Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært røykfri i nesten et døgn og sånn omtrent nå har jeg hatt en tendens til å gi opp og løpe ut for å kjøpe røyk....Er så sur og i tillegg har jeg tilbrakt halve dagen på tlf med trygdekontor, arbeidsgiver, lege og trygdekontor igjen pga at noen har rota bort den ene delen av sjukemeldinga mi så jeg ikke har fått penger på en evighet..Blir ikke så mye gladere av det..Har mest lyst til å sette meg midt på stuegulvet og grine.

De som har klart lenger enn dette: noen tips til å komme gjennom det værste?

(Og ser helst at paniske ikke-røykere som bare er ute etter å slenge dritt ikke svarer på denne....)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5361570-r%C3%B8%C3%B8%C3%B8%C3%B8yksjuuuk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fliiiiiiiiint du er!! Jeg har nå vært røykfri i 2uker!! Og jeg har røyka i over (gulp) 20år.

De første dagene er et helv....... For meg funker d å ta en time omgangen. For kun denne ene timen er jeg røykfri! Jobber mye i huset. Jøss så mye som blir gjort!!

Jeg har kastet ligther, askebeger, fyrstikker osv... Drikker ikke kaffe for d assosierer jeg med sigaretter. + jeg spiser tusenvis av pastiller!! Det hjelper....

Hold ut, det går over - tenk på smertene som at d er giften som skal ut av kroppen. Drikk rikelig med vann d hjelper med å fordrive giften raskere.

Synes du er flink jeg. Skryt hemningsløs av deg selv til alt og alle!!

Du er kjempeflink!!!! Dette klarar du så godt som berre det!! Eg slutta 9.april og har ikkje røykt sidan. Eg skal ikkje lure deg til å tru at det går som ein draum kvar dag, men det ER dei første dagane som er verst. Og dei greier du! Og som ei anna sa her - du kan få gjort myyyykje no som ikkje freistar å gjere til vanleg....eg vaska vindauga grundig og reingjorde heile leiligheita betre enn nokon gong. Det kjendes som eg skulle sprenge om eg ikkje fekk røyk, så her var det berre å jobbe med noko heile tida!! Håpar du har folk rundt deg som skryt av deg - det er viktig!! Dei fleste tek det som ei selvfølge at vi sluttar når vi er gravide...eg har heldigvis ei mor og ei venninne (+ein mann) som har skrytt masse av meg når dei fekk vite kvifor eg hadde slutta. Det er så herleg at dei seier "så flink du er" istaden for "det skulle berre mangle". Så om ingen andre har sagt det, så seier eg det igjen: DU ER FLINK OG KJEM TIL Å GREIE DET!! Sjølv om du tek ein røyk i dag el i morgon, er det nemleg langt frå sikekrt atr den er så god. Eg skreiv at eg slutta 9.april, og det gjorde eg. Men dagen etter tende eg ein røyk (hadde det vel som du ahr det no), tok to trekk, så kasta eg den. Den smakte smugrøyking og heilt ulovleg - det var veldig rart - eg trudde det skulle bli såååå godt...så no trøstar eg meg med at det sikkert ikkje smakar godt likevel. Men no skal eg ikkje skrive lenger og amse meir...

DU GREIER DET! DU ER FLINK! LYKKE TIL!

Masse lykke til vidre jenta!! Dette kommer til aa gaa saa bra vettu :)

I stedet for aa tenke paa i morgen, om 2 dag, ei uke osv, saa ta 1 time om gangen! Spis noe god mat, lei en film, vaer sammen med venner, gaa en tur, legg deg tidlig!! Hva som helst som faar deg aktiv slik at du slipper aa sitte stille lenge uten aa ha noe aa gj0re!!

Blir det for ille saa ring r0yke tlf, eller ei god venninne! Bak en kake, whatever... Tror dette skal gaa fint jeg, har masse folk her inne som st0tter deg vettu!! :)

Annonse

Jeg har vært røykfri siden torsdag nå, i dag var jeg faktisk ute å gikk en tur (har ikke gjort det på lenge fordi jeg ble så andpusten). Selvfølgelig ble jeg andpusten men ikke på samme måten som før, og det var så deilig! Har selvfølgelig lyst på røyk men skal klare det denne gangen!! Du klarer det du også jenta, største motivasjonen min er at hver gang jeg tok en røyk sparket gutten min kjempehardt som å si "mamma, kutt ut din kjerring!!"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...