Gå til innhold

September: Uææææ, tror jeg har fått en hemorride


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har vært endel plaget med treg mage. det har jeg nå fått orden på. Var til kontroll idag, og Hb'en var på 11,5, så jeg slipper heldigvis unna jerntilskudd. Men jeg har oppdaget en liten rosa "hudpose" ven endetarmspåningen. Den er litt mindre enn en ert. Men uæææææ......vil jo ikke har hemorrider da!!!!!! Magen har blitt stor og fin, men har bare lagt på meg 4 kg. Er i uke 28. Noen andre som er plaget med dette???? Noen gode råd???? Det er ikke vondt eller noe. Har kjøpt salve på apoteket. De sa man kunne bruke den ved graviditet, men det står også at man skal unngå langvarig bruk. Ble plutselig litt usikker jeg da....

 

Litt flaut dette her så holder meg anonym jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei hemorrider er ikke flaut. Særlig ikke nå som tarmene er presset til side. ;)

 

Smør med krem fra apoteket. Det lindrer og hjelper. Pass på at ikke ta i så hardt når du er på do, men heller vente til det går av seg selv.

Jeg har heldigvis ikke fått noen ennå, men har hatt det ved et tilfelle for noen år siden og det var ubehagelig og ondt.. uff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også er usikker på om jeg har hemoride.. Gjør ikke vondt, men det henger en liten klump i åpningen.. Ugh ugh! Har kjøpt stikkpiller og salve, men ingenting har hjulpet med å få den bort. Avføringer er normal. Lagt på meg 11,5 kg nå.. Vet ikke om det har noe å si

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en hemoride som jeg har hatt i mange år. Den kommer og går av seg selv. Kan gjøre vondt innimellom, spesielt nå under graviditeten har den vært litt vond. Prøver å unngå å få hard avføring ved å spise mye frukt og biola og ikke presse så mye når jeg er på do, bruker heller litt lenger tid. Det går greit, er ikke noe stort problem. Men vet at det kan være værre for noen og kan være veldig vondt.

Mitt beste råd: ikke press for hardt når du er på do!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for rådene. Min lille "sak" er heldigvis ikke vond i det hele tatt. Har kjøpt AlcosAnal på apoteket. Magen min har blitt ganske rund og fin. Begynnt med biola og er forsiktig ved dobesøk. Så om den ikke forsvinner i løpet av graviditeten håper jeg at den hvertfall ikke blir så mye verre.

 

Ja ja jenter, det er ikke bare fryd og gammen. Litt må vi vel regne med. Ellers storkoser jeg meg med magen om dagen. Er i fin form og tror at LilleTrollet koser seg og vokser han også!

 

Hovedinnlegger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk hemoroider i helgen jeg. Det var skikkelig vondt. Selv om jeg ikke presset så kom det en del blod på papiret. Vet ikke om det er farlig jeg da.... hadde ikke problemer med dette under første svangerskap...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, guffent ja. Jeg blødde litt, men det var for noen uker siden når jeg hadde veldig treg mage. Tror det var ca da min lille "sak" kom. Selv om jeg ikke oppdaget den før for noen dager siden.

 

Følg rådene. Det har alerede hjulpet for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...