Gå til innhold

Optimal fettforbrenning??

Anbefalte innlegg

Hei,

Har nå gått til innkjøp av en spinningsykkel som siste forsøk på å få vekk de resterende kiloene som har sittet fast som en badering rundt midjen.

Er det noen som har peil på når (før frokost??) man bør trene, hvor lenge, puls etc for å få optimal fettforbrenning??

Håper noen har noen råd!

:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5362790-optimal-fettforbrenning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tren intervaller... Det er den beste fettforbrenningen man får... =)

Kan lese om det her...

http://www.iform.no/pub/art.php?id=290

Når det er best å trene er diskutert mye frem og tilbake og mange meninger om dette i forskjellige medier...

Noen mener det er best å trene på morgenen før man har spist andre mener på ettermiddagen ved 16.00...

Personlig trener jeg aldri før jeg har spist... Jeg spiser alltid en posjon med masse karbohydrater før jeg trener.. ( 1 time før)... Da har jeg mere energi og kan heller løpe /jogge de 20 min ekstra som jeg kanskje ikke hadde klart på tom mage...

Lykke til.. Jeg har klart å gå ned 25 kg nå å begynner å bli fornøyd... =)

Du har best fettforbrenning om morgenen før du har spist, for da er kroppen i kitose og forbrenner rett fra fettlagrene.. MEN du må ikke trene med for høy intensitet for da tærer du på muskelmassen istedenfor. Tilsvarende puls du ville hatt under en rask gåtur (ca 70%av maxpuls).

En sykkeltur på 45min burde være bra i begynnelsen. Ser du at vekten stagnerer kan du øke den til 60min.

Samtidig ville jeg som det ble skrevet over her prøvd å få trent intervaller innimellom, men da for å få bedret ditt totale oksygenopptak som vil gi deg høyere forbrenning generelt!

Til slutt vil jeg legge til at styrketrening gjør underverker under slanking!! Har jobbet som instruktør på treningssenter i 8år (og trent MASSE) men det var ikke før jeg begynte å trene styrke for 1-2år siden at jeg virkelig har sett forskjell på kroppen min.

Nå vet jeg ikke hvor mye tid du har til dette, men vill først og fremst prioritert trening før frokost!! Ikke uten grunn at alle fitness utdøvere som skal ned i vekt før konkurranse sverger til morgenpromenader=)

Masse lykke til m syklingen=)!!

Takk for svar! Har skrudd sammen sykkelen og tar første økt imorgen tidlig! Satser på å bruke den daglig, både for kroppens skyld og for å rettferdiggjøre kjøpet, he he. Mannen min er også gira på å sykle, så vi skal motivere oss med en konkuranse om hvem som klarer å sykle mest/lengst. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...