Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hva sier legen/jordmora deres til at dere jobber natt? Dette er det andre svangerskapet der jeg jobber natt. Har aldri fått annet enn spørsmål fra lege/JM om hvordan jeg opplever det å gå natt. Traff imidlertid en annen gravid på jobben i morgest og hun hadde fått klar beskjed av legen sin om at hun ikke fikk jobbe natt som gravid.

Har hørt at det å jobbe natt kan gi lavere fødselsvekt hos barnet, eller var det fare for tidligere fødsel?? Min nr 2 hadde lavere fødselsvekt enn nr 1 (pga mine nattvakter??), til tross for at jeg gikk 9 dager over tiden med henne. Men dette kan jo også skyldes tilfeldigheter. Frisk og rask var hun iallefall, med sine 3640g.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5362302-noen-flere-som-jobber-nattvakt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har jobbet natt "bestandig" og ønsker å fortsette med dette. Jeg er 3mnd på vei, og de første tre månedene har man 50% større sjanse for å miste. Så kommer tre "gode" måneder. De tre siste månedene kan gi barne lavere fødselsvekt.

3640 er ikke lav fødselsvekt, akkurat passe :) Så ikke føl på det!

Jeg har lyst å forsette å jobbe natt, men min sjef ønsker at jeg skal gå over på dagtid. Dette gir store økonomiske tap for meg, så jeg krangler med sjefen om å beholde mine timer.

Har du mest lyst å jobb dagskift som gravid, så plikter din arbeidsgiver å gi deg det tilbudet.

Jeg trives også godt med å jobbe natt, selv som gravid.

I forrige sv.skap følte jeg nok at det var mange tunge tak å ta alene, for jeg gikk alene på avdelingen store deler av vakta. Nå er jeg alene på vakt hele tiden, men den avdelingen jeg jobber på nå, er lettere fysisk. Det eneste problemet er at jeg nok er trøttere, og når jeg er mutters alene hele natten, er det lett å slumre av i stille perioder. Men jeg gjør jo jobben min uansett, da, og alle får det det trenger.

Jeg ønsker ikke å gå tilbake til dag resten av svangerskapet. Det økonomiske er en ting, og tempoet på dag er også høyere enn på natt. Det er godt å kunne ta det litt med ro disse mnd. Dessuten vil jeg få mindre fritid ved å jobbe samme stillingsandel på dag, fordi hver dagvakt er 3 timer kortere enn hver nattvakt.

Denne gangen føler jeg faktisk at jeg har jobbet lite i svangerskapet. Først var jeg sykmeldt en mnd. Etter en uke på jobb igjen, var det tid for en ukes ferie. Nå har jeg jobbet 2 uker igjen, og har 2 uker igjen til sommerferien, og deretter er det bare 2-3 mnd igjen å jobbe før permisjon. Tatt i betraktning at det er en viss risiko for sykmelding igjen mot slutten, ser dette ut til å bli 9 mnd med bortimot slaraffenliv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...