Gå til innhold

Hvordan si til sjefen at jeg er gravid?

Anbefalte innlegg

Tenkte å vente til jeg var tre-fire måneder på vei (om ikke magen er markant avslørende tidligere), men gruer meg alt til å fortelle at jeg er gravid. Har termin på verst mulig tidspunkt sett fra sjefens side, og vet det blir vanskelig med vikar. Så hvordan sier jeg det? Er vel i grunnen bare å hoppe i det "jeg er gravid jeg", uten noe unskyldninger, men kjenner jeg meg selv rett roter jeg meg inn i en lang utgreiing!

Strevde så lenge med å bli gravid denne gangen, hadde jeg kunnet planlegge ville jeg ikke "lagt terminen" slik at situasjonen ble vanskelig for de på jobb, men i grunnen er jo dette noe som sjefen min ikke har noe med? Samtidig lovet jeg meg selv at så lenge jeg BLE gravid, skulle jeg ikke grue meg for å si noe på jobb, men jeg er så "rar"¨på den måten. Har veldig lyst til å gjøre alle til lags, uten at jeg greier det noe særlig! :-)

Fortsetter under...

heisann, jeg har akkurat fått vite at jeg er gravid selv, og har nettopp begynt i en ny jobb, hvor jeg har 3mnd prøve tid, er redd for at hvis jeg sier noe kan jeg miste jobben, selv om de ikke har lov til å si meg opp av den grunn. er redd sjefen er "slu" nok til finne på en grunn. Det kan jo bli populært å si at jeg er gravid etter at jeg nettopp ble ansatt.. så jeg lurer på om jeg venter i noen mnd før jeg sier det. håper bare ikke det kan slå tilbake på meg på noen måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...