*Lucia* Skrevet 15. juni 2006 #1 Skrevet 15. juni 2006 Skal på førse time hos jordmor i morgen. Gleder meg! Men hva skjer egentlig der?? Hun sa at de satt av en klokketime til første møte. Hva snakkes det om der? Hører hun etter hjertelyd? Trenger jeg å ha med urinprøve dit???
minnimi Skrevet 15. juni 2006 #2 Skrevet 15. juni 2006 Ja, ha med deg urinprøve og helsekortet for gravide om du har fått det. Dere snakker om hvordan du har det, om babyen og hva som blir å skje framover. Hun kommer til å høre etter hjertelyd, og måle hvor stor livmora di er. Er veldig koselig å være hos jordmor synes jeg
Rut Bram Skrevet 15. juni 2006 #4 Skrevet 15. juni 2006 måler også blodtrykk og blodprosent - gjorde ihvertfall det på meg, og så veies du da. i og med at hun har litt bedre tid enn de fleste leger, er det lettere å få spurt om og diskutert ting du lurer på - det synes jeg er kjempefint med å gå til jordmor. hun har litt mer en "omsorgsoppgave" enn legen som ofte blir mer "medisinsk" orientert... Lykke til
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 15. juni 2006 #5 Skrevet 15. juni 2006 Jordmora jeg fikk,var veldig koselig,men jeg ble litt skuffet.Greit at blodtrykk ble målt,hørte etter hjertelyd og slike ting,men følte vel at jeg viste en god del av det hun fortlate meg.Kanskje fordi jeg har lest alt mulig om graviditet.Håper det blir mer intresant neste gang jeg går til henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå