Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har oppdaga at min 8 uker gamle baby har skjevt bakhode. Vrir seg mest mot høyre derfor blir det vel slik. Vet at de skal ligge mye på magen, så vi prøver da det, men nå har han begynt å rulle seg over hele tiden.

Det må da gå seg til etterhvert eller? Noen som har babyer med det samme? Fått noen kommentarer fra lege/HS på det?

Har jo aldri sett noen voksne med flatt bakhode........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med helsestasjon, og forlang fysio. Akkurat det samme skjedde her, og vi fikk oppfølging med øvelser vi skulle gjøre.

Nå er det flate bakhodet (på den enesiden) 90% bra, og det er ikke sikkert det blir 100% heller, men det vil ikke vises pga håret når de blir større.

Skrevet

Eldstegutten min (nå 3,5 år) var helt flat/skjev på ene siden, men dette rettet seg gradvis mot han fylte 2 år. Nå er han helt fin.

Lillegutt (4,5 mnd) er akkurat like skjev og flat. Har fått time til fysio, og jeg håper det vil rette seg også denne gangen. :o)

Vil bare få med at dette er svært vanlig og at det stort sett alltid retter seg.

Skrevet

Det ordner seg, retter seg ut det når de begynner å bevege seg mer.

Det finnes jo voksne med flate hoder, men da er det kanskje medfødt, jeg vet ikke.

Gutten vår er også flat fordi han liker ikke så godt å ligge på magen:(

Skrevet

Dette kan også være et sympom på Kiss-kidd synfrom. deet er en skjeivstiling mellom første og andre nakkehvirvel, og kan behandles av manuelterapeut, Du kan sjekke her.

www.kiss-kidd.no

Skrevet

Min lillegutt fikk også flatt bakhode. Han hadde torticolis som ble i orden hos fysioterapi da han var rundt 3 mnd. Hodet er fortsatt rimlig flatt, men har vokst ut kanskje 1-2 mm. Lillebroren min på 9 fikk også flatt bakhodet pga en skjevhet i ryggen under fødselen. Han har fortsatt flatt bakhode, men håret dekker det jo så synes nesten ikke hvis man ikke studerer hodet helt nøye. Hos noen vokser det ut, mens hos andre ikke. Er ikke så farlig egentlig....

Skrevet

nr to var litt flat på ene sida - prøvde å passe på å legge under puter slik at han ikke skulle snu seg til den siden, men det gikk ikke , snudde seg likevel. prøvde å få han til å se andre veien og på ting som skjedde der, men neida det hjalp ikke. På helsestasdjonen var etterhvert inne et par ekstra ganger for å måle hodeomkretsen - men voste helt normalt. Det ville lasnkje bli nedre ved 2 års alder mente de. men nå er han fire og er fortsatt litt skjev - synes ikke når han har ganske langt hår. men med kort kort sveis synes det.

han har en onkel som og er skjeiv i bakhodet - og han 35 år!(gjemmer det med litt lengde på håret han og!

Skrevet

min jente på 2,5 mnd, er og begynt å bli skjev og litt ujevn på ene siden av hodet,bak. da hun kun foretrekker å ligge med hodet til ene siden. i morgen skal vi til manuell terapaut for første gang, det blir spennende å se hva han finner ut om nakken/ryggen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...