye og blir ekkelt for barnet vist det blir for mye. ikke gi fluor om du bruker vanlig tannkrem, men kun vist du bruker den med lite fluor til barn. Vi bruker vanlig tannkrem, så får lillemor(3år) den svakeste fluottabletten som premie når hun har vært flink å pusse
3b@rnsmor-30* Skrevet 16. juni 2006 #4 Skrevet 16. juni 2006 vi ble anbefalt sensodyne til barn. de andre tannkremene inneholder såpestoffer som lett lager munnsår..
Gjest Skrevet 16. juni 2006 #5 Skrevet 16. juni 2006 Vi bruker Zendium Første tann som fås kjøpt på apotek (kanskje i vanlig butikk og?) Smaker godt, skummer lite og er beregnet på melketenner
vilja Skrevet 20. juni 2006 #6 Skrevet 20. juni 2006 Antar du tenker på hormonhermere og sånt. Så vidt jeg kan se er det det i alle barnetannkremene. Jeg bruker derfor Weleda melketann (som du får på helsekost), men den inneholder heller ikke fluor. jeg supplerer derfor med en fluortablett hver kveld (0.25). Men hvor viktig dette egentlig er vet jeg jo ikke, problemet er vel at vi nok vet lite om det i veldig mange år fremover..
Gjest Skrevet 20. juni 2006 #7 Skrevet 20. juni 2006 Hva koster Weleda sin da? Jeg bruker den som jeg fikk på helsestasjonen, det var vel den der zendium for barn. Vi pusser bare om kvelden, og så få hun som regel en fluortablett. Ikke alltid vi er like flinke til å huske den da.....
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2006 #8 Skrevet 20. juni 2006 hei vi bruker zendium, den har over 1000 (pm) fluor i seg. colgate for barn inneholder alt for lite fluor i seg. vi ble i allefall anbefalt å bruke en tannkrem som inneholder over 1000 pm fluor det står på tuben. jeg husker godt at det var noe om de giftige stoffet, Det heter triclosan, å finnes i colgate
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 20. juni 2006 #9 Skrevet 20. juni 2006 Er det sånn 'fake' søtning i barnetannkremen? Den smaker jo sååå søtt og ekkelt, og jeg føler at tennene til Lille ikke blir ren. Hun synes det er gøy med skummet som vanlig tannkrem lager så jeg bruker min tannkrem til henne. Skal vurdere å bytte pga at jeg lett får sår i munnen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå