Gå til innhold

lang syklus = vanskelig å bli gravid?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dersom du har lang syklus kan det være at du ikke har el, men mange har det likevell. Tror nok at det kan være vanskeligere å finne el hvis du har lang syklus, men finner du el, kan det treffe like godt som om du har normal syklus, det tror jeg :)

Dette ble jo litt tullete forklart, men dersom du er sikker på når du hadde el så er det ikke noe problem å regne ut terminen, men dersom du ikke vet når du hadde el og heller ikke vet når du skulle hatt mensen, da kan det være litt vanskeligere å regne ut terminen.

Annonse

Jeg hadde lange og uregelmessige syklusser etter at jeg sluttet på p-piller da vi skulle ha nr. 1. Hadde syklusser fra 45-65 dager. Ante ikke når el var, men ble gravid etter 4 pp. Synes det gikk fort jeg.... Eneste var at det var vanskelig å regne termin. Husker vi brukte ul terminen som vi fikk.

Men som andre skriver har man gjerne el ca 14-16 dager før TR så da kan du jo regne sånn ca. Alt er sikkert i orden hos deg, slapp av. Snart er du gravid før du aner det.

Jeg har også lange og ustabile sykluser. Derfor har jeg begynt å måle temperaturen. Syklusene etter pilleslutt har vært 32, 53, 47 og 57 dager. Har funnet EL begge syklusene jeg har tempet, så det er håp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...