Mammamia:) Skrevet 15. juni 2006 #1 Skrevet 15. juni 2006 Jeg har akkurat takket ja til en ny jobb fra august som daglig leder. For 2 dager siden fann jeg ut at jeg er gravid. Er veldig usikkert paa hva jeg skal gjoere... Noen som har noen raad? Hvordan er det med sykemeldig og permisjon naar man starter i ny jobb? Boer jeg si til sjefen min at jeg er gravid? Er 3 mnd paa veg naar jeg starter i jobben, viss alt gaar bra da..
Gjest feb07 Skrevet 16. juni 2006 #2 Skrevet 16. juni 2006 Hvis du ønsker den nye jobben, synes jeg du skal starte i den selv om du er gravid. Hvis du blir dårlig, og trenger sykemelding må din nye arbeidsgiver forholde seg til dette akkurat som din nåværende. Det heter jo at man skal orientere arbeidsgiver tidligst mulig om graviditet, men jeg har dessverre erfart selv at det ikke var særlig lurt å gjøre.
Mammamia:) Skrevet 16. juni 2006 Forfatter #3 Skrevet 16. juni 2006 Det akkurat det jeg har tenkt: Er det lurt aa si noe til arbeidsgiver? Jeg har enda ikke skrevet noe kontrakt, saa jeg tror det er lurest og vente med aa si no... Takk for det feb07. Naa foelest det ikke helt feil.
Freyja Skrevet 16. juni 2006 #4 Skrevet 16. juni 2006 Hei Gratuler med ny jobb! Jeg vil anbefale deg og skrive kontrakt først også fortelle sjefen at du er gravid senere. Så får dere ta det derifra. Lykke til med jobben..
Mammamia:) Skrevet 16. juni 2006 Forfatter #5 Skrevet 16. juni 2006 Takk for det! Har funnet ut det nok er det beste aa gjoere... Jeg er nok ikke den foerste som blir gravid i ny jobb.. hehe... Takk for gode raad!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå