Gå til innhold

Lettere vondt i hodet?


Meg og bøllegutta!!

Anbefalte innlegg

Jeg har vanligvis aldri vondt i hodet. en nå som jeg er gravid får jeg lett en svak hodepine? Var ikke sånn sist.... Men plagene kan kanskje variere fra svangerskap til svangerskap. Noen med efaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjekk jernlagrene. Jeg fikk hodepine fordi jeg hadde jernmangel og det merkes bedre når man er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt en del med det jeg og. Spesielt om jeg har sovet litt på dagen. Men nå har det gitt seg litt. Er i overgangen uke 8 og 9 nå. Jeg klarte å holde det litt i sjakk med å spise litt småmåltider og drikke masse!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos legen i forrige uke og da var blodprosenten bra så da skulle jeg jo tro at jernlagerne er bra også . men takkfor tipset : ) Kvalmen har hvertfall ikke kommet for fullt enda for det er tusen ganger verre. Er litt små uggen noen ganger men, Sist kom kvalmen når jeg var 6+6 eller noe. Er 6+ 0 idag så jeg venter i spenning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodepine er en vanlig svangerskapsplage. Jeg hadde endel vondt i hodet før jeg ble gravid. De 9 første ukene av denne graviditeten var jeg ikke plaget med hodepine i det hele, men etter det har jeg vært mye plaget. Det kan vare over flere dager, og er veldig irriterende. Vet ikke hva jeg skal gjøre for å bli kvitt det, tror heller ikke jeg har jernmangel. Blir glad for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også mye litt vondt i hode denne gangen. Hadde ikke det forrige gang og ikke til vanlig heller.

 

Jernlageret trenger ikke være bra fordi om bloprosenten er bra nå. Jeg hadde bloprosent på 12,2 (som jeg tror er bra basert på hvordan den utviklet seg for meg i forrig svangerskap). Men fikk brev fra legekontoret at jernlageret var lavt så jeg må ta jern tilskudd. Kroppen bruker mer jern under svangerskapet (lager masse blod blandt annet), så om jernlageret er lavt vil bloprosenten synke "for mye" etterhvert i svangerskapet. Jeg havnet under 10 sist. Men jeg tror ikke jernlageret kan påvirke hodepine. Jeg hadde jo lavt sist og, men ikke vondt i hodet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...