Anonym bruker Skrevet 15. juni 2006 #1 Del Skrevet 15. juni 2006 Sønnen min på 14 mnd har hatt ett litt stort, rundt merke øverst på låret i ett par måneder. Rødfargen varierer fra dag til dag.Idag har det vært sterkt "hissig"rødt mens i helgen var det nesten lyserosa. Noen av dere mødre der ute som vet hva dette kan være? Evt.hva jeg kan smøre på/gjøre for at det skal bli bedre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 15. juni 2006 #2 Del Skrevet 15. juni 2006 Er det en veldig markant rundt merke? Lillegutt har jo atopisk eksem,men barnelegn var litt i tvil om det kanskje kunne være sopp, pga. det var så markant det merke han hadde på skuldra,rødt og rundt og veldig markant,ikke ujevnt eller noe.. Er det tørt,eller væsker det fra det? Væsker det fra det,så annbefaler jeg deg å dra til legen,kan være gått betennelse i det da,skjedde her med eksemen. Det kan ikke være eksem han har? Hvis det ikke er eksem eller du ikke tror det kan være sopp,så vet jeg ikke hva det kan være,men hva du kan smøre på er så mangt...kan jo prøve vanlig fuktighets kremer,helt uten parfyme (babyline,a-derma...ja,kom ikke på flere i farta..) Men gir det seg ikke med kremer,eller noe,så ta en tur til legen,eller helsestasjon og be dem se på det,evt. en hudlege kan se på det,for kan hende det er noe helt annet,eller at de ikke er noe i det hele tatt,kanskje bare fødselsmerke... Lykke til i hvertfall=) Si ifra hvordan det går =) Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2006 #3 Del Skrevet 15. juni 2006 Hei Susan! Tusen takk for svaret! Er faktisk ganske markant merke, væsker ikke, men virker derimot mye tørrere enn resten av huden. Har tenkt tanken at det kanskje kunne vært eksem jeg også, men synes jeg har vært flink til å smøre ofte med en god salve, og det har ikke blitt noe bedre. Sopp har jeg ikke tenkt på men det høres ganske fornuftig ut. Får vel kanskje ta meg en tur til legen hvis jeg ikke ser bedring. Har man ikke noe å bekymre seg for, finner man det alltid;) Takk for gode råd! En god sommer til deg og dine! Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tre små & mammaen Skrevet 16. juni 2006 #4 Del Skrevet 16. juni 2006 Et tips er at du kjøper noe som heter "kaliumpergamenat" på apoteket. Det er en brun medisin flaske med "lilla vann" i. Du tar litt i en kopp og blander med vann, så det blir mildere. Så tar du en tupfer eller en bomullsdott nedi vannet og legger det oppå eksemet i ca 10 min. Dette er veldig effektivt og dreper bakterier og sopp. Fås reseptfritt på apoteket. Og er utrolig bra mot eksem. Etter dette tar du på fuktighetskrem Vi har brukt denne mye og det funker klem fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludviks mamma Skrevet 16. juni 2006 #5 Del Skrevet 16. juni 2006 Tusen takk for alle gode råd! Nå har jeg flere metoder jeg kan prøve, så jeg skal vel klare å få det bort! Blir så imponert over hvor mange flinke og kunnskapsrike mødre det finnes her på sidene! God sommer til dere alle!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tre små & mammaen Skrevet 16. juni 2006 #6 Del Skrevet 16. juni 2006 Håper det ordner seg for lille Ludvik Er så kjekt med denne siden, for her er det bare hyggelige mammaer:) Har du et aprilbarn?? Har ikke sett nicket ditt før her Velkommen skal du være iallefall klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludviks mamma Skrevet 16. juni 2006 #7 Del Skrevet 16. juni 2006 Hei! Ludvik er født i april og det ordner seg helt sikkert i forhold til det røde merket! Har en tendens til å bli bekymret og redd for det minste lille ting når det gjelder han.... Har vært mye inne og lest på disse sidene både under svangerskapet og det første året som mamma, men jeg har aldri skrevet innlegg her før. Virker som det er så mange hyggelige og "oppegående" mødre her inne så jeg får vel slenge meg på litt chatting en gang i blant! Takk for hyggelige velkomstord! Stor klem til deg og dine to fra Ludvik og mamman hans! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ApriIbaby Skrevet 16. juni 2006 #8 Del Skrevet 16. juni 2006 Så koselig å se ett nytt nick her inne! Alltid hyggelig med flere aprilmødre og dle erfrainger og tips med. Velkommen. Håper å se nicket ditt oftere her inne ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
**synne** Skrevet 16. juni 2006 #9 Del Skrevet 16. juni 2006 slenger meg på og ønsker deg velkommen her inne!! Håper dere blir kvitt eksem/sopp/el.l... Si fra hvordan det går!! Har desvere ingen tips selv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå