Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmmm... min sønn er snart 2 år og han bruker fortsatt sprinkelsengen sin, og vil nok bruke den iallefall 1år til :-)

Har ei venninne å hennes jente brukte sprinkel sengen til hun var 4år:-) Men da begynner dem å bli så store at dem kan ligge i " stor" seng alene.

det er vel litt smak og behag hva som er best og hva barnet selv vil.

Syns ikke det er noe must at dem skal ligge i vanlig seng når dem er 2-3 år!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår sønn er 2 år, og trives i sprinkelsengen sin. Han beholder nok den sengen til han enten blir for stor eller lærer seg og klatre ut av den. Synes det er helt greit at han har den. Deilig fordi han ikke klarer og klatre ut selv, så da slipper jeg det maset med at han står opp hundre ganger hvis ha ikke får sove på kvelden....

Skrevet

gutten min fikk stor seng da han var 2 år og 8 mnd.

han ar aldri klatra ut av sprinkelsenga si, og klatrer ikke ut av den store heller.. ikke i forbindelse med legging og soving på natta.

på dagtid klatrer han inn og ut og leker oppi der som bare det.

Skrevet

Da har vi to barn som er ganske like, bortsett fra at mitt barn er ei jente (oktober 03)

Hun fikk juniorseng for 2 uker siden, har aldri klatret ut av sprinkelsengen og klatrer heller ikke ut av den nye store fine sengen sin :o). Det skal sies at hun har hatt gode soverutiner fra hun var baby.

Skrevet

jeg føler at sprinkelsenger kan bli litt utrygge. Du vet aldri når de kommer seg over, og om natten kan de jo slå seg. Da tenker jeg på barn over to år. Guttene mine kom seg ut når de var 1,5 -2 år. Nok tidlig, men jeg ble veldig redd da minsten kom tassende inn til oss midt på natte.

Skrevet

Min sønn er nå 2 år og 3mnd. når han var 18 mnd begynte han å klatre ut av den, men han har den ennå.

Jeg kommer vel til å bytte den ut nåe han selv vil, siden det ikke spiller no rolle for han nå.

Skrevet

Det er ikke noe must, foreldre og barn er unike, med individuelle forskjeller, dersom dere vil ha sprinkelseng så bruk sprinkelseng. Våre barn fikk uttrekksseng da de var 2,3 år, dette fordi de klatret over sprinklene, men ikke kom seg inn igjen, det ble bare travelt. Da vi ga dem senger, gikk de både ut og inn i dem. Det passet for oss, noe annet passer for andre :)

Skrevet

Min datter er 2år og 4 mnd. Hun har akkurat fått stor seng. Vi hadde tenkt at hun skulle ha sprinkel seng til hun begynnte og klatre ut eller var for stor. Men så har hun akkurat sluttet med bleier, og da synes jeg det er greiere at hun kan gå ut av sengen og komme og si i fra da hun må på do. Dette har gått veldig fint. Jeg tror det er en smaksak når man slutter med sprinkel sengen. Det må jo passe for både mor og barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...