Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har termin i dag, men mistenker at barnet er som foreldrene sine: alltid litt forsinket...

Er det flere som er i samme situasjon og begynner å bli utålmodige? Jeg misunner nesten samboeren min som går på jobb hver dag, og har andre ting å tenke på.

Jeg er definitivt ikke anlagt for å være hjemmeværende husmor. Har nå gått hjemme i flere uker, og bevares, det var deilig å kunne ta det med ro de første ukene, men nå greier jeg ikke å sysselsette meg selv lengre. Ikke det at jeg mangler ting som burde gjøres: Samboer har alltid noen gode ideer om sortering av innhold i kommoder, gå gjennom klesskapene mine og kaste gamle klær, finne på nye ting til middag, sykle turer etc.

Men jeg savner å være på jobb med kolleger, og lunsjpause, og rare arbeidsoppgaver - til og med rutineoppgavene føles etterlengtet akkurat nå!

Jeg har ventet så lenge på denne fødselen at når nurket nå tydeligvis har bedre tid enn meg, så føles hele greia uvirkelig. Det begynner å dukke opp tanker som: Jaja, det blir jo upraktisk med denne magen fremover, men jeg kan jo ønske meg noen tunikaer til jul, eller gå på hjelpemiddelsentralen og høre om de skolisseknytehjelpemidler mm.

Jeg mister rett og slett følelsen av at innholdet i magen plutselig skal manifestere seg som et nytt lite menneske som faktisk skal ligge i den barnivognen vi kjøpte for evigheter siden.

Jeg har bare lyst til å gjøre håpløse og "ulovlige" ting: booke billigtur til Praha, male skapet i gangen, sykle i marka, spise roastbiff, drikke meg litt småfull på god rødvin mm, dukke opp på jobben og tilby mine tjenester...

Noen andre som kjenner seg igjen?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5362869-flere-som-er-ut%C3%A5lmodige/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Som du ser er ikke jeg helt ved termin, men gjett om jeg kjenner meg igjen. Det var deilig å gå ut i permisjon, men nå, på tredje uka, begynner det å bli kjedelig gitt. Og å lage middag er jo bare kjipt. Håper virkelig junior kommer snart. Håpet er ikke så stort da, for mamma gikk over med meg ca to uker, og med søstra og, da ble ho satt igang.. Jeg er også førstegangs, og da tar jo ting tid.. Vi får bare holde ut, ut kommer jo nurket, selvom det heller blir senere enn før.. Tenkt da, å holde et lite menneskene i armene som du har laget selv. Det er verdt det tror jeg. Lykke til med hjemmetraskinga :-)

Hei, termin i morgen og veldig utålmodig!!!!!!! Jeg hadde forventa å ha født nå, siden jeg har født før termin to ganger før. Men denne tassen har god plass og er ikke festa. Har ikke nedpress i skjeden, bare i magen. Jeg hadde en cm åpning forrige tirsdag og trodde at nå skal det nok skje sanrt. Var til akupunktur i dag og jordmor sa det hadde skjedd mye siden sist uke. Hadde tre, nesten fire cm åpning nå. Hun var nesten overraska over at jeg ikke hadde født ennå. Er temmelig desperat, går masse turer. Men siden jeg har to barn fra før, er det travelt nok selv om jeg har permisjon. Er bare så lei av å vente på å få babyen vår, særlig siden det er flere kvelder det har kjent ut som det skal skje noe snart. Håper å få mannen med på igangsettingssex i kveld. Jordmor anbefalte det på det sterkeste, selv om slimproppen gikk i går. Nei, nå gjør jeg snart hva som helst for å få fortgang her. Tor i peroder at jeg kommer til å gå med denne magen til jul. Men nå må det skje noe snart. Lykke til dere også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...