Gå til innhold

hjelp meg..hvordan få mere melk igjen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

har fullammet hele tiden,men nå om dagene har d blitt for lite melk på ettermiddagen..vil klare å fullamme så lenge som mulig,men må spe på med mme...har begynt så vidt med litt smaksprøver på grøt...men vil ikke begynne med grøt enda..hun er 5 mnd..noen med tips..trenger det så veldig:)?????????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste hs anbefaler faktisk heller grøt enn mme etter 4mnd for ellers fullammede barn. Men hva har du forsøkt? Ammete, vørterøl, pumping? Sover hun igjennom på natten? Hvor mange timer uten amming? Hvor mye ammer hun nå? Hvor mye hvile får du?

Skrevet

prøvde vørterøl et par kvelder..men mulig jeg skulle prøvd lengre..hvor mye skal en drikke av det da..hviken type ammete er det snakk om..jeg har en ammete for luft,kan den benyttes..eller er det en egen for melkeproduksjon..??.hun sover som regel en tre -fire timer sammenhengende i natten...hun sovner kl 9, mat ca 1-3,mat 4-6 og 8-10..men enkelte netter sover hun 6-9 timer i strekk..får bra med mat på dagtid..er blid og fornøyd hele tiden..men er det siste måltidet før leggetid..må hele tiden gi mat fra begge bryst..unntatt natt/morgen...jeg hviler vell ikke så mye..har forsøkt pumping..men får ikke ut noe spes..jeg vill IKKE miste melka..vil få opp produksjonen så jeg kan pumpe å få fryst ned noe istedet..pumping e ok når puppen er full

Skrevet

Prøv å pumpe ut alt etter morgenmåltidet, og gi dette til kvelden istedenfor mme. Og forsøk å få deg en dupp på ettermiddagen. Det hjelper!

Skrevet

ok..tusen takk for råd..blir småstressa når melka begynner å minske..:)

skal pumpe meg litt nå,og se om jeg får ut litt,så får jeg pumpe imorgentilig igjen.

Skrevet

Heia

Først, grattis så mye med prinsessa di... kos ja

Prøv å ikke tenke så mye på om du har nok melk eller ikke, fordi da kan det hende du stresser for mye med det,og at du da blir sikklig stressa,det kan gjøre at du faktisk miste melka helt...

men prøv å med amme te.. spør på apoteket ...

prøv å legge ungen til brystet oftere, gjerne pumpe deg ofte å.. jo mer du å pumper eller la ungen suge. jo mer melk produserer du nemlig....

Vil skryte litt av deg å jeg da,, sia du er så dyktig å vil amme lengst mulig.. ikke alle gidder det nemlig...

jeg har 2 jenter på 4 og 6 år,, amma hu eldste til hu var 8-9 mnd..

me dnr 2 mista j melka etter 4mnd...

Har planer om å amme nå til han blir minst 6mnd... har litt trøbbel nå da, er sååååååååå sår.. har salve på og slik brystskjold, men det gjør vondt ennå,, går vel over....

ha en fin kveld da

hilsen tussimor som er stolt 3 barnsmor.....

Skrevet

Ta deg noen dager helt i fred og ro! Bli gjerne liggende i senga, og la lille prinesse ta puppen når hun vil. Kos deg med henne og nyt følelsen av å være mamma! Kjenn på morsfølelsen! Ingen ting er vel bedre enn en liten baby liggende inntil seg!

Legg stress og bekymringer til side, sov, amm, drikk masse vann og spis sunn mat. Og ha troen på at det fungerer! Snart spruter melken igjen;o)

Kos deg med lille prinsessen!

Hilsen

erfaren ammer

Skrevet

Ikke gi mme, legg henne til ofte, en gang i time gjerne ett par ganger daglig (helst kvelden)så gir du signal til kroppen at du produserer for lite og den vil automatisk produsere mer) Om du gir mme gir du signal til kroppen at den har nok...

Skrevet

Jeg sliter litt med det samme som deg.. For lite melk på kvelden. Han tar heller ikke flaske, så her var ikke mme noe alternativ.

Han er 5 mnd, så jeg startet med grøt jeg.. Er jo ikke oppe i den helt store mengden enda, men han elsker grøten sin, så det var nok det han trengte.

Ellers signerer jeg på rådene du har fått.. vørterøl, hvile, og pass på at du ikke går tørst. Særlig nå som det er varmt trenger en litt mere drikke!

ammete har ikke virket på mm mengden min..

Jeg sleit skikkelig da han var 3 mnd, og trodde at nå var det slutt, men jeg tok en helg i sengen, ga blaffen i husarbeid. Tok med meg Lillemann, krimbøker, bleier, kluter....etc etc

Jeg ammet, sov, leste, ammet, leste ammet, sov........ Mandag flommet melka!!!

Nytt på hvis du har noen som kan hjelpe deg, og ta det helt "piano" en helg å bare kos deg sammen men H*n

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...