Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer med baby :-)

Høres veldig normalt ut. Min ville også ha mat ofte, men hvis det er noen trøst går ammingen mye raskere når de har fått litt trening. Min ville ha mat annenhver time på dagtid ganske lenge, men hadde litt lengre mellomrom på natta heldigvis. Jeg krysser fingrene for at din også snart sover lengre av gangen om natta.

Hei!

Babyen min er nå 8 uker, og jeg også ammer veldig ofte. Oftere om kvelden. Prøvde å pumpe meg på morgenen fordi jeg hadde mye melk da, kanskje er ikke melka så feit om kvelden. Det gjorde egentlig ikke så mye utslag, men det kan jo være verdt å prøve.

Annonse

ja jeg gir også mat veldig ofte..hun blir 6 uker på lørdag....av og til kan det gå 4 timer..og deretter bare 30 min..ikke blitt noe regelmessig enda...men men.... har heldigvis begynt å sove noen timer i strekk på natten..i begynnelsen våknet hun omtrent hver time....husker jeg var trøtt da ja...

Guten vår ville ha mat kvar 1,5 - 2. time på dagtid og kvar 2. - 3. time om natta då han var nyfødd. Det går seg til etter kvart, men det kan ta litt tid. Husk på at babyen er vant til ein liten, kontinuerlig strøm av næring, så det som er mest naturleg for babyen sånn sett er vel å ligge ved brystet heile tida. Men gradvis lærar babyen seg å ete meir om gangen, og treng då mat sjeldnare.

Viss du lar babyen styre amminga, vil han/ho få den næringa han/ho treng, og melkeproduksjonen din vil halde seg på det nivået babyen har bruk for.

Det meste, også amming/måltid blir lettare etter kvart. Veldig mange opplever at ting ganske plutselig "løsnar" når babyen er rundt 3 mnd.

Lykke til vidare, og gratulerer med babyen!

Hei

Nå har riktignok snuppa blitt 4 mnd. og nå er det amming med 2 timers mellomrom på dagtid, blir 8-9 måltider pr. dag.

Når hun var 3 uker gikk det mellom 45-60 min. mellom hver amming fra ca. 06.00 og til 22 -23 på kvelden. det var ganske slitsomt.

Når jeg var møkka lei mat skrikingen rundt kl. 12 på formidagen gjaldt det å ha planlagt godt å hive på henne klær og klær på meg selv

(det var i feb. mars) og få henne ut i vogna for da hviste jeg at hi\un ville sovne noe hun ikke gjorde inne.

Hos oss varte det frem til 9 uker og da ble det bedre når det nå går 2 timer mellom. Går lengre tid mellom på natten.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...