Gå til innhold

Anbefalte innlegg

... eller er det for sært?

Samboeren min synes Emrik er for spesielt, mens jeg liker det bare bedre og bedre...

Han bestemte navnet på datteren vår, som heter Aurora, så nå er det min tur å velge.

Andre alternativer er:

Ludvig

Mikkel

Noah

Samuel

Hva synes dere er finest?

Fortsetter under...

Å, Emrik er flott, da! Men hva med skrivemåten Embrik? Jeg trodde det var sånn det skulle være, jeg? Kan godt tenkes jeg tar feil.

Hvis du ikke får gjennomslag for Em(b)rik, så stemmer jeg på Mikkel eller Ludvig. Em(b)rik står godt til Aurora også, synes jeg.

Annonse

Embrik er nok et mer brukt navn, men jeg synes Emrik er litt enklere... Embrik blir litt tungt. Har vært innom tanken på Embret også, men synes Emrik er finere.

Men jeg er egentlig ikke så veldig glad i veldig sære/ spesielle navn, men har bere falt så for dette navnet. Samboer mener gutten vår vil føle dette navnet som en belastning, fordi det er så spesiellt...

Jeg mener det er et veldig enkelt og rett fram navn jeg da, bare at det er lite brukt. ( Tror det er 12 stk i norge med dette navnet.)

Men takk for tilbakemeldinger. Koselig å høre at andre også synes navnet er ok!

Synes kombinasjonen av Aurora og Noah blirr litt snodig ihvertfall...

Vet ikke om det er bare meg som synes det, men det funker liksom ikke sammen. Virker nesten som man har prøvd å finne to navn som nesten rimer på hverandre - men så gjør de ikke det likevel...

Emrik er fint, men hva med Embre?

Emrik er kjempefint ;o)

Har likt navnet selv en stund nå, men det er uaktuelt for meg å bruke det, da sambo ikke liker det...

Men jeg ville helt klart valgt Emrik foran Embrik. Liker ikke Embrik da det blir litt krøll på tungen + at det er mye "tyngre".

Emrik og Auraora passer fint sammen ;o)

Hmm...

Har mer og mer lyst til å bruke Emrik nå, har jo fått mange positive tilbakemeldinger!!! Navnet er kanskje ikke så sært som jeg er redd for?! De fleste venner og kollegaer har også uttrykk for at navnet er ok.

Blir nok enten Ludvig eller Emrik, greit å ha et par alternativer.

Da gjenstår det bare å få overbevist guttens far, blir ikke lett, men skal nok få det til! ;-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...