Gå til innhold

Flergangsmødre: spørsmål om kvalme


Gjest

Anbefalte innlegg

Under min første graviditet var jeg en god del kvalm, kastet opp mange dager, men det ga seg rundt uke 12-13. I andre svangerskap ble jeg enda MYE dårligere, kastet opp hele tiden og ble til slutt innlagt med diagnosen ekstrem svangerskapskvalme. Har lyst på en til etterhvert, men er kjemperedd for å oppleve en slik forferdelig tid igjen. Er det slik at det sannsynligvis blir like ille neste gang? Pleier kvalmen å bli verre for hvert svangerskap? Hadde vært fint å høre om deres erfaringer! Er faktisk dette som evt kan stoppe meg fra å bli gravid igjen...fødslene er ikke akkurat morsomme de heller, men de går ihvertfall over ganske kjapt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror alle svangerskap er forskjellige, rett og slett. Jeg var også kvalm og kastet opp endel i de to første svangerskapene (bare i begynnelsen da heldigvis og ikke verre i svangerskap nr 2 enn i nr 1), men har ikke merka noe ennå nå som jeg er gravid tredje gang og i uke 8. Men det kan jo komme kanskje likevel.. Vet ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert ikke dette du vil høre, men... kvalmen min ble verre i svangerskap 2 enn 1. MEN den ga seg raskere :) forrige gang holdt jeg på helt til uke 14-15, nå er jeg i uke 12 og neeesten i finform igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært gjennom 3 svangerskap og ble verre for hvert svangerskap. Da jeg ble ufrivillig gravid nå med barn nr 4, var jeg livredd for at jeg skulle bli enda dårligere (siden jeg hadde blitt bare verre og verre med de 3 foregående). Men jeg har ikke blitt dårligere. Jeg er kvalm og trett, men ikke så ille som fryktet. Så det beviser jo at det ikke nødvendigvis er sånn at man blir verre og verre. Alle svangerskap er forskjellige (heldigvis)!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Sånn var det til meg:

 

Nr 1: Ikke kvalm, veldig trøtt. Gutt.

Nr 2: Kvalm uke 5-11/12. Jente.

Nr 3: Ikke kvalm. Gutt.

Nr 4: Kvalm fra uke 3. Er nå i uke 6, og har mistanke om jente.

 

Ble hvertfall ikke verre for hver gang til meg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...