Gå til innhold

Føde alene?

cilla28

Anbefalte innlegg

Nå er det 15 uker til jeg skal føde for første gang. Begynner å grue meg, har nettopp spurt pappan om han vil bli med. Vi har jevnlig konntakt, fordi jeg ringer. Så jeg kan tenke meg svaret egentlig. men jeg føler ikke at jg har noen nære relasjoner og er en ganske skeptsk jente etter mye tull. Kunne ha fått med en veninne,men hun skal bort. Er ganske lei meg og ensom. Har rogså vært syk gjennom hele svangerskapet, nå fant dem ut endelig hva det var og jeg kommer antagelig til å være syk ut svangrskapet oxo. Har lite motstand i kroppen og bare gruer meg mere og mere for fødselen. Noen som kan komme med noen forslag er dere snille.

Fortsetter under...

Jeg synes du skal ta en prat med jordmor, er nesten helt sikker på at hun vil gi deg noen gode råd. Kanskje er det en ordning for de av oss som skal føde alene, men som ikke er helt trygg på det eller egentlig ikke ønsker å føde alene.

Syns det er trist for deg at du er syk og ikke har noen som kan stille opp for deg og skulle ønske jeg hadde et superråd å komme med. Men

har du lyst så kan vi godt snakke sammen på MSN.

Har du familien din i nærheten?? Jeg fant ut at familien er god å ha når det tårner seg opp som verst.. Man trenger kanskje ikke bestandig å prate, kan være nok at man bare har dem der.. Tror kanskje du håper å få mer engasjement ut av barnefaren enn han er villig til å gi.. Jeg ville prøvd å gi ham noen dager til å vise interesse, skal ikke være slik at det kun er du som ringer ham, du gjør i utgangspunktet den største jobben, så da kunne jo han aha ringt deg og spurt hvordan det gikk av og til.. ?? Husk å bruk vennene dine og familien flittig! Dem stiller nok gladelig opp for deg :o) Håper det ordner seg for deg!

Klem

Har desverre ikke familien min i nærheten og kontakten svinger veldig. Har egentlig aldrig hatt dem der noe serlig heller. Har klart å ikke ringe pappaen til jenta mi noen ganger på max 14 dager. vil så gjerne at han skal være der. Han sa faktisk ja til å bli med på fødselen. Å vi har avtalt å prøve å ha en god dialog. Har sett han 1 gang siden Mars og det gjør kjempe vondt. Prøver å ha is i magen han har foreldre som jeg har fått intrykk av stiller opp alltid, til tross for hans voksene alder. Han mener han ikke kan stole på meg og ekskluderer av den grunn.

Annonse

Her er litt om meg.

Venter min første 1 nov, pappan gir blankt f... Han har vinglet litt, fra å være såå opptatt av det som skal skje, til å være iskald. Sist jeg møtte han spurte han ikke engang hvordan det gikk..... Er veldig trist om dagen, tenker masse på hvordan det skal bli for datteren min å ikke kjenne sin far og hvordan jeg skal klare å kompensere for det. At jeg og han ikke skal være et par har jeg ingen problemer med å takle, men at han er så kald i forhold til å bli pappa forsåt jeg ikke. Og dette er en voksen mann, ikke en ung fyr.

Jeg bor i Oslo, er separert og er sykmeldt for tiden.

Har du en litt mer anonym msnadresse enn meg, er det fint om jeg kan få din, evt kan du sende msnadr til meg på [email protected]

Klem

Sorry, har glemt å sjekke mailen på en stund, men nå er du lagt til min msn.

Drar til Bergen fredag morgen og blir til onsdag morgen, så jeg er nok ikke på nett før utpå onsdagen en gang.

Bruker ikke mektigadr som msn, la deg til min vanlige. Ser du en som heter L.... er det meg.

Blir hyggelig å snakke med deg.

hei. det er ingen enkel situasjon du er i. Har det noen lunde likt, bare at jeg ikke var i et forhold til personen som skal bli faren, men jeg trodde vi var på vei den retningen. En dag kommer kolegaen min og sier at han møtte "han derre du holder på med" og at han hadde fått besøk av kjæresten sin fra hjemlandet.

Kan ikke stole på han som støtte eller i det hele tatt tilstedeværelse.

Selv mente han at han var imot abort, men at livssituasjonen hans ikke passa nå som han skulle flytte tilbake til hjemlandet.

Men er vi ikke sterke kvinner sm skal klare motgangen vi får slengt i trynet?!

Kansje duhar ei gammel venninne eller noe familie som kan være med deg. Det er sikkert noen som vil dele denne fantastiske opplevelsen med deg!

lykke til!!!

Annonse

Heisann..

Det er alt for lett for mannfolka.Men vi får trøste oss med at så lenge de har tatt denne avgjørelsen nå, så trenger vi ikke å utsette barna for skuffelsen senere når de har blitt glad i han. Så slipper vi også at deres dårlige livsmoral blir lært videre til bana våre.

Er ikke kommet lengre enn 11+6, men er glad for at jeg får tid til å tenke over fremtiden og viderføring av utdannelse. Kjempe glad for at min bestevenninne skal være med meg!

Alenemor treff? Hvor?

Skal faren enda være med under fødselen, eller har ting forandret seg? Mye info frem og tilbake, blir litt forvirret.

Heeeei Deniz! Han kom uanmeldt på Onsdag å leverte noe klær som jeg spurte om for 3 mnd siden. Nå hadde jeg sluttet å mase for lenge siden å dreit egentlig i dem. Når han kom ble jeg først glad fordi jeg ikke hadde sett han på lenge å hele tiden håper at det skal gå opp et lys for han. Men så dro han i gjenn å jeg følte meg i gjenn kjempe skuffet. Sendte noen mld om hva jeg synes om at han kom uanmeldt til meg når jeg hadde sett han 1 gang på 3 og en halv mnd. Å da sa han at jeg drev med tlf terror. så jeg har lovt meg selv å aldrig ringe til han noe mer.

Det som gjør så vondt er at han dritr i meg og ungen. Når jeg ble gravid sa han at han skulle være der uansett hva jeg valgte. Han har ikke vært der en dritt, å sier at jeg er gal til andre for å lette på den dårlige samvittigheten sin eller no. Gjør forferdelig vondt. Vi skulle nok ikke ha bodd sammen i å med at vi bor hver for oss så det meste av ansvaret hadde jo blitt på meg uansett. Men at han ikke er der. huff

Vet ikke hvem som blir med, jeg skal i vertfall ikke ha med en mann som sier jeg er gal, driter i mine følelser og bare er opptatt med seg og sitt. Kan vel ta med en veninne sikkert, får se. Må komme meg litt mere ut, men er helt paff etter måten han har håndtert ting på. Får liksom alldrig pratet ut ordentlig om noen ting med han. Men jeg må bare prøve å komme meg videre oxo med barn i magen.

Foresten har du tenkt på noe spesielt å utdanne deg til, spennende å høre. Skal gå skole jeg å må ta ferdig almenne fag føre je går videre på høyskole.

Hei igjen cilla28!

Det er jo kjent at vårt motsatte kjønn er ganske korttenkte. Å ta vare på andres følelser er virkelig en anstrengning for dem. Mens vi som oftes tar det som en selvfølge.Jeg kan tenke meg at han føler at han har en viss kontroll over deg, en følelse du ikke skal unne han!!!!!

Jeg har gått ut ifra at jeg kommer til å være helt alene med barnet, på den måten reserverer jeg meg til en viss grad ikke å bli skuffet. Hvis far til barnet vil være delaktig senere er det en ting vi får diskutere hvis den tid kommer.

Min store drøm har alltid vært å bli en god dessert kokk/alacarte kokk. Jeg er nå lærling på en fin restaurant i kritiansand. Probemet er at mine sjefer og kolegaer vil at jeg skal slutte siden det er mest gunstig for dem. De mener at det blir for vanskelig og tilrettelegge og/eller ta hensyn til situasjonen min. Har jeg nevnt at jeg er ENESTE kvinnlige ansatte!?! Det de har klart å tilrettelegge er at det skal bli lettest mulig for meg å slutte og avslutte min kontrakt. Jeg syntes dette er ganske trist siden jeg har gått gjennom mye om og men for og klare og fulføre min utdannelse, nå ser det ut som om jeg er nødt til å omskolere meg når jeg bare har kort tid igjen. Det er vanskelig å finne ut hva mine rettigheter er, siden jeg ikke får noen konkrete svar. Når det er sagt vil jeg bare si at det sikkert ordner seg, det var bare godt og få ut litt frustrasjon!!!

Hva er planene dine etter skole, yrkesrettning?

Hvor i landet er det du befinner deg?

Glad for å ha noen å snakke med!!!

Som gravid står du sterkt på din arbeidsplass. Ingen arbeidsgiver har lov til å ta noen bort fra sin arbeidsplass fordi de er gravide, det kan jeg i hvertfall si. Det du kan gjøre, er å ringe arbeidstilsynet på nummer:81548222 å legge fram saken din. Å høre hvilke rettigheter du har.

Du vil sikkert bli en flott dessert kokk. Gjør deg ferdig med læretiden om du orker eller har mulighet. Jeg har ett år i gjenn for å bli autorisert hjelpepleier.Kommer nokk ikke til å fullføre det noen gang, vil på høyskole fortest mulig å studere til sosionom, barnevernspedagogikk eller sykepleien. Å så vil jeg gjerne gjerne bli fittness instruktør men det koster penger. :( Men som sagt før det må jeg slite meg gjennom almenne fagene...... Jeg bor på Kongsvinger, foresten hvor gammel er du? å hvor langt er du på vei?

Å i gjenn, på den mannsdominerte arbeidsplassen din kan du bare heve hodet. Jobb så lenge de orker.De får ikke gjort en dritt he he. Så lenge du har kontrakt da. Du kan gå rundt å være gravid så mye du vil. Desuten trur jeg at de er pliktige til å tilrette legge for deg om det er mulighet for det.

Du må fortelle meg hvordan det går da. foresten er ikke kristiansand en veldig fin by? Har hørt det, kunne tengt meg en tur opp dit...............

Jeg vet jeg har rettigheter men, vil jeg virkelig lage bråk? Det spørsmålet har jeg spurt meg selv ca 1 million ganger. Du tror noen er dine venner helt til noe som dette skjer, da ser du plutselig deres sanne fjes og skuffelsen blir stor. Mitt problem er at jeg alltid prøver å finne noe godt i alle og hvis jeg ikke gjør det er jeg veldig rask til å ta beslutningen at det må jo være litt min feil også.....

det ser ut til at jeg kommer til og omskolere meg til noe innen sjønnhetr og vellvære. Kanskje jobbe som selskaps kokk for noen gamle kolegaer av meg , og søke om å få det godkjent som resterende læretid etter å ha jobbet noen år.

Jeg personlig syntes at det ikke finnes noen sommerby så fin som kristiansand. Med fiskebrygga, bystranda og alle blomstene komunen er flinke til å invistere i. Anbefaler deg å ta en tur, så har du jo noen som kan vise deg byen også selv om jeg er ganske mye yngre enn deg som 18 åring. Jeg er ca 12 uker på vei og rekker akkurat å fylle 19 før termin.

Har de høyskole i kongsvinger?

Hei i gjenn!!!!!!! I dag var jeg å hentet gratis baby pakke på apoteket. Du vet alle gravide får det? Skriver ut en lapp på nettet, så kan du hente den 3 mnd før termin. Jeg har hoppet over i siste trimester. Hr bare 92 dager i gjenn nå.

Foresten jeg har alltid prøvd å finne noe godt i alle. Det lønner seg ikke, Du mister respekt om du skal ta hensyn til alle. Er min erfaring i vertfall.

Tenk på deg og hva som er best for deg, følg det uavhengig om du ikke tar hensyn til alle, man er jo ikke slem fordet. Til syende og sist er det ingen andre enn seg selv som gjør at man kommer frem her i verden. En person sa til meg en gang det er ikke Egoisme det er å ta ansvar for seg selv. Jeg hadde faktisk glemt den mld helt til jeg så det du skrev.

Man har en ganske god sjanse til å ta utdannelse når man er gravid, Jeg skal virkelig benytte meg av den muligheten nå. Må bare finne ut hva jeg brenne rfor først. He he er ikke bare enkelt det.

Hadde vært koselig å komme til Kristansand å bli vist rundt å skravle, men på 1 uke nå har magen bare skyti i været. Håper jeg ikke får en giga unge. Har du vært hos legen enda? klem

hey hey...

Hva skriver man ut fra nettet og hva består den baby pakken av? Har ikke så mange rundt meg som kan informere meg om sånne ting.

Det er vell nå det er mer virkelig at det snart skal komme et nytt liv til verden.

Den setningen kan komme til nytte for meg når jeg kommer til å ta noen av mine avgjørelser. Det er bare det å finne ut av hva som er familie vennlig for min lille sønn eller datter, når jeg skal bestemme meg for hva jeg skal gjøre.

Det å brenne for noe er det viktigste mener nå jeg. Det hjelper ikke å være lege, advokat, arkitekt eller designer hvis du ikke har en ild som får deg til å fortsette å gjøre sitt beste. Da vil mann aldri bli vellykkelig.

Har vært hos lege men det var for å sette meg i gang med prøver og papirer. skal ikke på ny sjekk før uke 16. Gleder meg, jeg er så utrolig uttålmodig og nysjerrig på alt.

Det er bare å si ifra hvis du bestemmer deg å ta en tur, men det er jo en ganske lang reise er det ikke? Du får sikkert ikke noe unormalt stor unge. det er jo vanlig å legge på seg mer eller mindre i perioder.

Hei på deg Deniz! Er ikke sikker på hva du må søke etter, men jeg trur det er apotekets baby pakke. Skal høre med en veninne av meg.

det du sier med utdannelse stemmer så bra. Er ikke alle som tenker på det, mange utdanner seg for å få masse penger. Men man gjør jo ikke det når man ikke kan holde på utdannelsen en gang fordi den er så kjedelig. He he

Jeg var ikke hos legen før etter jeg hadde vært hos jordmor. Det er jo valgfritt om man vil gå til lege og jordmor jeg gjør det nå , men begynte litt sent.

Er ikke rart man blir uttålmodig og spent når man går gravid, man bærer faktisk på en liten ny verdens borger. Kommer du til å spørre om hvilket kjønn det blir når du skal på ultralyd i uke 19? Jeg får en liten jente.:)

Jeg skal si i fra om jeg kommer til Kristansand. Foresten kommer du der i fra? eller er det bare relatert til skole.

Klem

Heisann hoppsann Cilla!!

Ja det er det jeg er så redd for å omskolere meg til noe annet enn kokk, og finner ut at jeg hater det!

Kona til fastlegen min er jordmor og de har kontor rett ved siden av hverandre. Det er kjempe greit. for da kjenner legen min meg og det blir et mye bedre samarbeid.

Jeg klarer ikke å vente til jeg får vite hvilket kjønn mitt barn er. holder på å hekle en jakke som han eller hun skal ha på aeg på vei hjem fra sykehuset, og jeg må jo vite om jeg skal ha blå eller rosa silke sløyfer. hehe

Så gøy at du får ei lita jente. Blir glad uansett hva jeg får men jeg må innrømme at jeg har funnet flest fine jente navn.... Vet du hva din lille skal hete?

Jeg er en født kristiansander, tenkte jeg kunne legge til at min far er vietnameser og min mor norsk.

Du da? by og nasjonalitet?

klem klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...