Gå til innhold

Noen som har tatt hjernehinne bet vaksina?+Hvorfor/hvorfor ikke og hva er evt negativt??

Anbefalte innlegg

Har spurt helsesøster,men hun vil liksom ikke svare på hva som er "anbefalt2.Hun sier vi må ta avgjørelsen selv,er jo ikke så enkelt når man ikke hvet så mye om den enda..Dumt at 2005 barn ikke får den i vaksinasjonsprog, :-(

Fortsetter under...

jeg fikk resept på den i forige uke,men vet ikke om jeg skal ta den,..spurte legen om det var nødvendig..han sa bare: "Den er veldig dyyyyr, og den hjelper ikke mot alle typer hjernehinne bet.", virket som om han mente det bare var tull å bruke 1600 eller hva det koster på denne vaksina...

synes det er for dårlig info om denne vaksinen...spurt mange gang uten å få skikkelig svar....

men tenk om hun får den type hjernehinnebetenelse da..og jeg ikke har gitt ho vaksine...da får jeg dårlig samvittighet da....:/

Jeg spurte også helsesøster, og hun svarte "ullent" at dette måtte jeg bestemme selv.. Legen sa "kan ikke si du får bruk for den, men kan heller ikke garantere at du IKKE får bruk for den".

Jeg bestemte meg for å kjøpe den til min gutt, av den enkle grunn at hvis-at dersom han skulle få denne sykdommen og jeg ikke hadde gjort det jeg kunne for i forhindre det ville jeg aldri tilgi meg selv..

Mange fagpersoner har sagt at de ville gitt den til sine barn... Da gir jeg den til mitt barn..

Har bestemt oss for ikkje å ta vaksina. Helsesøstera sa at det fanst andre vaksiner ein kunne ta, mot andre sjukdomar, som virka resten av livet til den prisen. Sjølv om ho sjølvsagt ikkje sa verken frå eller til elles. Men har generelt fått intrykk av at hs meiner at det har vorte litt hysteri rundt den. Akkurat no hadde dei berre nok vaksine til 2006-babyane, så me må uansett vente. Men eg tenkjer sjølvsagt òg, tenk viss...

Annonse

Vaksina er mot pneumokokkbakterien og det finnes mange andre bakterier og viruser som forårsaker hjernehinnebetennelse. Min grunn til å gi jenta mi vaksinen er fordi vi nesten mistet henne pga hjernehinnebet da hun var 1 dag gammel. Det var fra Streptokokk gruppe b. Det er meget sjeldent at dette skjer men hun fikk det. Så derfor har lille jenta (7mnd) allerede fått første vaksine og får den andre neste uke. Hun og storebror har også fått vaksine mot meningokokk gruppe C fordi den er en del av vaksinasjonsprogrammet i UK og vi er der minst 3 ganger i året pga familie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...