Anonym bruker Skrevet 15. juni 2006 #1 Skrevet 15. juni 2006 Ja, her sitter jeg og er fortsatt gravid enda terminen var for 2 dager siden. Det hadde jeg aldri trodd skulle skje! Har slitt med falske alarmer i 7 uker nå. Var på ultralyd forrige onsdag pga. usikkerhet om babyens leie. Det viste seg å være greit, og i samme slengen ba jeg om en vurdering av størrelsen på barnet. Han mente gutten var 3,5-3,6 kilo, og helt klar til å komme ut. Nå pleier ikke jeg å få så store barn så jeg dro glad og fornøyd hjem igjen og tenkte at her blir det fødsel før uka er omme. Det skjedde ikke. Hadde faktisk en falsk alarm igjen igår. Da våknet jeg med ryggvondt, og utover dagen hadde jeg masse sammentrekninger, noen med og noen uten smerter. Utover ettermiddagen syntes jeg de virket mer regelmessige både med hensyn til hvor vonde de var og hvor jevnlige de kom. De kom først med ca. en halvtimes mellomrom, og ett par timer senere var jeg ned i ca. 10 minutter. Men da kom det ikke flere som var regelmessige. De ble mer vonde og mer hyppige da jeg var i bevegelse, men da jeg tilslutt la meg roet det hele seg helt ned. Og her sitter jeg og er fremdeles høygravid... Skjønner ikke hvorfor dette her trekker ut nå. Det er ingen tvil om at svangerskapet er fullgått. Magen er enorm med et sf-mål på 40 cm. sist mandag. Barnet er allerede større enn forventet ifølge ultralyd tidligere i svangerskapet. Det er heller ikke særlig artig å gå så høygravid når gradstokken nærmer seg 30 grader slik det er meldt til helga...
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2006 #2 Skrevet 16. juni 2006 Ikke rare trøsten å gi deg, annet enn at jeg skjønner hvordan du har det, jeg gikk fem dager over terminen denne gangen og hadde masse kynnere i noen uker før fødselen. Barnet blir jo bare større og større mens det er der inne også, og det merkes når det beveger på seg, ikke særlig behagelig, nei. Jaja, det nærmer seg for hver time som går! Lykke til, husk på at belønningen er stor, og man glemmer fort hvor ille det var... Hilsen meg
Tre gutter, en jente og spire Skrevet 17. juni 2006 #3 Skrevet 17. juni 2006 Kjære deg.. EN ting er iallfall sikkert; om to uker har du garantert en nyyyydelig liten baby i armene dine.. og meget sannsynlig, kommer gullet ditt før dette. Jeg gikk sånn som du for to år siden og ventet på nummer 3. Hadde sterke kynnere, som ble værre av å gå tur og mer regelmessige utover kvelden. Trodde hver gang at NÅ.... men nei... Prøvde å sove litt og våknet hver morgen med at alt var helt stille og rolig igjen. Gråt mine modige tårer da jeg var 7 dager over UL termin. Og etter det gav jeg liksom opp. Trodde han aldri ville komme (må jo smile nå av slike tanker men..) 14 dager på overtid og fremdeles ingen baby, var jeg på kontroll. Jeg hadde 3 cm åpning (hadde hatt det siden termin) og var helt klar. På bærum kan man faktisk få gå 3 uker over tid, men da bad jeg desperat om hjelp. Ble strippet, og den natta kom endelig lillemann.... Han var nesten 4 kg og helt perfekt!!!! Fødselen var i forhold til sutten av graviditeten veldig fin. Gikk passe raskt og greit. Jordmor sa alle disse kynnerene hadde gjort kroppen veldig moden og klar. Så det var vel godt for noe... Sånn er det sikkert hos deg også. Siden nr en og to kom 14 dager for og 6 dager etter, var denne ventetiden noe uventet. Jeg var helt utslått og følte tiden gikk fra meg (permisjonen...) I ettertid var jo dette lite interessant og alt var bra så raskt den lille kom. Denne gangen (er i uke 30 nå) har jeg tenkt å ta ting med knusende ro (men hvem vet...hihi. kan jo bli like utålmodig..) Det er iallfall ingen grunn til å stresse meg opp, tror det kan føre til at man selv stopper det som skal skje. Jeg gikk turer og var i ekstrem fysisk aktivitet, for å få fortgang i det hele, men det hadde kanskje motsatt virkning?? Vet jo ikke hvor mange barn du har, men som de sier; nr 3 er en luring min var iallfall det... Lykke, lykke til. Vit at du uansett uendelighetsfølelsen, ganske snart er ferdig med ventetiden. Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå