Gå til innhold

Idefix og Hebbie er venner ;op

Anbefalte innlegg

Skrevet

GRatuLereR med bryllupsdagen !!

Synd den startet så trist.

Her er det sol og fint vær, regnet litt på formiddagen. Men det er bra det er fint vær nå fordi gubben skal være ute og jobbe i hagen, mens jeg har besøk. Prøver å komme igang med å støvsuge og begynne på maten. Har mest lyst å spise noe nå og legge meg ned noen timer...

Har blitt så trøtt i det siste og det irriterer meg grenseløst med det lille munnsåret i munnen - det gjør så vondt !!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann..Da har jeg kommet hjem har vært hos lege og på salg.Salg er driiit gøy..Kjøpte to jakker til eldstemann.ene kostet 74 kr den andre 49.De var kjempe fine og gutten var strålende fornøyd :0)

Blodprosenten min var ok.11,1 % så det var ikke den som gjorde at jeg besvimte.Legen min mente at det var en etter reaksjon pga.pappa..Var sliten,men kjente det ikke før jeg satte meg ned og skulle slappe av.Da sa det pang..

Nå sitter jeg og venter på gubben og sønn nr 2..Vi skal spise middag og senere idag skal vi feire snuppa sin 3 års dag.

Mamma har baket bløtkake og verdens beste..Så der slapp jeg billig unna gitt..He he mødre er gode å ha :0)

Jeg har sår hals og hodepine..Kjenner en forkjølelse er på vei.Surt vil ikke være syk nå..De har endelig lovd ok vær.det har regnet i bøtter og spann i ukesvis...Vi snakkes...Kanskje vi snart kan chattes? Alt for lenge siden nå...Men har vært skikkelig slapp på msn fronten i det siste..

Skrevet

Du har gått gjennom veldig sterke ting i det siste så kroppen har vel bare gitt beskjed til deg at nå har den sluppet løs etter alt det den har gjennomgått og trenger hvile....Håper noen kan hjelpe deg med barna slik at du får hvilt deg litt - det tar på å være gravid, og nå har du gått gjennom store emosjonelle følelser attpåtil....

Mødre er gode å ha hvis de kan bake !! Mora mi kan ikke - eller lage mat. Men svigers er flinke å lage mat og bake.....

Jeg har vært slapp på msn selv....har vært en del BIM treff i det siste og vært litt dårlig - så det har ikke frista å være foran pc'en..... Er ikke så mye på BIM som jeg var før....

Men vil gjerne chatte med deg igjen - savner det :o)

Men jeg vil at du skal ta den tida du trenger og gi beskjed når du føler du orker - og sier stopp når du blir sliten..... Det er veldig viktig at du tar vare på deg selv og lytter til kroppen din !! Du har gått gjennom to store ting som tapper kroppen for energi - derfor må du ta det rolig og ta en ting om gangen. Jeg stikker ikke av :o)

Skrevet

Da er jeg på nett igjen. Iallefall for nå..Har ikke fått ny maskin ennå. Gubben glemte det..Men ellers så kommer jeg meg fortsatt ikke på msn..Får bare opp en feil melding.Vi har begynt med slåtten..Så gubben er ute og hesjer hele dagen.Etter han har kommer hjem fra jobb.Ser han bare opp i senga for tiden.

Ekstra på gubben nå når pappa er borte...

Ellers så spydde jeg i går kveld også..Er så sliten og lei.Tror jeg bare må innse at denne kvalmen har kommet for å li denne gangen.Så nå håper jeg at det ikke er noe galt med den lille...Har ikke vært så dårlig så lenge før..Dvs. med nr 1 var jeg kvalm lenge, men spydde ikke så lenge..

Har ikke gått så mye opp i vekt ennå og magen har stoppet å vokse så nå hører jeg ikke at jeg er stor lengre :0) Fornøyd med det da..

Håper dette innlegget kommer inn, ikke alltid det gjør det.Skreiv ett knall langt innlegg her en dag så låste bim seg..Fy da var jeg sur da..

Håper du har det bra og at kvalmen din også snart gir seg..Har du spydd foressten ???

Skrevet

Næmen der var du jo !!

Tenkte å sende melding til deg, men skulle vente siden du hadde lagt deg. Også glemte jeg det ut og glemte det igjen i dag.

Savnet etter pappaen din sitter nok i deg for alltid, men følelsen vil nok svinne litt bort slik at det ikke føles så vondt ut - men kanskje litt godt å savne han og tenke tilbake på de gode minnene. Jeg vet ikke hva jeg skal si om dette - da jeg ikke har opplevd noe slikt selv.

Driver dere med gårdsarbeid ??

Jeg er fortsatt kvalm til tider....men ikke fullt så sterkt lengre. Har ikke spydd til nå.....

Hadde nok vært greit for deg å være litt kvalm, så lenge du slapp å spy og fikk i deg mat og fungerte normalt....

Jeg har ikke anelse om vekta mi - tør ikke veie meg før jeg må....

Ååååå - så jeg gikk glipp av et innlegg fra deg !! Klarer liksom ikke skrive like masse eller likt når man må begynne på nytt - da blir det som regel 1/3 av det man skrev først.

Så kjekt å se deg her inne igjen :o)

Skrevet

Det kom inn :0)

Jeg også er lite inne på b im.Ikke bare pga .maskina, men etter det jeg har gått igjennom ble jeg lei av alt tullet her inne.Sutring og klaging over folk...Mobbing osv.Ikke noen koselig plass bim lengre ike slik det var da jeg begynte her inne..Har lært meg å overse innlegg med krangling i da..

Nå passe jeg er kjempe sur jente på 1,5 år.Mora hesjer så da må jeg være barnevakt..Jeg får ikke lov å hesje, for hardt fysiskt arbeid nå når jeg er syk og gravid...

Hadde feber i natt.Låg og frøys , men orka ikke stå opp og ta febernedsettende...Både lat og syk :0)

Når en i tillegg er dårlig så orker en ikke sitte forran pcen hele dagen er så enig med deg i det.

Men savner å høre nytt fra de jeg chatter med..Har ikke fått med meg noen ting.Har ett par uten om deg som jeg tekster litt med ...Titsi har det bare bra om du husker henne.Hun fikk ikke vite kjønn på ul.Mannen hennes ville ikke vite det.

Nei,nå skal jeg finne sofaen igjen.Orker så lite for tiden, full i feber og nedsylta..

Ha en fin dag videre vennen..

Skrevet

Heisann er så trett at jeg skal finne senga tidlig idag...Nå er klokka bare litt over halv åtte og jeg er dau trøtt..Hoster og harker og sliter...

Ja vi holder på med gårdsarbeid. Mamma har tre hester som vi må ha høy til så da hesjer vi. Skal tørke bakken som du kanskje husker var under huset vårt på marka.Men det ser litt svart ut..De har lovd fare for regn på lørdag og vi må ha pent vær frem til søndag.. Så får bare krysse fingrene for at det går.Det er så kjedelig å måtte hesje halv tørt høy, om det begynner å regne i det..

Men nok om det...

Kos å høre fra deg, skulle ønske du bodde litt nærmere..Blir så trist med tanke på svogeren min og svigerinna vår som ikke gidder å ha kontakt med oss.Ikke noen andre heller for den saks skyld.Fikk ikke ei melding da snuppa ble 3 år en gang.Fikk gave som ikke var innepakka og null kort da...Men gave fikk hun iallefall...

Ha en fin kveld videre så snakkes vi iallefall her inne...Når gubben får fiksa msn må jeg bare drømme om..Gidder ikke mase.Spesielt nå når forma er så laber..

Skrevet

Titsi har ikke vært her inne på leeeeenge....

Jeg måtte legge meg i 6 tiden - hadde vondt i hodet og var trøtt. Gubben har stått ute i hele dag og bygget på verandaen helt alene - har vært så flink disse dagene :o)

Men jeg har vondt i ryggen etter forrige gang jeg var med - så jeg må bare ta det med ro. Hjalp ikke at jeg hadde vondt i hodet.

Hadde vi vært nærmere så kunne vi gått på kafe som jeg gjør med de andre jentene - vært hos hverandre og skravlet. Jeg hadde hjulpet deg når du er syk og dårlig !!

Håper han fikser msn snart......så vi kan skravle, men du må også bli frisk til det også....

Nå må jeg fortsette å lage mat - er så sulten og jeg må få mat i sambo. Han har ikke orket mat i dag og det er ikke bra så hardt han har jobbet.

Skrevet

Sitter å flirer av actionen på skravle siden :0)

Har vært ute det meste av dagen idag.Endelig litt fint vær, men det skyet over ut på dagen..Men 20 grader alikavel.Så ungene har koset seg ute i bassenget sitt..Plaska og herja...

Liten har sparka ilt idag.Den hiker mye også.Spesielt på kvalden. Men gubben har ennå ikke klart å kjenne liten..Den blir stille hver gang han legger hånden på magen min.Heldt typisk.Slik var de andre også :0)

Kjenner at det er deilig med fint vær, bare kose seg på verandaen med ei god bok.Leser engelske Grisham bøker.Prøver å lese minst ei engelsk bok pr år.Men det pleier å bli litt mer.Opprett holde engelsken litt.

Hvordan har du det da i dag?

Jeg er like nedsylta og hoster stygt.Må ringe lege i morgen å høre om jeg kan ta noe for hosten.Er så tett at det piper i brystkassa..Tuxi hjelper ikke det spor..

Er så klar til å chatte.Men det er ikke denne h.....maskina...

Skrevet

Hva skjedde på skravlesiden ??

Har vært syk i dag og dro hjem fra jobb etter en time. Har hatt vondt i hodet i 5 dager nå og ville bare sove...Endelig forsvant hodepinen. Har prøvd å sove den bort tidligere, men den kom kjapt tilbake....

Jeg er storfan av John Grisham bøker - og Wilbur Smith....

Ojj.....kjenner hodepinen svaaakt nå.

Gleder meg til babyen beveger seg slik at jeg kjenner det....

Håper du får noe som hjelper fra legen, er ikke så gøy å gå syk - spesielt når man er gravid. Jeg var redd for at jeg fikk en forkjølelse siden jeg har nyst så masse på jobb, hodepine og litt uggen i kroppen. Men det virker ikke slik.

Uff..nei, begynner å få litt vondt i hodet. Må drikke noe kaldt og spise kald vannmelon - det frista nå...

Skrevet

Huff da..Ikke noe godt med hodepine.

Samme her har hatt sterk hodepine fordi jeg er så tett i nesen og i bihulene...

Har vært ute i hele dag,bare hatt noen små bim pauser for å kjøle ned hodet litt.

Ungene har bada og kosa seg i hele dag. Vi har ikke noen fin strand i nærheten så da bruker de plaskebassenget sitt. Det er ganske stort. Men sklia opp i så herjer de bra :0))

Jeg leser King og torts nå, aner ikke hva den heter på norsk. Har alle grisham bøkene på engelsk. Bruker å kjøpe de på mao. Ellers så er mange kjøpte i new york da.

Gubben leser wilbur smith, jeg synst de er litt brutale.

Liker veldig godt ei som heter Iris Johanson, men de også er litt brutale.

Liker å lese på engelsk.Men det er pocker bøker vi har.Perfekte til å lese nåe en soler seg.

Håper på fint vær lenge nå.

Her er liten i full action. Drakk kald cola i sted så da spreller den passe vilt nå. Kjenner også at den hikker ofte på kvelden. Det er en deilig følelse :0) Nå er sparka bare herlige ikke vonde...

Ikke noe hjep fra legen ennå.Det er bare tuxi jeg kan ta..Må til lege på mandag om formen ikke stiger over helga. Satser på at da er jeg frisk.Gubben må laste ned msn på nytt. Han klarer ikke fikse feilen.! Satt hele kvelden i går og prøvde.

Ha ei god helg vennen..

Skrevet

Om du går inn på www.retrieverklubben.no/sunnmore da får du se bilde av pappaen min.De har skrevet minne ord om han der :0) Ville bare dele det med deg vennen..

Skrevet

Leste innlegget :o)

Så koselig skrevet det var.....

Hvordan føles det ut når den hikker ?

Kjenner ikke noe i magen enda....venter og venter....er så lite at jeg er usikker på om det kan telles...

Skrevet

Sikker på at du kjenner babyen jeg :0) Men det er ikke så lett å forstå det første gangen..

Når den hikker så kjennes det ut som bitte små rytmiske dunk.

I kveld har liten vært veldig aktiv :0)

Kos at du las det, ville iallefall at du skulle se bilde av han.Siden vi har snakket sammen så lenge.Har ett litt nærmere forhold til deg enn mange andre som du veit :0)

Jeg må nok til legen i morgen få pencillin, orker ikke denne sterke hodepinen lenger.Skikkelig trykk i hodet pga,bihulene..Veit at det er betennelse har vært mye plaget med det før.Hadde 7 kurer pga bihule betennelse på 2 år..

Nei, nå må jeg finne senga er sliten og i elendig form...

Ha ei god natt vennen :0)

Skrevet

Jeg kjente en sånn rytmisk dunking et par minutter her en kveld - hadde lagt meg på sida i senga. Forresten slitsomt å kun ligge på sida - det sto i forrige uke eller uka før der at nå måtte jeg ikke ligge på ryggen for da kunne jeg stoppe viktig blodtilførsel til meg eller barnet.... Sover aldri skikkelig - fordi jeg legger meg på andre sida når jeg blir trøtt eller uhagelig på den ene sida.

Så utrolig kjipt at du skal være plaget med et eller annet vondt !!! Du skulle heller vært gravid og glad med masse energi :o)

Trøst deg med at dette er siste gangen, etter det skal du bare se barna dine vokse opp....

Nå har gubben laget frokost - hehehe....jeg sa bare gå og lag frokost til meg. Og jammen gjorde han det ikke også....jeg sa det for tøys etter et program fra USA som vi reagerte på.

stikker og spiser !!

Skrevet

Da har jeg akkurat kommet fra legen.Ny pencillin kur.Har bihulebetennelse.Har ikke sovet ett sekund i natt.Er dødstrøtt og sliten. Men tanken på å legge hodet ned på puten frister så lite.Det gjør så vondt!!!!

Har hatt så vondt i natt at jeg bare har ligget å kavet og snytt nesa.Ser ut som en gammel sjøulk..Har den røde opphovne nesa..Føler meg super sexy...NOT:

Har fått smertestillende som skal døyve smerten litt.Men det hjelper ikke.Tennene verker og ørene gjør vondt. Bare dritt altså...

Her er overskya i dag, men 20 grader.Håper på at været blir bedre.Hadde vært kos med litt solskinn :0)

Håper du får en fin dag.Det her ble desverre nok ett deprimerende sutre innlegg..

NÅ vil jeg glede meg over svangerskapet.Ikke være red for hva det neste kommer til å være...

Skrevet

Hei hei....

Svarte deg ikke igår fordi etter en lang dag ute i butikker så fikk jeg så vondt i hodet og måtte sove litt.....og da begynte vi med å holde på med bilen min og vips så var det sent på kvelden og skulle spise.

I dag har vi vært hos broren min og sett den 6 dager gamle babyen...

Kjempenydelig gutt !!

hehehe....den begynte å sutte på brystet mitt utenpå t-skjorten min - litt flaut !! Var heldigvis bare sambo så så det da.....Den skulle ammes..og var klar !!

Kjente at jeg gleder meg virkelig til jeg sitter med min egen unge i fanget !!!

Skrevet

God morgen vennen !!

Har du en ok dag i dag ?

Frisk og rask ?

Skrevet

He he søt han er da :0) Tenk at neste gang er det du som må amme, da er det din baby :0)

Jeg har kost meg ute i det nydelige været vi endelig fikk..Har venta lenge på sommeren, endelig kom den.Det var 28 grader i skyggen i går,da var det overskya det meste av dagen.Er litt glad for det ellers hadde jeg kokt over..

Medisinen hjelper heldigvis så jeg har ikke like sterke smerter i ansiktet lenger, har bare litt øre verk...

Ellers så sliter vi med søstra mi igjen.Hun har lovd å komme her og skrive under på noen papir slik at mamma får skifta dvs delt arven, men hun gidder ikke komme hit alikavel.Men det er mamma som må skaffe underskrifta og det før 23 juli..Ikke lett når dama ikke er å stole på og plutselig ikke gidder å komme å gjøre det hun skal alikavel.

Mamma får ikke forsikrings pengene etter pappa om hun ikke skriver under..Kødder hun til dette for mamma så er hun ikke velkommen hit igjen.Noen gang...Det mener jeg.Er så lei av å ikke kunne stole på den j...hora..Unskyld utrykket, men du skulle bare visst...Grrrrr..Tenk om vi bare kunne ha vært gode venner og vi kunne stolt på henne..sukk.

Pappa sa at vi aldri måtte stole på henne, tror desverre han får rett...

Ellers så fikk gubben se liten snu seg i sola i går, da sola titta frem vred liten seg i magen og da viste det uten på magen.Kjempe kos.Men kjent har han ikke fått ennå...

Skrevet

Jeg blir så sint når jeg hører om søstera di - det minste hun kunne gjøre var å komme og skrive under !! Da er hun en kald og følelsløs kjerring som faktisk ombestemmer seg - dette er vel egentlig ikke noe å diskutere eller tenke på ??? Så klart hun må skrive under. Synes du skal ringe og si rett ut til henne hva hun bør gjøre - og hvis hun fortsatt tenker på seg selv så kan dere rett og slett avskrive henne og si at hun er ihvertfall ikke velkommen til der dere alle bor.

Etter alt jeg har hørt så er hun en person som aldri kan stole på enda hun kanskje klarer å skjerpe seg litt - det varer ikke lenge !!

Kan dere ikke snakke med en advokat om hun kan skrive et fullmaktsbrev med signatur som kan legges ved dokumentet ? Det kan hun sende i posten - eller at hun fakser det til kontoret ?

Og skrive av personlige årsaker så kunne hun ikke stille opp og skrive under, men sender sin signatur som gir mora di lov til utbetalingen.

Det viktigste er signaturen hennes og da i det tilfellet at hun fraskriver seg eller gir lov med hennes samtykke......og det får jo advokaten da.

Så kult å se babyen røre på seg !!

Jeg venter og venter på bevegelse jeg da....

Skrevet

Mamma har nettopp snakket med henne hun skulle skrive under papira

i morgen..Håper det da..Men tror ikke akkurat på julenissen...

Ellers så har jeg en liten pause i broderinga mi.Broderer for å bli ferdig.Har ikke løfta en finger mens det har vært nydelig vær...Har ikke vært i form heller..

Men idag så pøs regner det...Ikke mye koselig sommervær.Men temperaturen er fin da...Heldigvis..Men sliter om natta har luftingsanlegget på fult i tillegg til en vifte på rommet.Holder på å svette i hel på natta..

ops..må visst redde broderiet..snakkes...

Skrevet

I natt var liten helt propell.Drakk en boks fanta før jeg la meg.Trodde aldri jeg skulle få sove.Liten romestrerte noe forferdelig der inne.Tror han ommøbelerte tarmene mine i natt..Men koselig er det uansett å kjenne liv da :0)

Våknet idag tidlig, da låg tåken helt ned mot huset.Skikelig pyton, men nå har den endelig letta så sola har kommet gjenom.Satser på pent vær frem til fredag iallefall.Det er deilig å slippe alt det regnet..I går pøsa det ned.Men da slapp jeg iallefall vanne blomstrene mine :0)

Håper du har det bra.Ser du ikke har vært innom her ennå...

Skrevet

Hæææ.....jeg har vært innom masse....

Trodde jeg hadde skrevet til deg så jeg venta på svar fra deg....

Hehehe....hver gang jeg nyser så skjer det mye bobling i magen !!

Stakkar kan tenke meg det er ganske vilt i magen når jeg rister i hele magen når jeg nyser ;op

Skikkelig storm der inne da og h*n fyker rundt !!

I dag er det fortsatt knallvær med masse sol - typisk om det blir stygt når søstera mi kommer imorgen. Har meldt regn til helga når vi skulle dra i Tusenfryd....

Skrevet

Faen altså..Der forsvann nok ett langt innlegg..Plutselig fikk jeg opp en reklame og alt ble bare borte.Grrrr.

Tusenfryd er gøy.I fjor låg jeg og hele familien pluss søstra mi og hennes fam.På rainbow i sadvika..Kosa oss der i tillegg til to dager på tusenfryd.

Jeg tok tundercosteren og var livredd.Torde ikke si noe til svogeren min som har høyde skrekk...Han stakkar var driiiit bleik da han var ferdig.Han og søstra mi ble foressten sittende fast oppned på toppen av den andre costeren...Da var han redd.Like redd som meg da jeg tol rolloveren...Jeg fikk ett sete som var helt bra.Vakten kom å sjekka at alle satt fast.Men jeg fikk panikk og prøvde å bryte meg ut av stolen.Da gikk den opp...Men den klikka på plass etter på.Men da var jeg livredd.I tillegg fikk vi en av de verste turene de kjørte.Gubben og svogeren min mente det.De hadde stått og sett mye på den.Var så redd at det tok lang tid å få ned igjen pulsen.

Ikke såå gøy når en er gravid.Husk at du ikke har lov å ta karuseller !!!

Håper dere får en fin helg.Kos med besøk.

Gubben fiksa msn en i går. Men idag kommer jeg meg ikke inn...Blir så pisst off.....Han skal reinnstallere hele maskina så går det kanskje bedre..Vil chatte med deg igjen..Begynner å bli passe sur nå......Vil jeg vil jeg vil.....:0)

Skrevet

Et sete som ikke var helt bra skulle det stå...Det var en i rullestol som falt ut uken før.Banner på at vi hadde samme stolen..Jeg ble iallefall livredd.Samme ble søstra mi da vi såg at setet mitt løsna.Men klarte ikke å si fra før det hele starta..Etter på sprang jeg bare der fra..Livredd...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...