turbomamma til 3 Skrevet 15. juni 2006 #1 Skrevet 15. juni 2006 Hei. Jeg er blitt så sinnsykt forkjølet i løpet av dagen. Nese og hode er ganske tett. Har prøvd med saltvann, noe som kun hjelpe bitte-litt. Kan jeg ta nesespray? Mener å ha hørt at jeg skal holde meg litt unna det mens jeg er gravid, men husker ikke helt hvor det kom fra. Noen som vet. Jeg er kjempetakknemlig for raske tilbakemeldinger. Hilsen en snørrete
Prins-06 +en i vente nov-10 Skrevet 15. juni 2006 #2 Skrevet 15. juni 2006 Man kan ta nesespray så lenge man ikke overdriver..... jeg har brukt dette om natten en periode, fordi jeg våkner og er så tett i nesa...Fortalte legen min dette, og hun sa at det ikke gjorde noe:o) God bedring med forkjølelsen!!
Allean, Fia og lillebror Skrevet 15. juni 2006 #3 Skrevet 15. juni 2006 Det er ikke noe problem å bruke litt nesespray under svangerskapet. Vet at noen apotek teknikere sier fra at man skal være forsiktig, men å bare bruke det under forkjølelse er ikke noe problem. Jeg har snakket ekstra med legen min om dette, fordi jeg er ekstremt allergisk og har valgt og ikke ta noen allergi tabletter mens jeg er gravid, og jeg blir derfor veldig tett i nesen. Jeg har tom fått lov til å bruke kortison spray. Det er vist minimalt av det man får av medisin igjennom nesen som faktisk går igjennom blodet. Ta deg litt nesespray du, så du får pustet og ihvertfall sovet litt om natten.
olebrumm1 Skrevet 15. juni 2006 #4 Skrevet 15. juni 2006 Hei Jeg har brukt nesespray da jeg gikk gravid med min første og ved denne graviditeten, men kun om natten, legen sa at det ikke var farlig, og at det viktigste var at du fikk sove og bli frisk igjen, dette var det beste både for barnet og meg. Har kjøpt nesespray for barn, mindre dose, og kun brukt den så mange ganger som det står på pakken. 3 el 4 ganger tror jeg. Jeg brukte den max 2 ganger pr natt.
turbomamma til 3 Skrevet 15. juni 2006 Forfatter #5 Skrevet 15. juni 2006 Hei igjen jenter Tusen takk for rakse og hyggelige svar. Nå skal jeg gå å spraye nesen min før jeg hopper (dvs. jeg hopper overhode ikke lenger pga. bekkenløsning) til køys.
mamman til Håkon Skrevet 15. juni 2006 #6 Skrevet 15. juni 2006 Les pakningsvedlegget. Mener det står at det skal brukes med forsiktighet.
Gjest Skrevet 16. juni 2006 #8 Skrevet 16. juni 2006 i vinter brukte jeg en spary i uka!! det går bra det.
hamster1, nydelig jente 28.10 Skrevet 16. juni 2006 #9 Skrevet 16. juni 2006 Det stemmer ikke. De inneholder de samme virkestoffene. Men produsenten av Otrivin skriver at den skal brukes med forsiktighet. Ikke prodenten av feks. Rhinox og Zymelin.
Mathias`mamma Skrevet 21. juni 2006 #10 Skrevet 21. juni 2006 Nesespayene inneholder ikke det samme, og zymelin er den eneste spayen hvor de skriver både i pakningsvedlegget og i felleskatalogen at det er ingen fare for gravide å bruke. De andre står det at det skal brukes med forsiktighet.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2006 #11 Skrevet 21. juni 2006 Bruk saltvannsoppløsning i stedet! Bør ikke bruke nesespray (egentlig ikke utenom svangerskap heller!)
Gjest -lilly- Skrevet 21. juni 2006 #12 Skrevet 21. juni 2006 Du må ikke bruke vanlig nesespray, men Rhinox kan du bruke. Fikk beskjed om dette i forrige sv.skap da jeg var mye plaga med tett nese. Funka dårlig med saltvann på meg også.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå