Gå til innhold

Flere i uke 33 med seteleie? Litt skremt... :(

Anbefalte innlegg

jeg var så sikker at knøttet hadde snudd seg med hodet ned, men han har vel bare siftet stilling. Uke 33+3 nå og seteleie. Kommer nettopp fra UL som skulle ha vært en hyggelig opplevelse. Legen der har derimot skremt vettet av meg.

Ifølge han kan jeg bare glemme å føde på ABC, det at han snur seg nå er omtrent som å vinne i lotto og dessuten kan jeg forvente en "stor" baby.

Alt dette etter helt normale målinger hele veien.

Er det flere som er i uke 33 der babyen ikke har snudd seg ennå? Overdriver han? Ble kjempebekymret og nedenfor, han legen var rett og slett brutal.

Fortsetter under...

det er ikke normalt at bayer snur seg før i uke 34/35..d fikk jeg beskjed om da min lillemann ikke var snudd seg i uke 34..så vi dro på ultralyd en uke etterpå å da lå han riktig vei:)

men det bør nåkk ikke gå så mye lengere en uke 35,for da er det veldig liten plass til og snu seg!

Ja nå skremte du i alle fall vettet av meg. Jeg er i 33+1 og skal til kontroll tidlig i neste uke. Sålangt har jordmor ikke klart å stadfeste hvilken vei hode ligger og neste kontroll blir avgjørende. Jeg skal også føde på ABC og er virkelig ikke klar for å rokke ved dette. Tror jeg dør på meg om jeg får samme beskjed som deg. Når det er sagt har jeg en god akupunktør og jeg har hørt mange som har lykkes med å snu barnet helt frem til 10 dager før fødsel...

Lykke til til oss begge sier nå jeg :)

Tror du kan slappe av noen uker til, før du trenger å bekymre deg for seteleie.

Er selv i uke 33 med seteleie. Fikk vite at babyen kan snu seg enda, at det ikke var grunn for å tenke noe på det, før i uke 36-37. Kjenner 2 stk hvor babyen lå i seteleie helt frem til uke 35 og 36, da først snudde den seg.

Det at babyen din er stor, skal du ta med en klype salt! Syntes den legen din var en uhyggelig type!

Går nok bra skal du se:-)

Masse lykke til, til deg!

lite hyggelig lege!her ligger lille gutten i tverrleie og jeg er i uke 34/35.var hos legen i dag og han sa det ikke var grunn til bekymring eller noen videre kontroll før uke 37/38.da ville han foreta en slik bekken undersøkelse først og så skulle vi ta det derfra.

ta det med ro du,ser ut på de fleste her at ting ennå kan skje.-)

lykke til!!!

Annonse

Tusen takk alle sammen!

Nå har jeg roet meg litt ned! :)

Han legen klarte virkelig å skremme meg, ringte min jordmor på ABC rett etterpå og også hun mente at det ikke var uvanlig at babyen ikke har snudd seg, det er ja fortsatt noen uker til.

Ut må han uansett om noen uker. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...