Gå til innhold

Noen som vet ang. ul??? Når ta første utenom den ordinære??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har mistet før, er redd for det igjen. Skal til legen om noen uker, tenkte å spørre om henvisning til tidlig ul da. Når bør man dra på den tidlige ul'n?? Altså, hvor tidlig kan man dra?;)

Og når kan man se om det evt er tvillinger??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har krav på 1 gratis UL, den tas rundt uke 17-20...Har fått brev om å komme på en fra syke huset i dag :D Thihi.. Jeg er 17 uker på vei ser du :P Hmm, men ca rundt uke 17 til 20 en gang :P

 

Ha en fin dag <33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som har hatt spontan abort før får ofte tilbud om en ekstra UL rundt uke 12. Den ordinære UL med terminbestemmelse gjøres i uke 17- 19. Man kan fra når som helst se om det er tvillinger, men man kan også overse at det er tvillinger tidlig i svangerskapet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei du. jeg har hatt tidligere SA og er usikker pa hvor langt jeg er.

Legen min henviste meg til UL og vi tror jeg er i slutten av uke 6..

Hun sa at det man skal kunne se hjertelyd rundt denne tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet man har krav på den, derfor jeg skrev "utenom den ordinære"..:)

Men man har også krav på gratis ul om det er medisink grunn for det, og innunder kategorien medisinsk grunn så er "mors uro". Og det er jo det jeg har, men vil ikke dra på ul og finne ut at de kanskje ikke ser hjertet da, og må tilbake neste uke osv... Når er det helt sikkert at de ser evt. tvillinger da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på to UL til nå. Først i uke, 4, så i uke 6 og skal igjen i uke 8. Fikk henvisning av legen min pga av en MA tidligere. Betaler ikke for ULene selv.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg ville snakka med legen, fått han til å henvise deg, da får du det gratis, eg var selv i uke åtte. så tydlig et hjerte som slo, babyen var ca 2cm langt. veldig spennende og se. snakkk med legen og han henviser deg..

 

Ville gått i uke 8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt om at man har krav på fler enn en UL. I hvert fall ikke nå etter nedskjæringene på svangerskapstilbudet... De tar jo ikke en gang rutine-GU på første kontroll lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ultralyd 1 gang hver uke nå i begynnelsen. Dette fordi jeg har mistet i SA og MA tidligere.

Var på første UL i uke 5+2...da så vi ingenting bortsett fra egghulen.

I uke 6+2 så vi et 5 mm stort foster med et bankende hjerte.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jo at gravide i din situasjon Anine får tilbudet, men har aldri hørt om at det er et "krav" i vanlige, normale svangerskap uten komplisert forhistorie hos mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk henvisning fra fastlegen i uke 5, UL fikk jeg da jeg var 6+6. Hjertet banket og alt var fint. Har hatt to MA etter hverandre og legen mente at jeg burde følges opp tettere og sjekkes med UL tidligere. Om 1 mnd er det ny UL. Den gruegleder jeg meg til... Da er jeg 11 uker på vei...og det er da det gjelder å se foster og hjertelyd for mitt vedkommende...

 

Be om henvisning fra fastlege da betaler du ingen ting.

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på første ul i uke 11 som sies å være en veldig bra tid. Man må visst ta innvendig ul før 12 uker.

Har bestilt på privat klinikk. Legen min skjønte ikke poenget med tidlig ul da jeg ikke har hatt noen problemer, så jeg tok saken i egne hender. Vil gjerne se at alt står bra til :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest leelu23 *27.11.2006*

Man må ikke ta innvendig UL før uke 12 nei

Jeg var på ultralyd når jeg var 8+3 og fikk se babyen og høre hjertelyden.

Den lå å sprella allerede da :) tok utvendig ultralyd og det var privat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Jeg fikk beskjed om at man måtte ta innvendig. Kanskje forskjellig fra sted til sted. Spiller jo ingen rolle så lenge det funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på UL når jeg var 10+3,men har hørt om andre som var rundt 8 uker på veg....Kan bestille time sjøl med privatklinikk, det gjorde jeg. Betalte 500 kr. Verdt hver krone :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...