Gå til innhold

Hei Liz

Vibbemor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke sett det du skrev til meg i kongsberg innlegget før nå.

Hva slags hest skal du selge da?

Jeg driver faktisk å ser etter et par hester/ponnier til. Har planer om å starte opp med noe undervisning også, og trenger et par hester til, til det. Det blir ikke noe typisk rideskole her, og blir mest for folk i "bygda" som vil lære å ri eller friske opp litt. Jeg kommer til å være nøye på at "skolehestene" ikke får et typisk kjedelig skolehest liv, så de får en del ordentlig trening og masse tur også -jeg vil ha lykkelige hester som trives godt :-)

Men er jo ikke bare lett å finne noe som egner seg, de fleste vil heller ikke selge hestene sine som skole hester, jeg kan skjønne det egentlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser i det andre innlegget ditt at hesten er ung, da egner den seg sikkert ikke i skole.

Men er altid interrisert i nye hester for det jeg, jeg er egentlig mest sprang interrisert, men dressur interressen har blitt mye større med årene. Det er kjempe spennende å trene opp hester.

Men det kommer kommer ann på hvor mye du skal ha for hesten da.

Skrevet

Hei

Her er en liten beskrivelse av hesten min:

Weltif er en flott dressurtype med topp internasjonal gangartavstamming. Faren Weltjunge er dansk fløyhingst og materialprøvevinner som produserer moderne dressurtyper med stor gang. Morfaren Resident har også vist seg å slå sterkt igjennom som dressuravler. Moren er hovedstamboksbokført og ut av en sterk hoppestamme med flere elitehopper, og har selv en sølvmedaljehoppe blant tidligere avkom. Weltif har tre særdeles gode gangarter og et supert temperament. Weltif var fløy blant hingste- og hoppeføll i landsfinalen i 2002, og fikk bl.a karakter 9 på type.Weltif er innridd av beridere på Stall- K, og går nå ganske stabilt på tøylen i alle gangarter. Ca 165 i mankhøyde. Er hoppe.

Hun er tilsalgs for 60 000, og er en hest du evt. kan ri opp og selge videre for en høyere pris.

Har du startet noe eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...