Gå til innhold

Di derre jæv...egggløsningstestene

Anbefalte innlegg

Jeg har lest en del her inne og jeg har forstått det slik at El.tester kan man ikke stole på. Jeg har nå testet i tre sykluser og de slår ut på dag 15 i de syklusene jeg har 28 dager fra mens start til mens start og dag 18 (!!!) på den syklusen med 25 dager.. Kan virkelig EL komme SÅ Sent i en syklus (altså alt KAN vel i prinsippet skje, men er det ikke noe underlig ? Jeg stusser også litt om NÅR man kan regne mensen som startet.. En gynekolog jeg var hos sa at mensstart regnes først fra den dagen hvor det blør litt skikkelig, ikke bare sånn litt (som det gjør hos meg i tre dager før mense kommer skikkelig i gang liksom). I såfall hfår jeg positiv EL test på dag 15 i alle syklusene mine.. LItt rotete dette, men men...

Fortsetter under...

Ikke greit å skjønne seg på dem nei, har ikke vurdert det ennå jeg.

Men vil anbefale deg å begynne å ta tempen hver morgen. Slik kan du over tid iallfall få en (hos de fleste) grei pekepinn på når du har hatt EL. På fertilityfriend.com kan du registrer deg og føre inn tempen og andre syklustegn, så vil den hjelpe deg og regne ut neste EL etterhvert.

Mulig det ikke er best løsning for alle, men jeg er iallfall veldig fornøyd med å gjøre det på den måten.

Takker for tipset ! Jeg har til nå ikke orket å tempe - du må vel gjøre det til ca samme tid hver dag ?? Jeg ser liksom for meg at jeg går hardt ut også glemmer jeg en dag midt inni og så blir det bare tull, men skjer det ikke noe snart ender jeg vel opp der..

ja, det må gjøres til samme tid.. men egentlig ikke noe pes.

Jeg står opp kl 6 når jeg skal på jobb, så tar tempen da. I helgene så har jeg klokka på 6, tar tempen, skriver det ned og sovner igjen. Det blir en vane til slutt.

Også føler jeg mye mer "kontroll" etter at jeg begynte med det.

Uansett: Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...