Gå til innhold

Hvilke innetemperatur er best for de små????

Anbefalte innlegg

Hei,

Da jeg kom hjem i kveld, var det skrekkelig varmt her med en temperatur på 29 grader. Det fikk meg til å tenke på at det er ihvertfall for varmt for vår datter. Har fått luftet ut, men temperaturen vil ikke lengre ned enn til 24.5 grad. Så jeg bør vel gå til innkjøp av en vifte eller noe sånt. For så varmt som det blir inne nå om sommer er vel ikke bra for de små. Det er lettere å holde temperaturen på riktig nivå på soverommet, men lurer litt på hva temperaturen bør ligge på der også.

Skal gå til innkjøp av temperatur måler som skal stå på soverommet.

Er det noen som har noen tanker om hva temperaturen bør ligge på???

Tar også imot tips om hvilke temperaturmåler som er best å ha på soverommet..

Blir kjempe glad for alle svar, for dette har jeg null peiling på som førstegangs.

Fortsetter under...

Tenker mye på det samme selv.

De sier jo at krybbedød kan inntre om det er forvarmt der barnet sover. De sier 18 grader, men det er jo nesten umulig nå på sommeren. Om man ikke har et bra kjøleannlegg.

Men tenker selv at mange blir født på sommeren og bare man klarer å holde på max 25 grader bør det være bra. Så får man heller kle av barnet litt og bruke tynne tepper.

La babyen ligge kun i bleie eller ev. en singlet-body. Jeg tror det er bedre enn å ligge i trekken av ei vifte. Hvis soverommet holdes avstengt og med persiennene nede hele dagen klarer man som regel å få temperaturen litt ned. Om dagen er det fint for babyen å ligge i vogn i skyggen i kun bleie med et lite helseteppe over. Sånn sov ofte min datter i fjor sommer.

Jeg har hørt 23-24 grader er fin temp til bebier(i stue og sånn),en kan jo bare ta av/kle på om bebien blir varm(kjenner i nakken om bebien er varm/svett).

På soverommet kan det være like kaldt som dere ønsker(selvfølgelig alt med måte :-D),men at bebien ikke ligger i trekk. Det er bedre det er litt for kaldt i.o.m. at overoppheting kan føre til krybbedød

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...