Gå til innhold

Noen som er sikkelig missfornøyd med bhg.?

Anbefalte innlegg

Det er vi, den skal legges ned fra 1 juli, så føler de ansatte er veldig lite motiverte. Barnet mitt har gått der ca 6mnd. nå og vi har kanskje fått ukesplan 4 ganger. Får aldri høre hvordan han har spist eller sovet osv.. Tror ikke de har noe tema en gang.( fikk en årsplan om hva barna gjorde hele året, men den tror jeg ikke blir fulgt. Så er ikke mye pedagogisk læring der nei.:(

Barnet mitt har også blitt bitt 2 ganger, av andre barn. Osv osv.

Har også kastet utallige klær da de nesten aldri bruker smekke!!! Håpløst. Har tatt det opp med dem mange ganger,men de sier de glemmer det. Hva er alternativet? at jeg ikke har noen bhg plass:(, utrolig frustrerende. Skulle ønske vi fikk i en komunal bhg jeg, føler ting er litt ryddigere der?

Håper den nye bhg er myyye bedre, bare 15 dager igjen der.

Fortsetter under...

Synes vel kasnkje ikke at noe av det du nevner er spesielt hårreisende?

Og å ønske seg en kommunal barnehageplass kan da umulig være bra.. Der har de aldri råd til vikarer (noe som betyr at avdelingene nesten konstant er underbemannet), samt at de ansetter unge mennesker hvor 85% egentlig har null interesse av å jobbe med barn.. men trenger et "fri" år.. Disse er nemlig billige i drift..!

Hva slags kommunale barnehager er det du har vært borte i?? Jeg har aldri opplevd det du beskriver. Verken i de to barnehagene mine barn har gått i, eller i de tre jeg selv har jobbet i tidligere. Heller ikke med andre barnehager jeg kjenner både som politiker og hvor venner/familie jobber.

Kommunale barnehager har plikt til å ansette den som har best kompetanse, det er en omfattende prosess å ansette der også fagforbund og lederene skal si hva de mener. Når det gjelder vikarer i kommunale barnehager handler det om hva som er tilgjengelig. Et vikariat eller ringevikar i barnehagen er ikke en spesielt attraktiv jobb, og da begrenser det seg hvor store krav en kan sette til de som vil ha en slik jobb.

Min erfaring med private barnehager er at enkelte av de er utrolig flinke og har personale med god kompetanse. Men jeg har også vert borti barnehager som har rekrutert billig arbeidskraft fra rema fremfor personer med utdanning og erfaring. Det hjelper ikke hvor flink og interessert ped.leder er i barn om ikke han/hun har noen som helst forståelse for pedagogikk og det pedagogiske opplegget i barnehagen.

Når det gjelder hovedinnlegger:

Du har altså fått årsplan fra barnehagen, ikke galt bare det - jeg har møtt barnehager som ikke har noen slik plan, selv om det er lovpålagt for både private og offentlige barnehager. Når det gjelder motivasjonen så forstår jeg jo at personalet er urolig over å miste arbeidsplassen sin, men jeg synest det er trist at det går ut over barna som ikke har noe skyld i dette. Jeg forventer ikke at barnehagen skal bruke smekke på jenta mi, bortsett fra når hun spiser yoghurt og renende middager med tomatsaus. Jenta mi har alltid på seg klær som tåler en flekk eller åtte, og blir det for mye gris så får personalet skifte på henne.

Håper du blir mer fornøyd med den nye barnehagen. Lykke til.

Jeg er enig med deg at det er synd når personalet blir umotivert, men det er et par ting med innlegget ditt jeg reagerer på:

At de glemmer å bruke smekke ser ikke jeg på som veldig graverende :) Når jeg sender barnet mitt i barnehagen har han på seg klær jeg ikke er redd for. Og med litt flekkfjerner før vask får man bort alt av matflekker.

At barnet ditt har blitt bitt av andre barn 2 ganger på 6 måneder er heller ikke helt uvanlig. Det kan skje selv med verdens beste personale. Hovedsaken er at personalet blir gjort oppmerksomme på det og gjør sitt for at det ikke skal skje igjen.

Jeg ville snakket med personalet hver ettermiddag for å spørre hvor mye hun har sovet/spist, så ville de forts kjønt at det bør man ha oversikt på. Hos oss tømmer de ikke matboksene til barna, sånn at vi kan se hvor mye som er igjen. Det er en enkel måte for alle parter.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...