Påsmeltigjen Skrevet 15. juni 2006 #1 Skrevet 15. juni 2006 Hvordan gikk det i dag? Hva sa hun? Håper sønnen din er bedre! Selv fikk jeg beskjed om å være helt konsekvent egg- og melkfri (har jukset litt og spist mat med feks melkepulver), samt at vi fikk Aerius mikstur for å teste i to uker. Så får vi se ...
Lena31 Skrevet 15. juni 2006 #2 Skrevet 15. juni 2006 Hei Sønnen min er foreløpig ikke blitt noe bedre, men etter å ha vært hos legen i dag har jeg tro på at han skal bli bra. Grunnen til at Elocon ikke lenger har effekt er nok at han har infeksjon i huden. Vi skal derfor bade han i grønnsåpe før oljebadet hver kveld (jippi, enda mer bading . Junior ble også testet for allergi på egg, hvete, soya og fisk, men han slo ikke ut på noen av dem (bare litt på egg). Jeg nevnte nedtrapping med kortison, men hun sa det samme som du sa at man ikke skal smøre frisk hud. Selv om sønnen min nå har eksem så og si på hele kroppen, så er han stort sett i godt humør. Det virker ikke som det klør så veldig, og det letter et bekymret mammahjerte. Jeg nevnte for legen at jeg raser ned i vekt om dagen. Da sa hun at en annen mor som hadde vært der tidligere på dagen klagde over det samme. Tenkte kanskje det var deg Hvorfor fikk datteren din Aerius? Det gis vel vanligvis mot høysnue eller elveblest. Har datteren din pollenallergi? Stemmer det at datteren din er 8 mnd? Da har dere vel startet å introdusere fast føde. Har den overgangen gått bra synes du mtp. allergien? Jeg har også begynt å tenke litt på faren for astma jeg. Jeg har hørt at siden sønnen min er så hardt angrepet kan det være fare for at han utvikler astma. Har dere utredet datteren deres? Min fastlege mente at jeg burde holde gutten min unna hund og katt pga denne faren, men legen på Smestad sa at det var en fordel å utsette gutten for hunde- og kattehår. Men fram til nå har ikke fastlegen sagt og gjort så mye riktig i forhold til eksemet... Ha en fin fin kveld
Påsmeltigjen Skrevet 15. juni 2006 Forfatter #3 Skrevet 15. juni 2006 Hei igjen! Jippi, mer bading ja! Kjenner til det! Hadde jo akkurat samme problemet, men nå bader vi en gang i uken med grønnsåpe for å unngå infeksjon. Virker fint. Håper det virker på sønnen din også! Det kan nok godt ha vært meg som klagde over vekten i dag, ja. Hun hadde egentlig ikke så mye å si til det, må vel bare helle innpå en del cola ... Datteren min fikk, så vidt jeg forstod Aerius fordi hun antakelig reagerer på ett eller annet via maten. Ikke så lett å vite hva (hun kaster opp en del mens hun spiser / rett etter at hun har spist). Skal teste en del matvarer neste gang, testet det samme som deg i dag. Ingenting slo ut. Selv om indikasjonen er elveblest og rhinitt vil det vel virke generelt på mastceller som også er involvert i eksemutviklingen? Skulle prøve det i to uker, deretter to uker uten og sammenlikne. Blir spennende. Overgang til mat har gått fint, bortsett fra at hun altså har kastet opp en del i det siste. Ellers ingen spesielle problemer. Jeg har også tenkt en del på astma. Vi har to katter som jeg helst vil slippe å ta livet av, og som legen også mener vi bør beholde. Nyere forskning viser visst at tidlig eksponering virker forebyggende. Håper det! Blir spennende å se om grønnsåpebadene virker på sønnen din også! Mener det tok bare en eller to dager før vi så merkbar bedring. Skal du på kontroll snart? Nei, nå må jeg legge meg. God natt!
Lena31 Skrevet 16. juni 2006 #4 Skrevet 16. juni 2006 Grønnsåpe gjorde susen!!! I dag tidlig var nesten alt utslettet borte. Jeg ble så glad så glad Nå får vi bare håpe at vi klarer å holde eksemet i sjakk fremover. Vi har ny time på tirsdag, og er han helt fin da skal vi gå over til å bade han med grønnsåpe en gang i uken. Får håpe Aerius hjelper datteren din, og at dere finner ut av hva hun ikke tåler. Jeg kjenner ganske godt til Aerius for jeg jobber i firmaet som selger det. Det stemmer at Aerius generelt hindrer histaminfrigjøringen fra mastceller. Men det jeg er litt usikker på er hvilken rolle histamin spiller i eksemutviklingen. Det blir spennende å se om det har noe effekt på datteren din. Hold meg oppdatert! Du nevnte at du også hadde helsefaglig bakgrunn, hva slags? Det virker som om du har god greie på dette Ha en fin dag i solen!
Påsmeltigjen Skrevet 16. juni 2006 Forfatter #5 Skrevet 16. juni 2006 Hei igjen! Så bra at sønnen din er bedre!! Da utvikler det seg ganske likt som datteren min sitt eksem. Mener å ha lest at eksem er type 1 hypersensibilitet (eller en blanding av type 1 og type ?) ...? Matvareallergi er i hvert fall type 1, så det var nok derfor hun fikk Aerius. Har du lyst til å svare meg på [email protected], så kan vi fortsette "eksemdebatten" på mail?? Ha en fin dag, du og!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå