Gå til innhold

hjelp.. lekker jeg fostervann?

Anbefalte innlegg

har sett en tråd på det her før.. men nå lurer jeg også.. innimellom særlig etter at jeg har tisset kan det komme litt ekstra liksom.. er det

fostervann eller urin tro? gjør knipeøvelser hver dag og har gjort det de siste åra...er det farlig? noen som vet ?

det har vært sånn noen uker, men tenket ikke over det før jeg så i en bok at hvis fostervannet kommer bør man oppsøke lege for det kan være for tidlig fødsel.. og da ble jeg engstelig selvsagt..

24 uker i dag;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5364825-hjelp-lekker-jeg-fostervann/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok mest sannsynlig urin, blæren din blir trykket på nå, og da kan det lekke litt, og ofte da kommer det noen dråper etter toalettbesøk også, nesten så du føler du må gå med truseinnlegg (?) - "i`ve been there" :-) - men hvis du virkelig er engstelig og virkelig tror og mener det er noe annet så hør med legen! Det er jo ikke gøy å gå å lure!

Jeg trodde jeg lakk fostervann da jeg gikk gravid med førstemann. (Var vel rundt 33-36 uker på vei.)

Jeg kjente at det ofte rant noe i trusa, og da jeg sjekket, var det helt blankt/vannaktig. Jeg tok det opp med jormor, hun sjekket meg, og det var bare utflod. Hun fortalte at det var helt vanlig for gravide å ha utflod så tynt som vann.

Fostervann har også en helt spesiell søtaktig lukt, så hvis det ikke lukter noe spesielt av det som kommer ut, er det nok helt sikkert bare utflod eller urin:-)

Men er du veldig bekymret, så kan det være lurt å kontakte jordmor/lege for å få en undersøkelse.

Lykke til!:-)

takk begge to;) det lukter absolutt ingenting av det, så da kan jeg heller spørre jordmor når jeg skal dit om 3 uker hvis det ikke blir verre,, det er jo bare innimellom .. ikke hver dag heller;)

takk

;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...