Gå til innhold

Føde alene?

cilla28

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hey,,,,, ja det er en stund siden. forstår godt at du er sliten av å gå gravid nå med sommervarme og klam luft. Der er jeg heldig med å ha termin i januar!!! det er ikke lenge igjen til du får det lille nurket ditt nå!!! men vi får vell bare være glade for at vi får denne tiden på å modnes i tankene om alt som skjer, og å få gjøre forberedelsene som trenges.. Med meg går det bra. Skal på en liten ferie til danmark nå, bare deilig å komme seg bort litt av og til. Begynner å bli spent på jordmor timen min den 27 juli, det er første gangen min etter at jeg hadde en time med bare info og prøver. Nå blir det litt mer spennende. har enda ikke fått time hos gynekolog og lurer på hvordan det fungerer med utvalg av hvem doktor og hvor tidlig man skal bestille time. er jo i uke 14 nå. Er lettere forvirret. Får du noe glede ut av sommeren da?

Trur mamma blir med....... prøver å ringe barne far hele tiden, men han gidder ikke ta tlf. prøver å rettferdig gjøre handlingene sine ved å si at jeg er gal og at han kansje ikke er far til barnet. Han ødelegger mye av svangerskapet mitt med måten han er på. Men han får full støtte av xen sin som han har barn med. Føler meg ekstra sårbar oxo selfølgelig nå. Synes alt er så jævla dårlig gjort. Men jeg var så jævla dum og ordnet med han kan jeg vell skylde meg selv. Han er ikke akkuratt den skarpeste kniven i skuffen etter sånn han har oppført seg. Begynner å lure om jeg var total blnd når jeg gikk inn i det der. Kom liksom rett fra et forhold der en hadde vært noe voldelig mot meg. Var ganske nervøs og frusterert da...... Heldigvis er det over. Men barnefaren tenker ikke over at jeg skal være opplagt og glad til barnet kommer og ikke sliten og nedfor.

Synes han er en stor egoist som bare tenker på seg selv. Begynner virkelig å hate den mannen mer en noe annet, å han skal jeg ha barn med. Fy faen............... Han kan ikke ringe å prate med meg en gang fordi jeg kjeftet sånn sist fordi han ikke svarer eller tar tlf.. Han finner alle unskyldninger. ble litt langt men dette er det værste.

cilla!!!

Dette er en tid der du skal være egoistisk. Ikke ta med deg noen på fødestuen bare fordi de forventer det. Ta med deg den personen som du tror vil gi deg det du trenger i de verste riene. For eksempel har jeg bedt med meg venninnen min fordi jeg vet at hun vil prøve å finne det morsomme i alle situasjoner (så langt det er mulig), og jeg føler at jeg trenger noen som kan få tankene mine til å fly andre steder enn akkurat smertene jeg eventuelt vil ha...

Far til barnet virker ikke som en person du burde ha i nærheten på det tidspunktet. Omgå flest mulig personer som ønsker deg alt det beste og sett pris på hver og en!!!

jeg har jo bevist latt far til barnenet slippe og være i mitt barns liv fordi jeg vet med sikkerhet at det ville føre med seg mer ulykke enn lykke..

må jo også si at han valgte å ikke være der og jeg har bare ikke bedt han forandre mening.

Det er jo et faktum at vi kvinner søker etter det vi er vandt til i et forhold.. hvis vi er blitt missbrukt, eller misshandlet enten psykisk eller fysisk eller begge deler, er det mye lettere å gå inn i et sånnt forhold.. Vi tenker ofte at de gangene vi hadde det fint sammen var det så utrolig fint også!!!! det høres ut som en lett ting å si at vi aldri vil gå i den samme fellene igjen, men i virkeligheten er det et stort problem som trengs mye arbeid....

Du får trøste deg med at vi er mange som tiltrekkes av drittsekker..

Håper ting ordner seg for deg.

klem klem

• 2 uker senere...

Annonse

heia cilla....

Det finnes alltid støtte, du må bare vite hvor du skal lete...

Det som er litt skummelt er at hvis vi ikke åpner oss for et nytt forhold pga at vi er redde for å bli såret, er at vi da går glipp av alle de fantastiske stundene man kan ha med en person.....

Jeg har havnet i en situasjon der jeg har blitt forelsket i en mann. Han sier han er glad i meg men syntes at det er litt vanskelig når jeg er gravid... Noe som er fullstendig forståelig!!! Jeg vil heller ikke gå lett inn i et nytt forhold nå....

Skal til jordmor på torsdag den 27 og gleder meg masse til å bli bedre kjent med det lille livet som gror inni meg...

I dag gikk jeg i byen da jeg plutselig så far til barnet som har unngått meg i lange tider.... Jeg ble utrolig overrasket at da han så meg , gikk han bare forbi, så ned i marken og latet som han ikke kjente meg.

Går det bra med din lille??? Har du lest/ sett davinci koden??? Der går det ut på at det er kvinnen som er den hellige.. rettere sagt en gudinne.. tenk på det hver ang den drittsekken får deg til å føle deg trist!!!!

klem klem

Hei deniz!!!! Det var kjempe fint det du skrev på slutten skal se om det hjelper. Lurer på om menn egentlig vet hva det vil si å lage unger? Trur mange sitter inne med veldig lite kunnskaper. Dagene mine går opp og ned, virker som jeg blir skikkelig dårlig når jeg sender mld til han og ikke får noe svar. Alltid når jeg sender mld til han spyr jeg dagen etterpå å føler meg kjempe uvell. 9 uker til nå så begynner en ny fase. Håper jeg ikke får for mye hormon sving. Skal til jordmor den 8 august jeg da. Håper han du har møtt er en grepa kar. Jeg for min del skal være single lenge. Vil absolutt ikke ha noe med det andre kjønn å gjøre på den måten i det hele tatt....... Men det kommer håper jeg, men jeg har noen sinnsykt høye krav.

Klem cicci

Heia cilla!!!!

Jeg tror nok ikke de er helt klar over ansvaret som følger et barn nei.. de sår frøet men de vil ikke vanne det....

Jeg må jo bare si med stolthet at i forige uke fikk jeg nakket med sjef for restaurant og kokkfag utdanningen... jeg har nemlig sendt inn en søknad om å få tidligere arbeid godkjent som læretid...

i går tok jeg fagbrevet med toppkarakter!!!! Jiiiiipiiiii!!!!!

Nei hormoner er fæle saker. jeg har allerede begynt å bli mer iritabel go bestevenninnen men sier at eneste grunnen hun klarer meg er fordi jeg på forhånd har unnskyldt all graviditets relatert humørsvinginger!!!!

Jeg håper også at mannen er til å stole på, jeg tror det men det er for tidlig ennå!!!

Dett er det med disse kravene da, hvilke krav har de til oss da??? Det er så vanskelig å få alle oppfylt.... Men jeg forstår hva du mener!!!!

klem klem

Grattis grattis. Da har du en utdannelse som du liker. Topp!!!! Hva en mann forventer av en kvinne, avhenger litt i hvilke kretser han omgås tror jeg. Å selfølgelig på hvilket grunnlag han er sammen med henne på........... jeg skal i hvertfall tenke meg om 2 3 ganger før jeg finner meg en mann. Er glad på dine vegne, men nå må jeg oxo si at jeg har brent meg kraftig fra det ene forholdet til det andre......... Det er synd, men det er mye gale og sprøe mennesker her i verden. Trur foresten jeg har funnet ut hva jeg vil udanne meg til. Sosionom studiet trur jeg det blir på meg om et par år...................

Tusen takk! Jeg ser på meg selv som utrolig heldig når jeg tenker på at jeg fikk lov til å ta fagprøven 1 år for tidlig.... Ikke bare det men jeg fikk gjort det utenfor sesongen fordi de mente at situasjonen min ville bli for vanskelig til å fullføre senere, siden jeg da ville vært nødt til å begynne på nytt.... Bra at jeg har hatt deltidsjobb på restauant siden jeg var 14....

Så bra at du har funnet ut hva du vil, et problem mindre.

Der føltes så deilig å endelig å ha tatt et valg, eller hva?

Det vil alltid være noe som vil gjøre oss ulykkelige. eller noen som er skadefroe.... For 4 dager siden fikk jeg en telefon av far til barnet som fortalte at en drittsekk fra arbeidsplassen min nsom har stått på en bar og snakket dritt om meg, han og vår situasjon... Jeg kjenner ikke drittsekken engang fordi han begynte 2 dager for jeg ble sykemeldt og alt han vet om meg er at jeg er gravid med denne mannen og at han ikke skal være en del av noen av våres liv....

Det eneste som var positivt med det er at jeg endelig fikk mot til å gå ned til arbeidsplassen min og sjelle ut alle de selvgode faenene....!!!!!! utrolig tilfredstillende!! hehe

Var foresten hos jordmor og hørte hjerteslag, det ble plutselig mer realistisk at jeg skal bli mor nå. Det merkelige er at jeg ikke har UL før om 3,5 uke og da er jeg i uke 20... begyner å bli uttålmodig.

Hvordan gikk det på din undersøkelse, hadde du ikke en for ikke så lenge siden???

klem

Hei!

Jeg reagerte litt på hva du skrev om din arbeidsplass. Hvis du er i lærligekontrakt, har fylkeskommunen din en overordnet ansvar. Bedriften har skrevet under på kontrakten at de skal ha deg under opplæring, de kan ikke bryte den på noen måte.

jeg vil anbefale deg å ta kontakt snarest med fylekskommunen, opplæringskontoret og snakke med den som har ansvar for ditt fag.

Forklar situasjonen, legg alle kortene på bordet. De har plikt til å hjelpe deg.

Har selv hjulpet to lærlinger som bedriften (stort helseforetak) har prøvet å sakt opp. men de kunne det ikke, de plikter til å gi en sikkelig opplæring eller opplæringsplanen. klarer ikke din bedrift det, er det opplæringskontoret som plikter å hjelpe deg.

Stå på du klarer dette også. Ikke mist noe du har jobbet lenge for,. Mulighetene er der, hvsi du bare vet hvor du skal leite og begynne.

All lykke til deg, du er tøff som alleinemamma, vær stolt over deg selv.

Annonse

heia lennil!!

Takk for info... jeg er klar over dette med opplæringskontoret og rettigheter, men ifølge lederen for min avdeling syntes det var best om jeg slutter. Det samme er med ansatte på arbeidsstedet mitt!!! Og hva angår at jeg faktisk kan gå til fagforening med saken min, har jeg hørt fra annen lærling at de andre ansatte har sagt at det ikke er nødvendig å tilrettelegge arbeid for meg fordi jeg aldri vil tørre å gjøre noe sånn fordi jeg er for "snill"!!!

Jeg har fått ordnet det nå, med å selv søke om å få arbeidserfaringen min godkjent som læretid og har fått tatt fagprøven..... På eget intiativ, og mye press så gikk det til slutt...

Må innrømme at jeg fortsatt er ganske bitter på måten de har håntet dette, mennesker jeg trodde var mine venner..

Men jeg bare fortsetter å kjempe videre!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...