Gå til innhold

August: Uke 33 - fortsatt seteleie. Grunn til bekymring?


Ylayali med Philip

Anbefalte innlegg

Var på 3D UL i dag; det skulle være en koselig opplevelse, men legen var rett og slett fæl.

Knøttet har mot formodning ikke snudd seg, og det til tross for at jeg var 100% sikker på at jeg kjente han hikke nede ved skambeinet.

Legen mente at det å føde på ABC kunne jeg nok glemme, da han ikke hadde snudd seg ennå og dessuten ville ha bli så stor at det blir planlagt keisersnitt.

Hver måling viste at både SF mål og babyens størrelse var helt på normalkurven, så jeg lurer på hvor vidt jeg skal stole på den UL legen, men nå ble jeg selvsagt litt redd. Fyren skremte meg rett og slett.

Hvordan er det med dere andre august mødrene?

Det er vel ikke unormalt at barnet ikke har snudd seg i uke 33?

Har i min fortvilelse allerede bestilt time til akupunktur og lurer på hva ellers man kan gjøre for å snu nurket riktig vei.

Takknemlig for litt beroligende ord fra andre august mammaer!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i uke 34 og jenta mi har så absolutt ìkke slått seg til ro.. Tror ikke den legen hadde helt peiling.. Er jo ingen grunn til å begynne å tenke på keisersnitt allerede!! Er jo noen beibier som ikke snur seg før helt i siste liten.. Dessuten sa jordmora på svangerskapskurset at det er i uke 36 at man SKAL vite hvilken vei beibien ligger.. Jeg for min del stresser i alle fall ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er flere som bekymrer oss litt ser jeg. Selv tenker jeg også endel på dette. Jeg skal føde på ABC og frem til nå har ikke jordmor klart å stadfeste om hode ligger opp eller ned. Tirsdag i neste uke (33+6) skal jeg på ny kontroll og om hun heler ikke da klarer å kjenne det blir det UL.

Nå har jeg i og for seg hørt mange historier om barn som snur seg helt frem til 10 dager før fødsel. Flere har lykkes med manuelt å snu og med aku. Så la oss ikke gi opp håpet jenter. Positiv energi er hva vi og babyenen våre trenger om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt at du blir litt bekymra når legen seier slike ting.

 

Men det er ingen grunn til bekymring. Min 2. mann lå i sete til i slutten på veke 36. Eg hadde time til snuing, men natta før snudde han seg sjøl. Er ikkje uvanlig at de snur seg så seint, var beskjeden eg fekk frå både lege og jordmor. Så ta livet med, og ikkje bekymre deg :)

 

Lykke til vidare :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle oppmuntrende ord, august mammaer!

Snakket med jordmor og hun sa nok det samme, så jeg har tenkt å forholde meg til det og ta en dag om gangen.

 

Det var forresten legen på Majorstuaklinikken der vi var på 3D-UL, i tilfelle flere opplever det samme.

 

Det første han sa var at jeg hadde fått feil termindato (han sjekket jo ikke helsekortet mitt en gang), og også det at babyen min skal bli over 4 kg kan jeg ikke skjønne, for alle mål har ligget helt på normalen hele tiden. Har ikke lagt mye på meg, har bare en "guttemage" som noen kaller det, så jeg skjønner ikke hvor han skal ha gjemt seg om han virkelig var så stor.

 

Nei, tar det hele med en klype salt og satser på at det går bra uansett. Men jeg var helt fra meg i går, for han sa det på en så "brutal" måte. Er tross alt en hormonell ustabil førstegangsgravid. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Tror ikke det er noen grunn til bekymring. Var legen ute etter å skremme deg? Det er noen som er ekle av natur og kanskje du var skikkelig uheldig og møtte på en av dem. har selv en baby som ligger på tvers,men det kan rette seg helt frem til hodet har festet seg og det gjør det ikke før ca to uker før din fødsel. Så jeg tror du kan ta det helt med ro. Mine mål ligger godt over kurven både på sf målet og vekta på ungen uten at ks er planlagt.

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er visst normalt at dem snur seg i uke 35. jeg er i uke 31 og mi ligger og fremdeles i sete..har gjort det siden uke 24.... så jeg er og bekymret for at hun ikke skal snu seg...vil så gjerne ha en normal fødsel denne gangen...

 

vi får bare krysse fingrene alle mann om at våres små snur seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei du. Jeg er nå i uke 36 å er ganske sikker på at den ligger i seteleie med meg. Skal helduvis til jormor imårga så får vel vite litt mer. Men baibien min skifter ganske fort trur ej. Har kjent han hikke heilt oppe ved ribb beina siste dagene. Trur det er hikkie . Mitt råd il deg er bare å ta det med knakendes med ro å snakk med fastlegen din eller jordmor. De kjenner deg best å vet det beste for deg. Du har ikke komme lenger enn att det der ordner seg å den har det godt, å om du må ta keisersnitt er ikke det verdens undergang. Ikke hør på den andre legen.

Lykke til å tenk positivt. Baibien din er inni magen din å har det godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for det, men det blir faktisk ks for knøttet ikke snur seg; kanskje har han ikke plass, eller kanskje vi han bare ikke.

skulle faktisk ha ks i dag, men da vi troppet opp på Ullevål kl 9.00 fikk vi beskjed om å komme tilbake kl 13.00;

kom så langt at jeg fikk lagt veneflod, eller hva det heter, så var det kun noen få minutt før jeg skulle få katheter at beskjeden kom at de må utsette til i morgen.

kun én operasjonsstue var ledig i dag, og det var helt texas de siste dagene med mange som fødte og hastesaker.

da får jeg beholde ham i magen én dag til, nå har vi i hvert fall hatt "generalprøve" i dag, får se det positivt.

ja, ja...skjønner nå at fødsel virkelig er noe en absolut IKKE har kontroll over. og jeg som bare elsker å planlegge alt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg masse lykke til i morra ! :-)

Nå er det bare timer til du har gullet hos deg.

- Spørs om du klarer sove godt i natt, du er sikkert så spent og med tusen tanker i hodet! :-)

Håper du får tid en dag å fortelle oss hvordan fødselen din ( snittet ditt ) opplevdes. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...