Gå til innhold

April: Hvor mye sover aprilbarna på dagen....????

Anbefalte innlegg

Her syns jeg det har blitt så vanskelig å legge snuppa på kvelden...( er mulig at det bare er tennene som plager henne altså). Hun kan bruke fra 30 min til 4 t på å sovne om kvelden....travelt i lengden.

På dagen: mellom 1,5 tili 3 t.

Natta: ca 10 t....

Sover de en eller to ganger på dagen???

Fortsetter under...

hehe - eg satt litt tidligere i dag og tenkte på at eg skulle spørr om hvordan sove rutinene til dere andre var nå- (barna)

LillePia har forandret mye på sine sovevaner... hu er mye lenger våken før hu må hvile. Noe som gjorde at alt som heter rutiner ble helt ute av balanse. Eg kunne fort ha henne våken til 22-24 på kvelden før eg ikke henne i seng.

Men etter en liten uke så bestemte me oss for å se hvor lenge hun var våken før hu måtte sove. Før var hun våken 2,5 kanskje 3 timer før hun måtte sove litt. Nå blir det 3 - 3,5 time.

Nå står me opp 7 og legge henne til første hvil i 11 tiden. Men hun får ikke sove så lenge hun vil mer heller. Vekker henne klokken 12.

Før kunne hun sove 2 eller 2,5 time. Altså til 13 eller 13.30. Men da ble jo den andre hvilen alt for sent på dagen.

Om me hopper over den andre hvilen og holder henne våken til klokken 19, så sover hun bare 1 time og så vil hun stå opp. Så får ikke kuttet ned til en hvil per dag heller.

Så legges altså 11 - vekkes 12.

Legges igjen 14.45 og vekkes 15.30 (eller 45)

Da faller rutinene på plass og me får henne i seng igjen til vanlig tid på kvelden.

Hehe... Det hadde jeg også tenkt å spørre om! Hadde lyst å gå over til en lur på dagen. Han er alltid lett å legge om kvelden, men våkner i 6 tiden om morgenen. Men med en lur blir hele ettermiddagen et reint helvete. Bare sutring.... Så nå er det veldig forskjellig hvordan han sover. Men før eg begynte å tulle med rutinene sov han fra 19.30-06.00, 8.30-10.30 og 14-16 sånn ca... Det blir altså ca 4 timer på dagen +/-. Noe jeg egentlig tror er litt mye.

Ville så gjerne ta den enne timen om dagen og fått den om morgenen, men da er han ikke interessert i å sove:-(

natta er fra ca 19-07, +/- 30min. på dagen sover hun nå èn gang, og det er fra ca 11-13. legger henne sjelden senere enn elleve (heller kvart på), men sovetiden kan variere fra kvart over tolv til halv to. prøver å vekke henne hvis hun sover så mye lenger enn kvart over ett, såfremt hun ikke sovnet veldig sent.

Emilie våkner kl 7 hver morgen,legger henne igjen kl 12 da sover hun til kl 14.. Har bare en lur på dagen her nå.. Sover litt mer når hun er syk,men det er jo normalt :)

Legger henne mellom 19 og 20... Legger henne i sengen og det tar alt fra 5 min til 1 time til hun sovner... Men hun skriker ikke,sitter å pludrer med bamsen eller blar i boken sin :)

Hun har vært litt mer urolig når jekslene kom,våknet kanskje 5 ganger iløpet av natten.. Men dentinox og smokken har holdt da :)

:-D tenkte mye på det samme spørsmål...

Her sover Nora alt fra litt over 1 time til 2 1/2 timer på dagtid. Har vendt henne til en lur om dagen. Hun sovner etter ca. 2 min klaging og litt snakking på kvelden, som oftest legger vi henne før kl 19. Funker best å legge henne litt før kl 18:30... Også sover hun til tja, akkurat der varierer det veldig mye, alt fra kl. 5:30 til kl. 7:30 (da må vi vekke henne). Oftest er hun våken og klar for å stå opp rundt kl. 6. Men vi er jo så trøtte enda, så vi lar henne babler og snakker litt med seg selv eller bamsen før vi står opp i 7 tiden.

Altså mellom 1 - 2,5 t på dagen og ca. 10 - 11 t på natten.

Syns egentlig at hun sov lite, men tror at hun justerer det selv, så jeg har et mer avslappende forhold til det nå...

Annonse

På natta sover han 1930/20- 07+ (får ikkje stå opp om han vaknar før 7..) Får ofte pupp i 6-7 tiden, for så å sove 1-1,5 time til.

På dagen søv han oftast 1 gong, viss han ikkje vert trøytt tidleg (Rundt 10) då treng han ofte ein lur på ettermiddag også. Søv +/- 2 timar, frå ca 12

Vi har gått over til en sove stund om dagen og den er fra kl 12 til 13.30. Og det passer ganske bra for det er de tidene de sover i barnehagen som hun skal begynne i til hösten.

Hun legger seg på kvelden kl 19 og sover til ca 07.30.

Oj, det varierer nå. Vi har egentlig gått fra to lurer til en nå, men noen ganger må han sove to ganger fremdeles. Men til sammen blir det vel alt fra 1,5 til 3,5 timer.

Natten er grei da, da sover han fremdeles fra ca. åtte til åtte.

Men jeg lurer på om det varierer veldig hvor godt han sover om natten. For en del ganger klarer han fint å være våken til tolv-ett, mens andre ganger virker han sliten og sutrete allerede når han står opp....

Herman sover som regel bare en lur om dagen. Alt avhenger av hvor lenge den første luren hans varer. Totalt er dagsluren på ca. 2.5 time. Om natten sover han 12-14 timer, aldri mindre enn 12 timer. Han er veldig glad i å sove og legger seg alltid frivillig,uten hyl og skrik.

Simen sover 1 gang om dagen,av og til hender det at det blir en liten ekstra dupp,men som regel bare en gang.

Da sover han alt fra 30min-2 timer, og alt fra ca. kl.11.00 (kommer helt ann på når vi står opp) til kl.14.00.

Når det er kveld, ca.kl.20.00,så legger vi han i senga,sier natta,gla i deg,og vi sees i morgen,så går vi,og han sovner med en gang=)

Men så tok det jo også bare 11mnd for å få han til å sove i sin seng og slutte med pupp om natten,så jeg er kjempeglad,er så fornøyd at han legger seg med en gang,aldri hatt så mye "fri" på kvelden som nå,nå kan vi rydde å styre etter han har lagt seg,har ikke kunnet det før,da han la seg samtidig som oss..det var slitsom ja=)

Annonse

Nå holder vi på med overgang til en dupp på dagen, men fortsatt har han ofte to dupper.

Sover mellom 1 og 2 timer på dagen.

Legger han rundt kl 2000 +/-. Våkner kl 04-05 og får da kommer over til sengen min og sover videre til 06-07.

her er det fint lite system på sovingen, men hun sover som regel ca 11 timer om natta og alt fra 30 min til 4 timer om dagen! Alt fra en til tre dupper... Så sliter litt med å planlegge dagene hvis jeg skal ta hensyn til sovingen hennes.

Vetle sover nå 1 gang om dagen.

Han legger seg mellom 19.00-20.00 på kvelden,og våkner rundt 07.00-08.00 om morgenen,og legger seg igjen 11 og sover til mellom 13.00-14.00.

Det hender han våkner på natta,men da later jeg som jeg sover,og da sitter han i sengen og snakker med bamsen en stund,men så tar han bamsen under armkroken,legger seg ned og sovner igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...