Gå til innhold

Er jeg virkelig gravid eller...?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det flere som fortsatt har helt flat mage og ikke føler seg spesielt gravide?

 

Er nå snart 8 uker på vei men kan ikke se antydning til noen forstørret mage syns jeg. Er nesten mindre enn vanlig syns jeg, kanskje fordi jeg har mindre appetitt enn vanlig. Bortsett fra litt trøttere enn vanlig har jeg ingen kvalme eller brystømhet. Eneste tegn på at jeg skal være gravid er manglende mens og ++ graviditetstester.... Men jeg begynner jo nesten å lure på om jeg fortsatt er det eller om den lille ikke har klart seg inni der :(

 

Er det andre som har det på samme måten og som kan komme med noen betryggende ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare vent, magen kommer, det er ganske tidlig enda og fosteret er ikke stort. De andre symptomene tyder jo på graviditet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

følte meg egentlig ikke gravid selv etter ultralyd i uke 16.. (uke 22 nå) men nå kommer magen og babyen sparker.. mer virkelig når du kan kjenne den..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 8.svangerskapsuke ligger fosteret under skambenet enda, og helt naturlig at du ikke har fått mage. Jeg fikk nesten ikke mage før jeg var 7 mnd på vei, og da "spratt" den ut i løpet av natta. Jeg hadde null tegn på at jeg var gravid. Ikke kvalm, ingenting rett og slett. Bortsett fra på slutten (måtte opp å tisse oftere på natta). Det var manglende mens og tester som overbeviste meg at noe var på gang:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,lille frøet i magen er jo ikke mange cm så ikke så rart at du ikke har mage!!Er nå i 6mnd og vises så vidt at jeg er gravid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jeg er ca 7 uker nå og har vært like mye bekymret som deg vennen,var i dag på ultralyd og alt var ok.jeg har heller ikke merket noen symptomer bare uteblitt mens det er d hele,så tenk på d positive alt er sikkert helt bra med lille bebissen din.lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min samboer er fremdeles sur fordi hun bare "ser feit ut!" (ifølge henne selv). Hun er 9+2 på vei.

 

I går var vi imidlertid på ultralyd, og nå har vi sett et lite bankende hjerte, og har bilde av en liten "sak" som henger fast inni henne.

 

Nå er hun sikker..

 

Men spøk til side; dersom du har positive graviditetstester bak deg er du gravid. Du kan ikke være "litt" gravid.. (igjen sitat min samboer).

 

Gratulerer !

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det akkuratt på samme måte, og etter 2 ma blir man jo så nervøs. Veldig godt å lese om dere ovenfor, som har tatt ul og alt er bra,på tross av manglende symtom.

Man skal vel kanskje være glad man ikke er kvalm osv, men man blir jo redd for alt i disse dager.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg er 11+5 på vei. Har heller ikke følt meg gravid, ingen kvalme, ingen pica, ikke dårlig form eller trøtt i det hele tatt...nesten litt kjipt. Er litt utålmodig selv, synes det ser flott ut med stor mage.

Vi har unnlatt å fortelle det til noen enda pga vi gjerne vil føle litt på graviditeten selv. Men nå må vi vist ringe rundt snart, for på mandag begynte magen å ese ut, kjenner godt symfyse-fundus mål og resten av magen er oppblåst og steinhard, synes det ser ut som om jeg er i 6 mnd!!!

Magen kommer, hos noen tar det lang tid, mens andre får mage med en gang.

Kos deg med den flate magen din, vi blir nok sikkert tidsnok lei av å vagge! ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei:) eg er i den tolvte veka og det viser ingenting på magen min, men e no gravid for det! var hos jordmor på onsdag og fekk høyre hjertet:) trur ikkje du treng og bekymre deg, du er nok gravid!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lille nurket ditt er bare ca 2-3 cm langt.. mål opp det på et målebånd.. da ser du, hvorfor du ikke har mage.. hehe.. men jeg har heller ingen symptomer, uten om det å være trøtt og sliten.. så det var deilig å se et lite hjerte som slo, da jeg tok en privat ultralyd.. er 6+4 i dag :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det akkurat som deg! Føltes litt bedre å lese dette, men allikevel går jeg og bekymrer meg innerst inne om at det ikke skal være noe der inne...Håper legen kan overbevise meg om at det virkelig er sant ( om det er det da!) på første kontroll denne uken. Man kan ikke høre noe hjertelyd så tidlig, så jeg vet ikke om hun kan skjønne noe mer enn meg, jeg.

Vi får bare håpe at det er noe som vokser og gror inni der!!!

Er forresten forferdelig trett, kunne ha sovet hele døgnet, men det tror jeg bare er innbildt ( har jeg fått for meg...).

Lykke til videre! Prøv å tenk positivt, da lilker'n seg, tenker jeg... He, he...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...