Anonym bruker Skrevet 15. juni 2006 #1 Skrevet 15. juni 2006 Skal der neste uke og lurer på om det er lurt å drikke saft e.l.slik at det er større sjanse for at babyen beveger seg i magen. Har hørt andre som har fått barn si noe om det. Kan dette i så fall få konsekvenser for om de klarer å se hvilket kjønn det er? Jeg tenker hvis den hopper og spretter så mye Noen som har erfaring med noe av dette?
Nicita73 Skrevet 15. juni 2006 #2 Skrevet 15. juni 2006 Det er ikke bra om de er alt for urolige, da vil jordmor få problemer med å måle babyen. Jeg drakk litt cola før jeg gikk inn, han var litt urolig med en gang, men roet seg såpass ned at jordmor fikk målt han . Jeg vet ikke hvor lurt det er å få i seg alt for mye sukker i forkant.
Gjest Skrevet 15. juni 2006 #3 Skrevet 15. juni 2006 Jeg prøvde å spise sjokolade og drikke cola før ul for å få han til å bevege seg. (også med tanke på å se hvilket kjønn det er) men det hjalp ikke så mye. Han bevega seg litt, jordmor hadde ikke problemer med å få målt han, men klarte å gjemme skrittet med sammenkrølla navlestreng likevel. Tror nok du bare skal spise som normalt og krysse fingra, er ikke så mye annet som fungerer:) Er du veldig nysgjerrig og de ikke finner det du kan du jo ta ul seinere da. 3d ul blir det kjempefine bilder av.. (men da må du betale for det da.) Jeg fikk en 2. ul gratis fordi jeg våkna med smerter og var hysterisk redd for at det skulle være noe galt med småen. Det viste seg at alt var ok og for å trøste meg litt fant hun ut kjønn også. Men den metoden anbefales ikke da den involverer haugevis av undersøkelser og timesvis med livredd og våken-om-natta og greier..
Crazy mama Skrevet 15. juni 2006 #4 Skrevet 15. juni 2006 Jordmor sa til meg at vi gravide ofte er så spente før ul, så vi har bra med adrenalin i blodet til den undersøkelsen. Dette gjør at babyen også får en passende dose, akkurat nok til å være passe livlig der inne når vi skal til pers. Lykke til!
Sarah_Evelyn *Fødeklar* Skrevet 15. juni 2006 #5 Skrevet 15. juni 2006 Jeg drakk ingenting før jeg gikk inn, men allikevel hadde legen problemer med å måle babyen..Jordmora sa at viss babyen va like aktiv når den kom ut så ville vi ha mye å streve med,hehe..Legen kunne ikke se kjønnet...
OktoberTussi Skrevet 15. juni 2006 #6 Skrevet 15. juni 2006 Hvis babyen er veldig aktiv blir det vanskelig å få gode bilder.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 15. juni 2006 #7 Skrevet 15. juni 2006 Jeg drakk litt pepsi og babyen var akkurat passe aktiv )
Tipp topp Skrevet 16. juni 2006 #8 Skrevet 16. juni 2006 Som de andre sier så er det ikke noe kjekt om babyen er for aktiv heller for da er det vanskelig å få tatt alle målinger og sjekket det man skal. Jeg hadde ikke drukket noe på forhånd, men junior var så aktiv at det tok lang tid før de fikk målt og sjekket det de skulle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå