Gå til innhold

Gravid, men hva nå...??


AnneKnutsdotter

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat testet positivt. Hvem tar dere kontakt med? Fastlege eller helsestasjon? Og når tar jeg kontakt? Uke 12?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan sikkert berre ringe til legen din å si hvor langt du er på vei, så kan de sette opp en time til deg når de mener du skal komme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente meg igjen i hvordan du må ha det, jeg fikk også bare beskjed om at "hei du er gravid" så fikk jeg ikke vite mer. Jeg ble stående som et spørsmålstegn og lurte på om jeg skulle kontakte legen, og evt når. Jeg har lest en hel masse og kjøpt meg bok med masse informasjon, og der står det at den første undersøkelsen skal være en gang mellom uke 8 og 12 så jeg tenker at jeg kontakter min lege nå snart, da jeg er i uke 9 (etter det mitt lille hodet og jeg klarer å regne ut da=))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Denne problemstillingen er velkjent for meg også. Viste ingenting, hadde akkurat tatt testen, og det var litt for tidlig å spørre venninner som hadde vært igjennom dette før. Jeg ringte derfor legekontoret hvor fastlegen min jobber, da var jeg 6 uker på vei. Når du forteller hvilken uke du er i setter de opp time når det passer best at du kommer, mellom uke 8-12 er vanlig. Det er sikker veldig greit om du ringer så fort som mulig, husk at det er ferieavvikling nå, så det kan være greit å bestillig i god tid. Om det er flere leger på samme legekontoret tar de hverandres pasienter så godt det lar seg gjør, og det kan derfor være litt ventetid. I tillegg kan du få spurt legesekretærene om "småting" om det er noe du er veldig uskikker på før du får legetime. Husk urinprøve til første legetime! Om du også vil ha kontak med jordmor er det veldig greit å bestille time der med en gang, de har nemlig stor pågang. Ring nærmeste helsestasjon og legen din i morgen! :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rundt uke 12 er det greit å få time. har selv fått time rundt uke 13. de gjør uansett ikke så mye før de runder 12 uker uansett så man kan like godt vente til da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...