Gå til innhold

HJELP: Tips til igangsetting av fødsel: bringebærblad

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen her som har prøvd bringebærblader i kapsel eller te-form? Hørte at det var et godt tips til de som går og venter... På etiketten står det "godt for livmoren" og skal egentlig tas 2 ganger daglig 6 uker før termin, og er godt for livmormuskelen - hjelper til å trekke seg sammen, gunstig både for rier og sammentrekningene som skal til etter fødsel.

Venninna mi tok 3 kapsler og fikk rier den samme natta. Jeg er selv på overtid, og er veeeldig fristet til å ta... Begynner å bli lei av kynnere og ryggvondt.. Har noen her hørt noe negative/positive ting om dem? Min venninne tok ikke på forhånd, bare når hun hadde kommet til termindatoen. Jordmoren min var skeptisk, ettersom hun mener det selges mye rart på helsekostbutikkene - som man ikke vet effekten av. Men jeg sjekket - og i disse kapslene er det KUN bringebærblader, ikke noen rare urter som kan påvirke hormonene uheldig...

Hjelp... Skal jeg ta dem eller ikke...?

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har 18 dager igjen til termin, og har drukket noe bringebærbladte. Tror ikke det er skadelig for verken deg eller ungen. Venninnen min drakk også en del, hun fødte noen dager før termin og revnet ikke, skal visst hjelpe mot det også.

;)

Jeg tok sånne kapsler i 4 uker før fødselen, fødte 11 dager på overtid, så at din venninne fikk rier samme kveld tror jeg nok bare er tilfeldig. Alle tror jo at akkurat det de gjorde rett før de fikk rier, var det som satte i gang fødselen.

Jeg har tatt bringebærbladkapsler i ca 2 mnd nå. Har ikke skjedd noe enda. Men jeg har ikke hørt at det kan sette i gang fødselen. Har bare hørt at de får fødselen fortere unna og at de hjelper livmoren til å komme seg fortere etter fødsel. Jeg tok disse de siste tre mnd i mitt forige svangerskap også, og hadde en drømmefødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...